Gå til innhold

Hvordan har menn som var i tvil taklet å få barn nr 3?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har to små barn og var skjønt enige om at det var nok, men å har jeg begynt å vurdere tredjemann likevel. Mannen min er i mot, og jeg tror også egentlig at for hans del holder det i massevis med de to vi har. Han forguder dem selvfølgelig, men synes ikke småbarnsfasen har vært en fest akkurat. Han blir fort sliten og synes det er vel mye styr :) Han gleder seg nå til å få litt tid for seg selv (det gjør jeg også da, det skal sies!). Sexlivet har naturligvis ikke vært på topp de siste årene heller, og det betyr mye for ham at vi kan få mer tid til hverandre igjen. Dette er viktige ting for ham, det respekterer jeg. Jeg presser ham heller ikke til at vi skal ha en til, for jeg er selv i tvil om jeg, men spesielt om han, vil få det bedre med et barn til.

Hva er deres erfaringer med menn som i utgangspunktet har vært veldig i mot barn nummer 3? Er det en god ide å overtale dem? Jeg tror nok han ville gått med på det om det betydde alt for meg, men er det lurt å "presse" dem til det? Er litt skeptisk til gjennomgangstonen her om at et barn til alltid = mer lykke til alle....

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg lurer også på det??????? Vi er i drøftingsfasen, og han har tatt betenkningstid :-/ men jeg vil jo ikke presse ham heller??? er usikker på om det er jeg som blir litt egoistisk - vi har to fantastiske barn, og er jo utrolig heldige......... men vil gjerne ha en til jeg da :-)

He he, jeg er gravid med nr. 3. Litt sjokk, kan du si. Min mann er den som snakker om det lille nurket, og at dette skal gå så bra :) Jeg begynner så smått å venne meg til tanken...

De er nok mer klar enn hva man tror. Det er jo mor som må ta "støyten" av dette. Er ikke lite vi må igjennom.

Vi hadde også to bleiebarn, samtidig, så travelt ble det. De er nå 4 og 5 år gamle. Det vil si at jeg bare har EN "bebi" å styre med. En som skal sove på dagen, og EN som vokner om natten. Jeg tenker at tilværelsen ikke blir som før, bare bedre. Får jo hjelp av de andre barna også. Noen sier at jo flere barn, jo bedre :)

Og tenk når de blir større. Stor familie :) Er jo fantastisk det da :) Og masse barnebarn, he he.

Hei.

Jeg føyer meg vel litt inn i rekken ..

Jeg har lenge villet ha nr 3. Mannen har tenkt lenge. Nå er han helt klar og vi er veldig spent på hvor lang tid det går før jeg blir gravid. Jeg er av den typen som bekymrer meg litt for mye tror jeg. Lurer på hvordan dette skal gå, hvordan blir svangerskapet og fødselen? Hvordan blir livet med en liten baby igjen. Våre er 11 og 6 år gamle og livet er veldig behagelig for tiden. Hvordan takler vi denne overgangen igjen? Vel jeg tror gleden blir større enn lasten...hehe. Nå er jeg bare veldig gira på å bli gravid:)

Lykke til alle sammen.

Håper vi blir en fin gjeng som følger hverandre gjennom svangerskapet med nr 3!!!!!

:) Luna.

Spennende å høre hvordan det går med deg luna. Vi er litt i samme situasjon- våre barn begynner også å bli store (4 og 7) og livet er veldig behagelig :-) Vi har ikke snakket om tredje barn på ei stund nå da, men tenker å ta opp temaet igjen etter jul :-) passer uansett ikke helt for oss akkurat nå - men om et-to år passer det helt utmerket :-) Håper mannen med litt tid vil bli positiv, vil ikke stresse det heller :-)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...