kaffeplante Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 jeg har vært og tatt en blodprøve for å sjekke eggreservene????pga at jeg fikk få egg modna nå ved ivf.....det tar 3-4 uker å ¨få svar på testen....men hva hvil det si dersom jeg har få egg????har noen der ute tatt en slik test????hjelp...
sitron72 Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Hm, har dessverre ingen anelse - hva slags test har du tatt siden det tar så lang tid å få resultatene? Det er en viss sammenheng mellom eggkvalitet og -kvantitet, men den er visst forskjellig fra person til person, selv om det sies at eggene blir værre kvalitetesmessig dess mindre eggreserve som er igjen (de beste går først og de gamleste blir av ringere kvalitet). Men det er mange eksempler på at dette ikke bestandig har stemt, og at det er bedre med få bra egg enn med mange dårlige egg...
kaffeplante Skrevet 16. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2009 noen som har en anelse????
goldenbaby Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Hei. Tror testen er AMH-test - Anti Mullerian Hormone. Testen gir svar på gjenværende kapasitet i eggstokkene, jeg tror der vanligvis er i forbindelse med "eldre" prøvere og evt tidlig overgangsalder?? Jeg tok testen i dag, men jeg har fortstått det slik at jeg skal ta den fordi jeg har pcos og ALT for mange egg. Ved forrige uttak fikk jeg ut 36 egg og jeg har nå vært gravid og mistet 2 ganger med bruk av disse eggene (1 fersk og 1 frys). De tror derfor at kvaliteten ikke er så god fordi det blir så fryktelig mange egg. Ved å ta en slik prøve skal der bli lettere å finne den riktige medisineringen og evt finne hvor stor sjanse det er for å lykkes..?? Det er en veldig ny test. De på laben hadde aldri tatt en slik test før!
kaffeplante Skrevet 16. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2009 takk for svar men huff....jeg er ikke eldre....28 år.....kan det bety at jeg er i tidlig overgangsalder da.....fikk modna 4-6 egg ved første ivf.....kun 3 ut pga komplikasjoner med å få de ut....ufffufff dyster lesning.....men hvorfor tar det sååååå mange uker å få svar på testen da?så de kan si noe mere konkret om sjansene/oddsene for å lykkes da etter svarene p åen slik test?????og skreddersy medisinering????
Millamolly Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Jeg kjenner ikke til denne testen så veldig interessant!! Kjempeflott om du forteller mer når du får vite noe kaffeplante, så vi kan lære litt Jeg har alltid fått ut færre enn 10 egg på hvert forsøk, og legen har alltid vært veldig fornøyd med det. Får inntrykk av at de ikke vil ha mange egg. Så jeg har slått meg til ro at det er helt OK jeg. Fikk 7 forrige gang hvorav 6 var Ok, der 3 ble befrukta og 2 satt inn. Tror det er OK statistikk mht å unngår overstimulering etc.
kaffeplante Skrevet 16. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2009 hadde 4 egg som hadde perfekt størrelse...2 litt mindre rundt 17-18 mm.....trodde det var helt ok jeg ja.....men kan nå ikke være det da siden denne testen....3 ut og 2 befrukta...1 delte seg fint og ble satt inn og negativt forsøk....
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Tror 5 - 15 er et fint resultat...jeg tror etter å ha lest litt rundt at FOR mange egg ikke gir flere egg inn...nødvendigvis...ikke flest som er best sånn uten videre... Når man har mange som blir befruktet og deler seg fint, er selvfølgelig det bra...tror derfor mange får Menopur...da får man færre egg, men med bedre kvalitet...har man mange fine egg så er det lettere å finne de beste... Har inntrykk av at de beste blir alltid satt inn først...om det er flere gode frys...og halvbra ser de om utvikler seg... Jeg har aldri hatt frys, men nesten alltid hatt to til tre inn...selv med bare fem ut... Synes egentlig det er litt rart at medisinene og kosthold mm kan påvirke eggene...skulle tro de var som de var... Lykke til med resultatet kaffe! (Håper ikke dette bare ble rot???)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå