Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Datteren min hadde det da vi var hos lege i helga, syned dette hørtes høyt ut...... hun er 1 1/2 år
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Jeg synes også dette var høgt....og mye tyder på at det er en bakteriell infelsjon. Fikk hun antibiotika? Er det hals/øre bet?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Det er ikke uvanlig, nei. Da er det bakteriell infeksjon, som halsbetennelse, ørebetennelse eller noe slikt. Da brukes antibiotika. En bakteriell infeksjon kan faktisk vise flere 100 i CRP i visse tilfeller. virusinfeksjoner gir ikke så høy CRP. Ved virusinfeksjon ligger CRP under 50-70. Hos en frisk person er CRP under 8(eller egentlig 0-3, men måleapparatet viser bare under 8).
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Hun fikk penicilin. Hun var litt rød i halsen, men han mente at det ikke var verken øre eller halsbetennelse. Hun er bedre nå.
VåreSøteSmå Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=3054
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Det var riktig av legen å gi antibiotika her:) Det var nok en bredspektret antibiotika hun fikk. Kan være bronkitt eller en lungebetennelse? Ikke godt å si. Bakteriell infeksjon var det hvertfall. Bra hun er bedre:) Jeg som svarte over deg her. Helsesekretær med laboratorie som arbeidsfelt:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Skjønte at du måtte vite hva du snakket om, for du svarte så proft Vet rett og slett ikke hva det kan ha vært, hun har hatt feber i over 1 uke, de siste dagene var den helt oppe i 40,3. Hun har har noen store lymfeknuter, som vi har vært med til lege flere ganger, han har også tatt blodprøve av de 2 ganger. De har vært bra. Så han sa det bare var sånn hun var, hun har hatt kulene over ett år,Hun er er frisk og rask , spiser og sover bra. Men så snart det blir noe med henne, så tenker jeg på de kulene....
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Noen lymfeknuter forsvinner liksom ikke, selv om en er frisk. De har bare en "vane" i å være litt store etter gjentatte infeksjoner. Trenger heller ikke være store infeksjoner for at de blir slik:) Det er ikke farlig:) Min ene unge hadde dette, og de kulene var der i flere år før de forsvant. Var mye plaget med halsbetennelser, så det var grunnen til at de kom i første omgang. Selv som helt frisk var 2 av dem store. Lymfesystemet er en del av kroppens forsvar, og ved alle infeksjoner vil det reagere. Noen knuter mer enn andre, og noen er også lettere å kjenne enn andre. De under kinnene/beinet der(overgang kjeve/hals) er oftest de som blir slik og de er lette å kjenne. Helsesekretæren:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Tusen takk for gode svar på formiddagen! Stor klem :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå