Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Vår sønn blir 15 måneder når han blir storebror i juni 2010. Søkte om barnehageplass før vi visste at jeg var gravid, og har nå fått tilbud om 5 dagers plass fra april 2010, da er han 13 måneder. Men så vet vi ikke om vi skal takke ja til plassen. Det skal gå greit å skaffe barnevakt frem til jeg går ut i permisjon i mai, og kan være hjemme med han. Men hva er best for han? Vil han kjede seg hejmme sammen med meg og den lille eller er det beste å få være hjemme til han er 2 år. Og hvor slitsomt vil jeg synes det blir? Men slik er det vel ikke lov å tenke... Håper det er noen som har erfaring eller viten om dette som kan svare meg.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 eg ville hatt han hjemme om du orker og har lyst:) barn under 2 år trenger ikke barnehagen:) jobber i barnehage, har hatt to tette hjemme hele veien, ja det er slitsomt,men ungene har best av det:) dette er min mening:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Tusen takk : )) har jo lyst til det, og så tror jeg at besteforeldre som bor 60 meter unna kanskje trer til. Men vi har ikke sagt at vi venter nr 2 enda.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Vi fikk nummer to da eldstemann var 20 mnd. Jeg er veldig glad for at jeg hadde barnehagen! Eldstemann er meget aktiv og koste seg stort sammen med de andre barna. Babyen hadde de tre første månedene skriketokter hver kveld og sovnet først i to-tiden på natta. Jeg var dessuten utslitt etter svangerskapet, spesielt de siste månedene med stor mage og småhyper ett-åring var slitsomme. Det er nå min erfaring. Og jo, det er lov til å tenke på seg selv og hvor sliten man blir. Du vet ikke hva slags baby du får heller ;-) Tror alle hadde det bedre fordi jeg fikk hvile litt hver formiddag. Og eldstemann leverte jeg kl ni og hentet klokken to stort sett. Dessuten sov han der, så mange timene var det ikke for ham. Men gull verdt for meg, og jeg tror sikkert det var fint for babyen å få ha mammaen sin for seg selv litt.
gullegget Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Jeg er for å ha ungene hjemme så lenge man kan, så lenge man har mulighet til det! Det skjer så mye i små barns tiden, jeg vil ikke gå glipp av det! Om man får litt lite søvn en stund så går det bra:) La husarbeidet ligge, når storebror sover, kan du og babyen legge dere litt:) og når babyen sover har du kvalitetstid med storebror. Man kan fint amme og bygge lego, lese bok. Ellers kan man gi nan, også har man mere rutiner på matingen og matingen tar ikke så mye tid. Tvillingvogn er praktisk!! Lettere å komme seg ut på tur! Og må du mate babyen på lekeplassen, kan du sette storebror i vogna, hvis du er redd han skal stikke av. Ha en høy seng i stua som du kan legge den lille fra deg i, så slipper du være redd for at storebror får tak i babyen. Han kommer ikke til å kjede seg med deg!! Skulle det skjære seg helt, så er det sikkert ikke umulig å få barnehage plass til han. Prøv!! Jeg er sikker på at dere kommer til å få det kjempe fint. Og nyt dere 3 hjemme:)
opsi fødeklar Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jeg har en liten tass som blir 15 mnd når han blir storebror i april, og skal ha han hjemme i alle fall til han er 2 år.<3 Vi får ikke denne tiden igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Det trenger jo ikke være enten eller. Datteren min begynte i barnehage da hun var halvannet. Da merket jeg at hun hadde glede av å være sammen med andre barn. Brukte 1 måned på tilvenning og det gikk kjempefint. Ikke en tåre. Nå er hun 2 år og vi har henne der 4 dager i uka. Hun lærer masse i barnehagen, og særlig synes hun det er stas å leke med de "store" barna. De går på turer i nærmiljøet, lager kunstverk, leser eventyr, klatrer i ribbeveggen, leker i sandkasse, sklie, har stoppdans etc etc. Hun synger og gleder seg hver morgen (deilig!!!!) og vil gjerne være lenger når jeg henter henne (henter i 3-tida nå, og da er de fleste barna der ennå, så det er gjerne noe plastelina kunstverk som ikke er ferdig eller en fantasilek hun er midt inne i. I dag var det Bukkene Bruse med noen av 3 åringene :-) ) Når vi får nummer to tenker jeg å fortsette å ha henne hjemme en dag i uka, levere sent og hente tidlig. På den måten får vi det beste ut av begge verdner:-) Hun får lekt og rast fra seg med andre barn i barnehagen, jeg får hvilt meg litt i den slitsomme nyfødt tiden og samtidig får vi masse masse ekstra mamma og storesøstertid sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå