Gå til innhold

Min lille.. :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg angrer på aborten jeg tok for 1-2 mnd siden, og vil ha baby. Er det feil av meg å prøve å bli gravid igjen nå? Føler noe mangler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære deg:)

Uff,jeg får så vondt i meg,jeg skjønner deg så kjempegodt.

Det er absolutt ikke GALT av deg å ha lyst å bli gravid igjen,jeg skjønner godt hvorfor,men jeg synes ikke du burde gjøre det.

Ingen mennesker er like,alle opplever ting annerledes,men jeg velger likevell å "sammenligne" din situasjon med min for å forhåpentligvis prøve å hjelpe deg litt.

Jeg tok selv en abort for 3 mnd siden ca, det tok noen dager før jeg innså hva jeg hadde gjort,men når jeg først gjorde det følte jeg meg mer tom enn noensinne, savnet etter "den lille" inne i magen var utrolig stort, og jeg var på randen til å prøve å bli gravid igjen, jeg var virkelig helt ute av meg og angeren tok helt over.

Men likevel hjalp det faktisk litt å ha i bakhodet at det var en grunn for at jeg tok det valget jeg gjorde,jeg gjorde det ikke lett. Det var det som var det rette for meg da. Det høres for enkelt ut, men du må bare ta tiden til hjelp,snakke med noen.

Likevel, jeg føler at nå nettopp har det gått ordntlig opp for meg hva jeg har gjort, jeg tenker "nå kunne jeg vært så og så mange mnd" osv..det er ikke til å unngå, det er fryktelig tungt! Jeg har fortsatt lyst til åbli gravid igjen, men så har jeg også innsett at den lille som jeg hadde er borte,og blir borte, det høres fælt ut, men sånn er det faktisk. Og det å få en ny liten, vil ikke bringe tilbake den du hadde. Tomrommet vil garantert alltid være der uansett, og der må det nesten få lov til å være,bare at det blir bedre etterhvert.

Jeg tror at det beste er å prøve å komme seg igjennom dette først, og når man føler seg bedre med det valget man har tatt, og har på et "stabilt grunnlag" kommet fram til at nå er tiden inne for å få en liten en, da er tiden inne. Men ikke på bakgrunn av anger.

Men alt i alt så er det ditt valg, hvis du virkelig ønsker å bli gravid igjen,så må du gjøre det.

Nå vet jo ikke jeg egentlig noe om din livssituasjon,om du er sammen med noen,hvor gammel du er, eller noe..jeg snakker jo bare på bakgrunn av min erfaring.

Håper jeg kunne hjelpe deg litt iallefall:)

God klem:)

Skrevet

Ja, jeg har tenkt så mye på det. Det er som du sier, jeg vil aldri få tilbake det som var. Jeg har blitt så knytta til den. Høres rart ut ettersom at det ikke er noe baby. Men jeg klarer ikke gi opp tanken på å få en ny baby. Hva skal jeg gjøre for å klare å gi slipp på tankene? Fælt å angre sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...