Gå til innhold

Hvordan skal jeg gå ned i vekt når jeg ikke orker å trene???


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg la på meg 28 kg når jeg gikk gravid. Har gått ned 18 kg, men de 10 siste er neste umulig å få av seg. Jeg står i det minste stille da. (Jeg må si at jeg ammer ikke) Jeg begynte så bra, med å gå lange turer, trene pilates hjemme i stua og danse litt. Men nå orke rjeg ikke. Synes det er veldig godt å bare kose meg hjemme, gjøre litt husarbeid, sitte på nettet etc når gutten min sover. Orker nesten ikke gå turer heller. Går bare en liten runde for å få han til å sove. Har heller ikke selvdisiplin når det gjelder god mat og godteri. Prøver å bare spise godteri i helgen, men faller ofte for fristelsen. Spiser noenlunne normal kost, men ikk ehyper sundt. Er altfor glad i mat til å bare spise linser og bønner...

Har sett reklame for Go 123, noen som har prøvd den? Eller noen andre tips? Hvordan få opp treningmotivasjonen igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tips jeg fikk av legen min når det gjelder å få kontroll på matinntaket, var å føre kostholdsdagbok. Der skriver jeg opp alt jeg spiser ila dagen. Synes det hjelper masse, og da tenker jeg meg om to ganger før jeg putter noe i munnen. Jeg ammer og har hatt et enormt matbehov, og da helst på søtsaker. Nå prøver jeg heller å spise fornuftig, men skal kose meg litt i helgene. Spiser mye knekkebrød, men vanlig middag med familien. Ingen vits i å være for striks, da tror jeg det er lett å gi opp.

Vi har hund da, så jeg må ut.

Har du ikke barselgruppe eller noen å gå tur med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes smart ut! Det skal jeg jammen meg prøve, takk for tipset. Har ingen barselgruppe, men har en trilletur- kompis, så vi går noen turer. Og så går jeg litt selv også, men har blitt kortere og kortere turer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære deg. fårstår vis du føler deg oppgid av at du ikke går ned flere kilo, tro meg jeg har problem med det samme.. jeg har pcos som jør blant annet at jeg har ett laft stoffsjift som jør at jeg forbrenner svært lite.. det har jeg da nettop funnet ut. :/ trente kjempe hart i 5 mnd og gikk kunn ned 1 % i fett altså - 1 kilo fett og + 1 kilo muskler. ble kjempe skuffa over resultatene at jeg gå litt opp. dette var da før jeg fikk vite det med stoffskiftet mitt.

 

for sukker suge kan du evnt. ta krom tabletter det er ikke farligt tanken på du ammer heller det skal gå helt fint :) prøv også og sett ett par vannflasker ferdig på benk eller kjøleskap. er viktigt at du drikker mye vann.

 

sier ikke du skal kutte noe på maten men vær litt ops på hva du spiser. feks goteri det metter ikke like bra som skjeve med ett godt kjøtt pålegg. prøv og spis mer kjøtt og grønsaker og frukt. banan kan hjelpe vis du er ekstremt godte syk. det blir jeg men prøver da og få i meg noe sødt feks banan, jorbær eller vannmelon. spørs litt på hva jeg har i kjøleskapet. tingen er at du må spise ofte og lite.

 

fra en sulthets skala der 1 er skrubsulten og 10 er stapp mett skal du spise deg til 6-7 og ikk mer, ha deg en regel at det altid skal ligge litt mat på talerknen etter du er ferdig.

 

men er jo bra med yoga og sont en trille tur men med rett mat vil du ha enn anen energi og du vil kunne orke mer med rett mat ;) prøv litt havregryn, melk og ei banan oppi. er kjempe godt synes jeg + dette er trege karbodrater kjempe bra for magen in ;) spiser du kjeva med pålegg eks (kjøtt) ta ekstra påleg på og ha ei tynn skive. du er ikke nødt og spise knekkebrød!

