Gå til innhold

Hvorfor stikker/prikker det inne i brystene?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Altså HELT inni brystene. Kjennes ut som at noen stikker meg med 25 nåler samtidig, både før, under og etter amming. Produksjonen er som før, og formen er grei, så hva er det som skjer? Har vært sånn i noen dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være tette melkeganger el begynnende brystbetennelse... tror de fleste av oss har vært gjennom det... kanskje barnet ditt drikker mindre enn før dvs at du har overskuddsmelk. Prøv å la barnet die oftere el pump ut litt om kvelden. Jeg bruker Lecitin for at melka skal binde seg bedre og renne fortere:)

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Jeg har hatt tette melkeganger med påfølgende brystbetennelse, og det kjentes ikke sånn her ut... Det begynte å gjøre vondt etter at jeg begynte å pumpe daglig, så jeg skjønner liksom ikke helt hva som foregår. Har ikke spreng eller noe heller.

Jeg må vel ta kontakt med helsesøster, kanskje...

Skrevet

Jeg har/hadde det samme. Det viste seg å være soppinfeksjon. Hvis det går for lenge blir det sykt vondt. Jeg tok kontakt med lege og nå har jeg salve som jeg smører på 2 ganger daglig og mini har en mikstur som han skal gurgle 4 ganger per dag. Dette skal vi gå på i 3-4 uker.

Stikkingen begynte hos meg etter amming, og etter hvert ble det også vondt under amming. Akkurat som noen stikker noen nåler langt innover i brystet. Det er ikke sikkert vi har det samme, men ta kontakt med lege/helsesøster. Hvis det er sopp blir det bare verre. Og husk hvis du har pumpa og fryst noe melk så kan det være sopp i det også, da bør dette kastes så soppen ikke kommer tilbake.

Skrevet

Signerer under på innlegget til snille_snille. Lufttørk brystene så ofte du kan. Kan også smøre på canesten salve inntil 8 ganger daglig. Men kanskje lurt å høre med legen først? Det trenger ikke være soppinfeksjon selvom det høres ut som det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...