SiMaMi Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Når vi sitter og spiser er tulla vår sammen med oss å får en halvtørr brødskalk som hun leker med frem til i går. Da fant hun ut at det var kjempe godt å gnage på den og spiste opp HELE skalken. Å så fort hun ser en brødskive nå skal hun også ha. Leste på "Tema" sidene her og da står det: "Ofte begynner barn å vise interesse for brødmat ved 7 - 10 måneders alder. Det er stor individuell forskjell i modenhet, og det er lurt å vente til barnet er interessert selv." Tulla er bare 5 mnd. Vi passer selvfølgelig på henne at hun ikke får i seg for store biter. Hva synes dere? Skal jeg ta fra henne skalken og ta den frem igjen om ett par mnd igjen? Hun har smakt fast føde siden hun var 3 1/2 mnd og er kjempe glad i mat! Og hvor mye melk skal de egentlig ha når de er så små og spiser fast føde? Uten mat så spiser hun 200ml. melk. 3 måltider får hun fastføde og drikker 100ml ved siden av. Tror dere jeg kan øke matmengden litt? Synes det matgreiene er vansklig jeg.
Studine mevik Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Det er litt vanskelig å si. Jeg kan ikke se noe problem med brødskive så lenge hun vil ha det selv og magen hennes tåler det. Her går det fortsatt i mest melk og to måltider grøt så blir vanskelig å sammenligne også. Jeg ville latt henne få jeg. Når det kommer til matmengden så lar jeg lille prinsen styre hvor mye mat han vil ha. Det eneste jeg passer på er at han ikke får for mye mme i døgnet. Når han virker urolig etter måltidene så øker jeg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå