Gå til innhold

Skravletråd for oss med lange sykluser!! (35 + dager)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt lyst å ha en egen pratetråd for oss med lange sykluser... Er så kjipt når andre nesten rekker to sykluser på samme tid eg kommer meg igjennom én!!

Ligger på rundt 39 dager her :) Er på cd 5 i dag! Så da blir ikm rundt juletider!!

Andre som kjeder seg litt mellom tante og el-tidene???? Er jo så jæskla lang "ventetid" jo!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er jeg! og min lange syklus på 40-45 dager...!!

som du sier, laang ventetid fra tanta til el. så her må det smøres med tolmodighet!

om syklusen er som de forrige gangene er el i disse dager, så det betyr ikm i mnd skiftet. da rekker jeg nok akkurat ikke neste ikm dette året (om ikke et mirakel skjer!)

Skrevet

Håpe på et mirakel hos deg :D

Var så bekymra i førsten, etter at eg slutta på pilla, for eg fikk jo inntrykket av at ALT over 35 dager, var sykluser uten el! Hehehe. Men..når syklusen e regelemessig så antar eg at eg har el eg altså.. Orker ikkje gå å bekymre meg.. Holdt på ett år nå, hadde vel klikka i vinkel skulle eg bekymra meg over alt en kan bekymre seg for når en e prøver.

Skrevet

Åh, super tråd!! Jeg forventer en syklus på 40 dager denne gangen, selv om det egentlig sjelden blir slik jeg forventer da... Utfra EL (som jeg har funnet ved å bruke en HAUG dyre tester) skal det i hvert fall bli 40 dager... Så gjenstår det å se om jeg får en for kort lutealfase denne gangen også... Begynner nemlig å lure på om det kan være noe av problemet... Vel, onsdag er dag 40, så får vi se om TR dukker opp, om de blendahvite testene blir positive eller hva som skjer....

Ja, ventetiden blir skrekkelig lang!!!

Skrevet

Yes, her hører jeg til også! Så fint å ha andre som forstår hvor frusterende det er at det kan gå 4 uker fra TR til el.

Jeg har veldig uregelmessige sykluser jeg da og de kan variere alt fra 35 til 50 dager.. denne pp ender jeg "bare" opp med 32 dagers syklus og hvis det har klaffet nå skjønner jeg ingenting. Pleier jo ikke akkurat å ha el tidlig i syklusen for å si det sånn og samboer'n min pleier heller aldri å reise stort med jobben, så skuffelsen var stor da jeg på dag 17 satt alene hjemme med positiv el-test :(

Jaja.. bedre lykke neste gang, men er så kjipt at det er en evighet til neste gang!!!

Jeg temper og tester etter el og har funnet eggløsning hver syklus så gyn sa at jeg da har eggløsning. Jeg har fått påvist pco, men har ingen hormonforstyrrelse. Men fra neste pp tror jeg det blir litt hjelp på oss. Har prøvd i litt over et halvt år, men er bare i 5 pp pga disse lange syklusene. Gyn så ingen vits i å slite med så uregelmessige sykluser når det fantes hjelp å få :D Så denne onsdagen skal vi tilbake og teste samboern's soldater og få videre beskjed om hva som skjer - tror hun tenker pergo på meg hvis alt er i orden med samboern min.

Nå venter jeg på IKM den 27.11. Kanksje forrandring fryder og at lite sex er tingen, men forbereder meg på 6 pp...

Skrevet

Kjipt å misse en pp ja, Håpefulle K....!! Men..vet aldri om noen småtroll har klart å snike seg inn, vettu? :P

Er på dag 6 i dag, og har begynt tempinga igjen.. Så da var det bare å krysse fingrene for at eg får el!!! Sitter fremdeles å vurderer el-tester men..får ikkje heilt bestemt meg om eg vil bruke pengene mine på det. Hehe... Føler liksom eg ikkje trenger det når eg temper. Sex har me som regel relativt ofte likevel..

Hvordan går det med dere da? Noen som har noen spennende nyheter?? :D

Ha en fin kveld!! :)

Skrevet

Ingen spennende nyheter, her, gitt. Har IKM i dag, negativ test i morges (og flere dager før det... hehe.) så da har jeg ikke noen go'følelse lenger. Begynner å bli redd for at dette blir en ekstraordinært lang syklus... Men trodde nesten ikke at det kunne skje når jeg faktisk hadde positiv EL test for 14 dager siden... Hmmm.... Blir visst litt tullerusk her, kjenner jeg....

Jaja, lykke til alle sammen! Det skal vel gå til slutt, ikke sant?!?!?!

Skrevet

Jeg føler meg relativt ny innen dette med sykluser og el-tester og alt det andre jeg aldri egentlig har prøvd ut.. slutta på pillen i sommer, ble gravid på 2pp. MA i uke 10+. på fredag er det 4 uker siden utskrapning. fikk beskjed om at jeg kunne regne den dagen som første dag i ny syklus, men fikk litt trøbbel i ettertid siden de ikke hadde fått ut alt på sykehuset.. Så opplevde en SA-lignende greie nesten en uke etterpå med blødninger og smerter fra h*lvette.. så vet egentlig ikke helt hvilken dag jeg skal regne fra... og når jeg i tillegg har sykluser som aldri har vært i nærheten av å være regelmessig, så har jeg egentlig gitt opp å prøve denne mnd. har sykluser på alt fra 30- 45 dager.

aner ikke om jeg har eggløsning hver mnd, det har jeg aldri sjekka..vet iallefall at kroppen min KAN ha det, iom at jeg blei graid.. har aldri brukt verken temping eller el-tester.. er så redd for at jeg skal bli helt hekta på det, og ikke klare å tenke på noe annet.. men er jo- som dere sier- fryktelig irriterende med laaange sykluser, og i tillegg ikke ane når el er! blir mye sengekos.. =)

slitsomt å ville bli gravid! hehe :)

klem fra

Skrevet

Slitsomt å ville bli gravid, ja? Har aldri opplevd makan eg altså... Det meste som har med vår egen kropp å gjøre, styrer vi selv...bare ikke dette!!! Gud bedre meg, kor hardt det kan være!

Går enda et par uker her, vettu før eg kan forvente noe el! Haaaha........ Jaja! Masse tid å "øve" på :D

Tanta er eeendelig på vei tilbake nå! Har fått mye lengre blødninger etter pilla enn eg kan huske eg hadde..men nå er det jo en del år siden eg ikkje har brukt hormonprev. da.. Svakere og lengre blødninger. Men!! Slipper jo unna de foj***** menssmertene!! (sjøl om eg blir jo betenkt..TENK om det er noe gaaalt!! istedenfor å bare synes det er greit å ikke ha vondt :P ) Sikkert sånn det skal være. Føler nå "alt kommer ut"....hørtes sykt ut..*knis* Neida.. E så nervøs heile tia, for at noe skal være galt. Prøve å slappe av!! *pust*pes*pust*

Skrevet

Ja, her er syklusen alt fra 30-40 dager ...er nå på dag 35 og ingen mens!! Hmm..gidder ikke teste heller..for vet jo at sannsynligheten for at det bare er en lang syklus er STOR :(

Før hadde jeg 28 dagers syklus fast og det var så kjekt :)

Har ikke brukt piller på ca 5 år, så den har hatt sin tid på å komme i orden etter dem..Men har hatt kobberspiral nå de siste årene..Vet ikke om den har klusjet til syklusen noe, men trodde ikke det var vanlig!!

Skrevet

Hiver meg med. 36-40 dager. Dere kan jo prøve metformin... skal gi kortere sykluser. virker for meg...

Skrevet

Fikk mensen i dag, siste gang var den 18 september! Er veldig ustabilt... blir ikke smart på den! Men er nå henvist videre av legen så da får vi iallefall et svar på hva det er som er årsaken til dette tullet!!!

Bra med en slik tråd:) Syns det er litt trist at jeg aldri kan melde meg inn i en IKM uke tråd... Vet jo ALDRI når den kommer!

Skrevet

Eg vet!! Har slitt skikkelig med syklusene i sommer og høst...heeeilt på trynet.. Men hadde nå en fin syklus på 39 dager nå, som eg hadde før sommeren, så satse på at det er noe system på sakene..

