Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns egentlig Augusta er ganske pent som 2.fornavn - ikke 1.

Jenny Augusta syns jeg er kjempefint :) Og, ja, - jeg ser på Hotel Cæsar av og til :P

Skrevet

Har tenkt samme tanke, kanskje finest som andre fornavn... Møtte en fantastisk vakker og elegant kvinne på 93 (!) år i dag som bar dette verdige navnet, og likte det umiddelbart.

Skrevet

Jeg liker IKKE dobbeltnavn, men synes Augusta er litt kult!

Skrevet

Fryktelig tungt og bastant, ikke egnet som hverken 1. eller 2. fornavn.

Skrevet

Litt pompøst i mine øyne!

Skrevet

-jeg liker det:) kjenner ei på min alder som heter det, og vet av ei lita ei.

Skrevet

Er veldig glad i Augusta!

Dersom eg får viljen min blir det nok ei lita Augusta på meg ein dag :)

Skrevet

Jeg uttaler Augusta nesten som det står, diftonglyd der a er en mellomting mellom a og ø(?)

Tøft navn :)

Skrevet

Eg er litt usikker på om eg likar Augusta eller ikkje, men det er iallefall litt tøft! Eg seier vel Øugusta, i grunn! ;-)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg liker ikke jenteformen Augusta; derimot synes jeg gutteformen August er kjempeflott!

Skrevet

Har du/dere tenkt på Augustina? Litt mer feminint, og trykkforsyvningen gjør navnet mykere og letter å uttale:-)

Skrevet

Liker navnet kjempegodt :)

Har en venninne samt ei oldemor som het det. Mulig det blir oppkalling for min del :)

Skrevet

Må si jeg er usikker..

Uttales rett fram her jeg bor, liker definitivt ikke navnet om man uttaler med Æ eller Ø.

Skrevet

Liker det kjempegodt (sjokk)! Uttalen her er AUgusta.

Skrevet

Hmm, ser ut som det jeg skrev tidligere ikke kom opp ;-) Jeg synes Augusta er kjempefint, lillesøsteren min heter det og en dag vil jeg nok kalle min lille datter det samme :-) Vi kaller henne "Gus" og "Gusta" for kort, og hun ble oppkalt etter vår italienske tante. Det har jo en kjempefin betydning også, "Den praktfulle". Definitivt et av de fineste, mest underbrukte navnene jeg vet om!

Skrevet

Jeg elsker Augusta! Hadde et stort ønske om å få brukt det navnet, men barnefar syns det er forferdelig. Hans oldemor het Augusta, og han hadde en oldemor som het Jenny. Så Jenny Augusta var noe jeg ville vurdere, men neida.

Uansett er vakkert navn!

Skrevet

så vittig! Vi har en liten August her hjemme, og storebroren hans kaller han bare for Gustn :) Og det blir litt til at vi gjør det også:)

Skrevet

Jeg syns det er fint, men samtidig for tungt på et vis, i alle fall til at jeg kunne brukt det selv. Vi sier Augusta slik det skrives.

Gustava syns jeg også er tøft. Litt i samme gate...

Skrevet

Uttaler det Ævgusta, akkurat som jeg uttaler Aurora Ævrora .. Alltid gjort det, haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...