Gå til innhold

Mensverk og blødning

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt en del mensverk de siste dagene og idag har jeg også litt blødning. Noen som vet om dette er vanlig eller er det et klart tegn på at nå må jeg forberede meg på at det går galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ta konakt med legen din, veldig ofte kan det tyde på at noe er gått galt når du både har bødninger og mensverk. En kjapp ultralyd kan gi deg svar på det!

Vet ikke hvor langt du er på vei, men noe verk kan også komme av at ligamentene strekker seg fordi livmoren vokser, noen kjenner det nesten ikke i det heletatt mens andre kjenner det veldig godt! Blødninger kan også oppstå etter samleie, så hvis du har hatt det de siste dagene kan det også være en årsak. Men uansett, kontakt legen din!

Masse lykketil, håper alt står bra til med den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar:-) Jeg skal på ultralyd nå om noen timer. Bestilte ultralyd forrige uke og det er jeg veldig glad for nå. Jeg er 13 uker på vei. Hadde en del mensverk tidlig i svangerskapet, men det har jeg ikke kjent på en stund nå. Snakket med legen og fikk beskjed om å holde meg helt i ro de neste dagene. Håper på det beste, men frykter jo naturligvis det verste:(.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Håper alt har gått bra på UL, at den lille fortsatt er der! Har tenkt på det i hele dag, vet så inderlig godt hvordan følelsen av usikkerhet og engstelse er etter å ha gjennom gått en dødfødsel i uke 19.

Håper at du logger deg på igjen og forteller hvordan det har gått!

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk jo ikke bra i det hele tatt...:( fikk beskjed at det hadde sluttet å leve for tre uker siden..skulle ha vert i uke 13......så nå sitter jeg med tusen tanker om utskrapingen jeg skal gjennom i morgen og hva som har gått galt....vet jo innerst inne at det ikke er noe jeg har gjort....men fryktelig mange tanker om hva jeg har gjort feil dukker alikevell opp...trent for mye? stresset for mye? uff og huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, dette var ikke noe hyggelig å høre! Men det er nok ingenting du har gjort som har forårsaket dette.Siden det døde allerede i uke 10, har det nok vært noe galt helt fra begynnelsen. Og kroppen våres fungerer jo på den måten at den skal beskytte oss, og hvis dette barnet var veldig sykt og en fare for deg vil kroppen frastøte seg det. Det er en naturlig prosess, men helt forjævlig å oppleve.

For meg hjalp det veldig å ha gode venninner rundt meg som jeg kunne snakke med og ikke minst en god dialog med samboeren min. Følte egentlig for å stenge han ute, for det var jo ikke han som gjennomgikk det verste, jeg lå i flere timer i fødsel uten smertestillende for ingenting, men han hadde det like jævlig. Vi måtte bare trøste oss med at den lille gutten vi egentlig skulle ha mest sannsynlig var svært syk og ville nok ikke ha overlevd uansett, og hadde han det ville han vært såpass syk at han måtte hatt stell og omsorg døgnet rundt.

Så prøv å se fremover men bearbeid alle tanker og følelser først. Det er veldig viktig!! Tenker på hendelsen hver eneste dag enda, men nå går jeg gravid på nytt og er vanvittig glad for at alt står bra til denne gangen. Og det blir nok din tur igjen en dag, men ikke forhats deg inn i et nytt svangerskap, bli ferdig med det du har gått igjennom nå!

Ønsker deg masse lykketil videre, omgi deg med de eller det som gir deg energi til å takle alle følelsene fremover!

KLEM:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk...dette var fryktelig tungt...har masse gode venninner og en fantastisk familie rundt meg og ikke minst en mann jeg om mulig har kommet enda nermere nå pga dette...

Jeg har fått beskjed om at gunnen til at fosteret døde mest sansynlig kunne være at jeg var blitt gravid så fort etter at jeg sluttet med prevansjon og at han var temmelig sikker på at det ikke vill skje en gang til dersom jeg ble gravid....dette er det vel aldri noen forsikring om...men når jeg er klar igjen kommer vi nok til å satse på at vi om ikke så lenge er innpå her igjen med gode følelser og en voksende mage:-)

Lykke til og klem tilbake:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...