Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 kyllingsuppe jeg laget fra bunn av på lørdags morgen? Eller må jeg kaste den?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Ja den kan du bare spise hvis du føler for å brøle i Porsgrunn porselen i kveld...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Okay? Ble ikke smartere, egentlig.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Har den stått kaldt? I så tilfelle er det ikke noe problem. Holder seg lenge da! Hvis den har stått ute ville jeg ikke spist den...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 en har stått i kjøleskapet hele tiden
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Jeg ville ha spist både i dag og kanskje senest i morgen, hvis den har stått i kjøleskapet hele tiden:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Det hadde jeg gjort. Du blir ikke dårlig av det...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Tusen takk, girls Da blir det kyllingsuppe og foccacia til lunch på moi Blir jeg dårlig, så er det verdt det
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 Så lenge mat står kaldt under lagring og ble laget på ordentlig måte i utgangspunktet (dvs hygienen på kjøkkenet i behold etc) er det ingenting i veien for å spise rester som har stått i kjøleskapet. Selv skal vi ha fiskegratengrester idag, laget for 5 dager siden. Har aldri opplevd å bli dårlig av mat som er avkjølt etter tillaging og deretter satt i kjøleskapet. Vi kaster altfor mye mat for i dette samfunnet. Det er heller ikke farlig å drikke melk som er 2 dager over datoen etc. Men akkurat nå som jeg er gravid, holder jeg meg unna påleggspakker med ferskpålegg som nærmer seg utgangsdato/har vært åpnet lenge pga fare for oppvekst av listeria (mn sikkert sjelden det skjer).
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 seriøøøst, skal du spise mat som er 5 dager gammel? du vet vel det at mat blir veldi fort gammel selv om den står i kjøleskap...står maten på ovnen i romtemp. er det opphoping av bakterier bare etter en time, og tenk deg hva som finnes i middagen din etter 5 dager i kjøleskap? mohahah..grisete kaller man sånt... men tilbake til deg med kyllingsuppa..du kan sikkert trygt spise den
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #12 Skrevet 16. november 2009 Blir ikke syke av sånt. Ingen her i huset har hat omgangssyke eller kastet opp av andre grunner på over et år og vi spiser restemat som har stått i kjøleskapet innpå en uke stadig vekk. Vi har et kaldt kjøleskap og varmer selvfølgelig maten skikkelig opp igjen, men vi er ikke redde for rester. Spiser til og med mye mat som har gått ut på dato vi uten å bli syke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå