Gå til innhold

Er det vanlig å ha 150 på crp ved vanlig infeksjon i kroppen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min hadde det da vi var hos lege i helga, syned dette hørtes høyt ut...... hun er 1 1/2 år

Skrevet

Jeg synes også dette var høgt....og mye tyder på at det er en bakteriell infelsjon. Fikk hun antibiotika? Er det hals/øre bet?

Skrevet

Det er ikke uvanlig, nei. Da er det bakteriell infeksjon, som halsbetennelse, ørebetennelse eller noe slikt. Da brukes antibiotika. En bakteriell infeksjon kan faktisk vise flere 100 i CRP i visse tilfeller.

virusinfeksjoner gir ikke så høy CRP. Ved virusinfeksjon ligger CRP under 50-70.

Hos en frisk person er CRP under 8(eller egentlig 0-3, men måleapparatet viser bare under 8).

Skrevet

Hun fikk penicilin.

Hun var litt rød i halsen, men han mente at det ikke var verken øre eller halsbetennelse.

Hun er bedre nå.

Skrevet

Det var riktig av legen å gi antibiotika her:) Det var nok en bredspektret antibiotika hun fikk.

Kan være bronkitt eller en lungebetennelse? Ikke godt å si. Bakteriell infeksjon var det hvertfall.

Bra hun er bedre:)

Jeg som svarte over deg her. Helsesekretær med laboratorie som arbeidsfelt:)

Skrevet

Skjønte at du måtte vite hva du snakket om, for du svarte så proft :)

Vet rett og slett ikke hva det kan ha vært, hun har hatt feber i over 1 uke, de siste dagene var den helt oppe i 40,3.

Hun har har noen store lymfeknuter, som vi har vært med til lege flere ganger, han har også tatt blodprøve av de 2 ganger. De har vært bra.

Så han sa det bare var sånn hun var, hun har hatt kulene over ett år,Hun er er frisk og rask , spiser og sover bra.

Men så snart det blir noe med henne, så tenker jeg på de kulene....:(

Skrevet

Noen lymfeknuter forsvinner liksom ikke, selv om en er frisk. De har bare en "vane" i å være litt store etter gjentatte infeksjoner. Trenger heller ikke være store infeksjoner for at de blir slik:) Det er ikke farlig:)

Min ene unge hadde dette, og de kulene var der i flere år før de forsvant. Var mye plaget med halsbetennelser, så det var grunnen til at de kom i første omgang. Selv som helt frisk var 2 av dem store.

Lymfesystemet er en del av kroppens forsvar, og ved alle infeksjoner vil det reagere. Noen knuter mer enn andre, og noen er også lettere å kjenne enn andre. De under kinnene/beinet der(overgang kjeve/hals) er oftest de som blir slik og de er lette å kjenne.

Helsesekretæren:)

Skrevet

Tusen takk for gode svar på formiddagen!

Stor klem :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...