 

vis du vil gå på shake resten av livet må du bare begynne på go 123. mitt syn på dette er at du må tvinge i deg flytende veske som ikke smakr godt og du blir og ta dette resten av livet, for etter du er ferdig og skal begynne og spise ormalt igjen, hva tror dere skjer? vekta går rett opp igjen og det er ikke sjekt. se på kostholdet ditt. skriv ned for hver dag. skriv jæne inn her så kan jeg se på det. er viktigt at du skriver ned ALT.

 

håper jeg ikke var for hard mot deg nå. jeg sier det bare slik det er. driver med trening og kosthold selv og ligger i hard program for og bli fitness udøver. jeg vet hva jeg snakker om kan du si.

 

må bare spørre vis dere lurer på noe eller har noe og tilføye. tror jeg fikk det viktigste.

 

ikke gi opp du klaer det vis du vil det står på vilje, vilje, vilje

 

Mvh Ebeline ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.lavkarbo.no

 

samme problemet som deg, så oppdaget jeg ketolyse.

Gått på det i en uke og tatt av 5.5 kg.

Å det beste er at det er ikke skadelig, det er lett, man kan spise seg mett, og spise når man er sulten uanvhengig av om det er hver 2 time eller 2 ganger om dagen. :)

 

Som ho over sier, spise ofte og lite funker nok kjempe bra for mange,

selv klarer jeg ikke få i meg mat så ofte som 4-5 ganger om dagen.

 

Håper du finner noe som funker for deg, ketolyse/lavkarbo er iallefall å anbefale et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:) Du har helt rett i alt du sier her;) Krom fungerer ikk epå meg, men kanskje jeg skal prøve å ty til søte frukter istedet når jeg er godtesjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketolyse er lavkarbo mat, mat med lite karbohydrater, kan spise alt av kjøtt å mye grønnsaker og mye forskjellig, du kan kikke på lavkarbo.no å se, er faktisk masse godt. Eneste man ikke skal spise er brød,poteter,ris, pasta o.l :)

Jeg trener heller ingenting men vekta går likevel ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker poteter, ris og pasta, så dette er ikke noe for meg;) Jeg tror heller på å spise fornuftig og heller trene litt. Hvis bare denne motivasjonen kunn komme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig me malin-76

 

jeg synes at et variert og sunt kosthold er kjempe bra. etter at du har klart og begynt med dette kan du event. se mer på treningen. vis du sliter med motivasjonen eller goteriene. et tips som jeg har jort. er litt flaut og innrøme klipp ut et bilde av en kropp du kunne ønske deg og legg i skoffa me godterier i. så hver gang du blir godte syk og går til skoffa vil du tenke 2 ganger;)

 

en aen ting. alle vil jo slanke seg ned mange kilo osv. egentligt så er det jo fett% vi ønsker og gå ned.. så ett hint er at vis du har kjangs til og ta en kroppsanalyse så jør det. da får du vite hva det er som veier. og vor mye du har av fett og muskler. er kjekt og ta om noen månders tid me trening og se at det er faktisk resultater :) finn også målebåndet og mål eks. midjen, magen der det bler litt ut, rompa hofter og armer. seriøst her vil du se fremgang til og bli motivert til mer ;) og ent noen bilder. ha håpet oppe malin-76

 

du kommer til og klare det du må bare skikkeligt bestemme deg for det at dette skal du få til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jeg ikke om du er hjemme værene eller i arbeid. men vis du avtaler med noen at dere jærne har fast en dag eller noe og trille en tur eller finne på noe, så er vertfall det en go start ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske heldig når det gjelder slanking.. :)

Jeg hiver meg på harslanking en uke eller to så går jeg ned 5-6 kg..

Så bryr jeg meg ikke noe mer om det å gjør å spiser det jeg vil å går ikke opp igjen.. :)

Så kan jeg finne ut noen månter senere at nå er d på tide med å gå ned litt til så hiver jeg meg på 14dagers slanking å går ned 5-6 kg igjen.. :)

Nå er jeg 1.4 kg unna det jeg var når jeg ble gravid å jeg la på meg 30 kg.. :)

 

Men det å trene er veldig bra for etter en periode med trening å et bra og variert kosthold kan jeg love deg at du få mere energi.. :) Jeg klarer nesten ikke sitte stille lenger.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...