*SmurfeMamma* Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 hvordan ser dere for dere gutten som heter det??
Miranda C Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 en gutt meg kristne forleldre? jeg liker ikke navnet, men mathias er kjempefint!
Abracadabra Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 matheus er knalltøft! jeg kjenner en matheus og han er tredje sønn i huset, og en skikkelig tøffing. uredd og barsk og blid som en sol!
Vipsenmamma Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Nei, Matheus er altfor bibelsk for meg.
Gjest Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Matheus er ikke mer bibelsk enn Markus Lucas Johannes og de andre bibelske navna som er poppis nå. Matheus er ok.
*SmurfeMamma* Skrevet 16. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2009 nå er jeg kristen da... men ikke av den typen som går i kriken hver søndag osv... kan vel ikke merke det på meg viss ikke jeg sier det... samboeren min er vel kristen, men ikke så veldig praktiserende... så vi er ikke noen superkristene foreldre... enig at det kan være litt bibelsk, men jeg kjenner en aldeles nyyydelig gutt som heter det, han er bare sååå pen og så veloppdragen og hyggelig, så for meg er navnet like nydelig som denne lille gutten:)
Odelia~GRAVID Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Jeg er samme type Kristen som deg, jeg er troende men ikke av typen som går i kirken hver sønadg og sånn=) Jeg har en stor familie, og jeg kjenner mange unger, men ingen heter Matheus faktsik. Er ikke så fan av navnet egentlig, men har fått intrykk av av at det er på vei opp?! Unasett synes jeg Mathias er finere, selom jeg kjenner en liten gutt på 6 mnd som heter det=) Hva med: Jacob Lucas Aron Kristian Johannes Simon ________ Emil Sander Niclas Sebastian Oliver Jonathan William Andreas¨ Adrian Vetle Victor Bare skrev ned navn jeg kom på;-)
Gjest Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Er vel ikke mer bibelsk enn andre, og langt mer populære, navn som Jonas, Lukas, Isak og Noah? Matheus er nydelig.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 Jeg kjenenr en gutt på 12 som heter det, og ser da automatisk for meg han: Han er en tøff gutt med mørkt halvlangt hår og blå øyne, digger skateboard men er meget veloppdragen og setter pris på alle som er han nær. Foreldrene fikk han i ung alder. Foreldrene er småradikale rockemennesker som også har bena godt plantet på jorda og som lever og ånder for barna sine. Så vet du det:)
Dearest Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 Matheus er eit fantastisk namn! Faktisk på favoritt lista mi no! Eg ser for meg Matheus som ein ordentlig fyr som gjerne slår seg laus og er litt vill, men som alltid gjer det som er rett. God moral, glad i mennesker og å ha det gøy
Lavendel :) Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 Matheus er helt nydelig, og myyye finere enn Mathias (som er veldig mye brukt). Ser for meg en skjønn gutt med stilige klær
*SmurfeMamma* Skrevet 18. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2009 tror kanskje jeg får mannen med på matheus, jeg liker det veldig godt.. sikkert for det jeg har gode asosiasjoner til det... tror navnvalg har mye med det å gjøre.. kjenner man er person man ikke helt liker med et navn, vil man automatisk styre unna det...
Far til tre Skrevet 19. november 2009 #14 Skrevet 19. november 2009 Vår nr. 2 heter Mattheus, og vi er i hvert fall veldig fornøyd. Bare tull at det er så mye mer bibelsk enn noe annet. Hvor er det vi henter navnene våre fra, da? Det er jo Bibelen og Sagaen om isfolket, det (og kanskje MTV?). Vår Mattheus er i hvert fall både tøff, flink og sjarmerende! Og mye mer unik enn alle de Matiasene som flyr rundt ...
Eva_81 Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 Ser for meg svært religiøse foreldre.... Et navn jeg virkelig ikke liker. Altfor bibelsk..
slurp Skrevet 20. november 2009 #16 Skrevet 20. november 2009 Synes det er altfor religiøst. Men Mattias er kjempefint! Gutten som heter det ja, ser for meg en gutt fra sørlandet med religiøse foreldre selvsagt. Om han er mørk eller lys vet jeg ikke, men han har stjerner i øynene mens han synger halleluja.
Ronja&Odin Skrevet 22. november 2009 #18 Skrevet 22. november 2009 tenker at det er jehovas vitne eller noe i den duren... syns ikke det er fint i det hele tatt. men enig med ei over at mathias er fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå