Gå til innhold

Skal vannet gå i madrassen ?

Anbefalte innlegg

Har dere kjøpt sengekladd ,for å beskytte madrassen mot evt. fostervann ? Tenkte det var lurt å ta en liten påminnelse...for de som ikke har tenkt på det...

Anbefaler Kylie sengekladd ,suger opp til 4 Liter .

Kjøpes på Aliance apotek /Boots apotek eller bandagist.Best i test.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140989879-skal-vannet-g%C3%A5-i-madrassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gidder jeg ikke. Vannet gikk ikke sist, så regner med at det ikke vil gjøre det nå heller. Kan selvsagt ikke vite sikkert, men jeg gidder ikke å bruke masse penger på sånn dill som ikke er nødvendig.

Annonse

Jeg har kjøpt to til mini som kommer, så jeg låner de når det begynner å nærme seg og får heller hoppe ut av sengen når det skjer:) :)! En vil jo merke det går jeg ut i fra, slik at en kan rekke å komme seg ut i sengen:)

Jeg har ligget på tisselaken siden jeg var i uke 37 (trodde lillegutt skulle komme litt før..) Nå er jeg 5 dager på overtid...

Det hadde blitt veldig dyrt hvis vi måtte bytte madrass - Da er det bedre å kjøpe et tisselaken til under hundrelappen:)

Hva er dette... Reklame?

Kommer ikke til å gidde å kjøpe noen kladd jeg i alle fall. Har vel overmadrass med avtagbart trekk på. 250 kroner synes jeg uansett var mye for et usselig lite stykke plast. Dessuten er det klamt og ubehagelig å ligge på.

Ja man merker det,når det skjer men da renner det.....og det renner og det renner....

Jeg fødte 1 mnd fortidlig og hadde som sagt ikke dette da og hele madrassen gikk til dundass...

Man kan jo kjøpe billigere engangs kladder ,bare de holder ikke mål,de suger rett og slett for dårlig og da er man like langt

Kylie kladden er laget for å suge opp til 4 liter væske ,så den holder og er best i test hos Apoteket.

Så dette er invistering som er lur å kjøpe ihvertfall 1mnd før du føder,hvis du ikke ønsker å kjøpe ny seng og madrass...

Annonse

Jeg venter nr 4, og sånt har jeg ALDRI tenkt på!

Men i enkelte tilfeller er det selvsagt lurt. Jeg tror ikke jeg gidder, sjansene for katastrofe er små, og jeg har da overmadrass med vaskbart trekk.

Min første fødsel startet med at vannet gikk, men det var ikke noen momentan flom!! Det er ikke alltid det!!! Men noen ganger. Dessuten skjedde det på dagtid. Jeg gikk og skiftet truse, og puttet etter en stund et lite gjestehåndkle i den, hehe, da ble det mer. Ingen dramatikk...

Men greit med et tips, så kan alle vurdere for egen del.

Jeg har lagt et par billige "engangstisselaken" og et badehandkle under lakenet. Har hatt det et par uker nå... (optimisten!). Uansett regner jeg ikke med noen stor flom siden hodet er festet, men greit å ha noe der i tilfelle det skulle begynne å lekke mens jeg ligger. Har forholdsvis ny seng, så vil ikke ødelegge alle lagene med madrasser...

En annen ting: Hva gjør dere i bilen på tur til føden dersom vannet har gått/holder på å lekke? Klarer det seg med et bind, eller legger man noe i bilsetet?

Man må nødvendigvis ikke merke at vannet går. Sist jeg var gravid satt gutten vår så fast i bekkenet at det lakk bare litt til å begynne med. (Vacum) Det merket jeg kunne fordi jeg akkurat hadde vært oppe på do og det rant litt da jeg skulle legge meg igjen. Hadde dette skjedd mens jeg sov, hadde jeg nok ikke merket noe før jeg hadde blitt våt. Senere på dagen rant det litt mere om gangen og det hadde jeg ingen kontroll på. Selv satt jeg på en haug med håndklær i bilen + bind. Det holdt for meg, men tipper at det ikke holder for alle. Har jo hørt om dem det bare "fosser" av. Synes forslaget var bra jeg, har aldri tenkt på det. Men tenker jeg kommer til å bruke tisselakene jeg har til eldstemann og kanskje en sånn kladd vi bruker på jobb.

I bilen:

Det varierer helt sikkert fra tilfelle til tilfelle, men det holdt ikke med et bind for meg. Jeg endte med å snappe med meg et sånt lite gjestehåndkle som jeg stappet i trusa, hehe.

Første fødsel startet med at vannet gikk, midt på dagen, men det begynte helt forsiktig, lurte på om jeg hadde tisset meg ut??? Var og sjekket et par ganger, og skiftet truse, og så ble det bare mer etterhvert. Da var det bare å komme seg avgårde.... Det gikk over en time, eller var det to? før jeg fikk noen ri, og enda lenger tid før det ble noe system på dem.

Andre fødsel ble satt i gang, og tredje var mer "vanlig", med mye kynnere som gradvis gikk over i rier, sterkere og tettere.

Montro hvilken variant jeg får fjerde gangen da??? :-) Ennå 12 uker igjen.

Synes også det blir for teit å kjøpe noe til engangsbruk til 250 kr.

Er sykepleier og har tatt med meg 2 engangskladder som neppe koster mer enn 5 kr stykket fra jobb. ellers så kan en jo brukte barnas tisselaken/håndkle.

En merker ganske for når vannet går så de lakene klarer å fange opp det som er før en kommer seg ut av senga. Om vannet skulle gå der da.. Er vel bare ca 20 % av alle fødsel som starter med vannavgang...

Høres litt ut som reklame ja. ;)

jeg har funnet ut vi har verdens vondeste seng etter at jeg ble gravid - og vi snakker hver dag om at vi skal kjøpe ny seng (men får ikke somla oss til butikken - bekkenlønsing+ butikk = mareritt)

så for min del så kan like gjerne vannet gå i senga for da blir det fortgang i både fødsel og gode nattesøvner hehe :o)

Jeg lover at du ikke orker den merkelige lokten som fostervann lokter i sengen din etter at du kommer hjem... Sist fødsel gikk mitt vann og det kom nok mellom 0,5 l og 1 liter.. Det fosset!!! og jeg hadde ikke kladd!!! Det var sure penger i etterkant....

Dette innlegget ser da virkelig ut som reklame, og det at innlegger kaller seg 'anbefaler' gjør ikke akkurat saken bedre..

For de som er bekymret for forstervann i madrassen er det vel bare å kjøpe et tisselaken, koster 70 kr meteren eller noe, og det er jo ikke store biten man trenger. Er det klamt å ligge på så er det jo bare å legge den under overmadrassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...