...har fullstendig legeskrekk..blir behandla som en hypokonder uansett leger eg kommer til...skjønner ikkje ka eg gjør galt... Fikk ikkje verken undersøkelse eller henvisning av legen min når eg var der og klaga over syklus på over 60 dager!! Så...får spare noen kroner til over nyåret, så går eg privat, hvis ingenting har skjedd... Men vil jo ha baby nåå!! Mensen er ikkje heilt over likevel her.. syns det er litt skummelt og eg..at eg blør så lenge. Kommer ikkje så mye. Enten blør eg mye i 5-6 dager, eller lite i 8-10 dager. Vetta f om det er normalt eg? (skal aldri i mitt liv putte i meg p-piller eller aen hormonprev, så lenge det er fare for eg vil ha (flere) barn!!)

Jaaja..prøvd så lenge nå føler eg, at en måned, en pp, fra eller til spiller ingen rolle lenger. Hehe.... Klarer jo aldri å se for meg den positive testen........men GLEDER meg!!!!! :)

Skrevet

Syntes du skal koste på deg en time hos privat gyn Drømme! Jeg har gjort det nå og her blir det pergo fra neste pp.

Første time tok hun grundig undersøkelse av meg og sjekket alt av hormoner. Disse prøvene bør tas på dag 3 i syklusen din så fint å booke en time som passer inn sånn. Alle mine blodprøver var helt normale og det samme med undersøkelsen. Har riktignok litt pco eggstokker. I går var jeg tilbake på time 2. Der fikk jeg resept på pergo og samboer'n fikk henvisning til å teste sine soldater når vi ønsker å gjøre det. Gyn så absolutt ingen vits i å slite videre med lange sykluser. Hun kunne i garantere at de ble så veldig mye kortere på pergo, men mulighetene for klaff skulle bli større. Totalt har det kostet meg ca. 1600 kr for to timer og ble tatt seriøst fra første øyeblikk. Det hadde jeg nesten ikke ventet siden jeg "bare" er 25 år og vi ikke har prøvd mer enn litt over et halvt år. Kan absolutt anbefale deg en lege som tar deg på alvor! Klem

Skrevet

Jeg vil også være med! :)

Har helt psyko syklus. Har hatt mensen tre ganger hittil i år med forskellig mellomrom.. Blir jo smårar av å prøve å bli gravid! Hehe.. Jeg tar g.tester hver lørdag morgen, jeg da. ;) Kan jo hende jeg plutselig har hatt eggløsning! *Håpehåpehåpe*

Skrevet

*venter og venter på en el......DYTT*

Skrevet

Irriterende....!!!!!!

Er på dag 32 i syklusen idag.. (har sykluser på alt fra 30- 45 dager) og irriterer meg grønn på at jeg både kan få tr og el idag... alt etter hvor lang syklusen er denne gangen! holder på å bli gal! lørdag morgen kjente jeg en følelse i magen som jeg kjente igjen fra da jeg var gravid, og sprang og tok en g-test. den var selvsagt negativ.. jeg vet jo ikke om jeg har hatt el enda engang! vet at det er unødvendig å ta en evt g-test før jeg er minst 45 dager ut i syklusen.. og har jeg da hatt en kort syklus uten å vite det, så kan jeg jo da ha vært gravid en hel stund uten å vite det.. kan jo ikke drive å teste hele tiden heller. er jo så trist å alltid få de negative testene!!! dyrt er det også... aaarh.. ut med frustrasjonen!!!

sorry for negativt innlegg...

Skrevet

Da jeg ble gravid testet jeg frem til og med dag 24, tror jeg, og ble visst gravid rett etter det, altså i en måned der jeg ikke hadde harr el.

Skrevet

hallo jenter!!

det skal sies at jeg tidligere har hatt syklus fra 1-3mnd, så en stabilitet på 40-45 dager er bedre i alle fall! men dagene snegler seg som vanlig avgårde, syklusmessig.

jeg har en gutt på 14mnd da, så det er en stor glede i hverdagen! da vet jeg i det minste at jeg kan bli gravid, for det var noe av det værste for meg da vi prøvde i 1 1/2år og ikke hadde noen anelse på om vi kunne bli gravide eller ikke.

nå ser jeg faktisk frem til å komme meg på sjukehuset til gyn, har fått tid 22.des, da har det gått ett år siden jeg fikk igjen mens etter første fødsel så jeg håper virkelig at vi får pergo til å hjelpe oss :-) legen min mente i alle fall at det kunne hjelpe oss! jeg håper det.

så krysser jeg virkelig fingrene for å bli gravid tildlig på nyåret!

jeg ble gravid i januar sist, så kanskje det er mnd min.

jeg er så opphengt i navn om dagen jeg! er det noen andre som er det også? sitter for meg selv å skriver og skriver på mange forskjellige navn som jeg syns er fine og prøver ut kombinasjoner (vi har alle to navn i familien)

en koselig liten syssel i juletida:-)

ha en kjempefin dag alle sammen!

Skrevet

Jeg har også lange, uregelmessige sykluser.

Kjøpte en slik monitor som skulle hjelpe meg å finne el, men akkurat denne mnd er syklusen så lang at 20 tester ikke hjalp meg noe. Testet til og med dag 25 i syklusen. I går tror jeg at jeg hadde el, var skikkelig "løgen" i kroppen på formiddagen, fant eggehviteslim - og på kvelden hadde jeg nokså stort ubehag et par timer, og så ble alt vips! borte..

Skrevet

Wæææææ!

Har IKM til fredag og tempen har falt... som vanlig. Det skulle jo bety at TR er rett rundt hjørnet. Har vært skikkelig kvalm i 2 dager nå, spesielt på morningen og sliten og slapp. Dette kan fint forklares med ekstremt stress på jobben, men tok nå hvertfall en billigtest i dag tidlig 2 dager før IKM. I 6 mndr har jeg fått helt blendahvite tester så satt helt i sjokk da jeg kunne skimte to streker... Den er super super svak og man må titte litt etter, men ingen tvil om hvor strek nr. 2 skal være for å si det sånn. Den kom med en gang, altså innen tidsfristen, men umulig å se om den er grå eller rosa.. ahhhh... Tørr ikke håpe for mye - har jo lest om flere som har fått skyggestreker. Drømme du har jo peiling på slike skyggestreker - høres dette ut som det?

Blir nok en ny test i morgen ;)

Skrevet

Hei jenter:)

Jeg har også uregelmessige og lange sykluser, alt fra 35-63 dager mellom:/ Er utrolig slitsomt å ha det slik. Vet ikke når eggløsning eller mens kommer, og det er jo aldri de samme dagene hver mnd.

I tilegg så har vi det slik nå at vi bor ikke på samme plass plass på grunn av jobbene våre, så vi ser hverandre 1 gang i mnd, men det treffer jo aldri på eggløsningen:s Er så frustrerende..

Har bodd på forskjellige plasser i 5 mnd nå, og er enda 7 mnd til vi får flyttet sammen igjen.. så må vell bare ha tålmodighet. Er virkelig ikke lett når man ønsker så sterkt å få ett lite barn sammen. Vi har en fra før, men ønsker en til:)

Skrevet

Nå tror eg at el nærmer seg :) Håper hvertfall det!! Litt hakkete temper på meg, så mulig eg brygger på noe.... Men!! Høy tapp og veldig høy "luftfuktighet" i de søre regioner...haha! Har slutta å henge meg sånn opp i el-slim OM det er der eller ikkje.. klarer jo ikkje se det om meg og gubben har jevnlig sex. Men fant en måte å finne ut om det var det ene eller det andre da :P Unskyld meg, jenter.... men kjenner det på lukta. Hehehe. Meg og min kjære har veldig forskjellige lukter på ...ting. Så når eg er usikker på om det er meg eller min kjære sine..ting som kommer på fingeren når eg sjekker sekretet, så *sniff* så vet eg det. Haha!! BEKLAGER DETALJENE!!!!

Og Håpefulle K! Sånn som eg har skjønt det, etter mine MANGE tester, så må teststreken være like bred som kontrollstreken. Da er det ikkje en skyggestrek. KAN så klart være at den ene testen har vært litt "uklar" og fått svaaak fargeløs bred strek, men da vil nok neste test ikkje ha samme streken. ....Hihi!! Gleder meg til oppfølginga!!! :D:D:D:D:D:D:D:

Får legge slagplan for neste dagene, nå. Må jo få inn litt ektra action just in case!!!!! (håååååååp eg får el!!!)

Lykke til alle dere andre :D Får trøste oss med at vi er nok litt mere tålmodige personer enn mange andre kanskje :P hehe.. blir tvunget til det! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...