Gå til innhold

hei lillefoxen. :-)

dyp og indelig lykke x 2

Anbefalte innlegg

siste kvelden jeg er gravid i kveld. :-)

skal være på riksen kl 7 i morgen så da er jeg vel 2barnsmor før kvelden kommer hvis alt går som planlagt. håper virkelig vi slipper å bli dyttet på pga akutte tilfeller...

skal nok fortelle deg hvordan det har gått. :-)

juhu!!!!!! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140985550-hei-lillefoxen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå var jeg akkurat på vei inn for å øske deg masse lykke til :-)

regner med du er passe spendt i dag.

håper du får en god natts søvn så du er utvilt i morgen til å passe på den søte lille babyen.

ja, skal krysse fingre og tær for deg så det ikke er noen haste snitt i morgen tidlig.

tenk at d er under ett døgn til du er tobarns mor.

gleder meg til å høre oppdateringer fra deg :-D

Masse, masse, masse lykke til :-D

• 3 uker senere...

hei hei lillefoxen.

da er det vel overstått og vesla er blitt 14 dager allerede.

ks gikk kjempefint!!!!! det var en utrolig flott opplevelse, mye, mye bedre enn første fødselen. du kan trygt glede deg til ditt eget ks som jeg ser du har fått innvilget!! hurra!!! gratulerer så mye med det. :-)

jeg kan si så mye som at det ikke er noen liten operasjon akkurat. det føltes plutselig litt voldsomt når jeg ble trillet inn på op stuen og så den flokken med folk som ventet på meg. det er ingen liten påkjenning for kroppen, og som anestesi legen sa så er ikke ks noe lettere måte å føde på enn vaginalt. det er en stor påkjenning for kvinnen uansett hvordan banet kommer ut.

jeg fikk spinal, hvor de først bedøver med lokalbedøvelse og så setter bedøvelsen rett inn i ryggen. det var litt ubehagelig men ikke akkurat vondt. når den så begynte å virke var det som om hele underkroppen sovnet, akkurat som når benet sover. veldig rar fornemmelse. jeg kjente at de tok på meg men ikke smerte. veldig rart. ble litt kvalm underveis, da ga de bt medisin og så ble det bra igjen.

når de så begynte å skjære i meg gikk det fort. tror ikke det tok mange minuttene før hun var ute og skrek høyt!!! :-) verdens vakreste, skjønneste, deiligste lyd!! :-)

jeg var i god form samme kvelden og fikk spise og dusje. var raskt oppe på beina og hadde ikke bruk for morfin sm stillende mere enn i et døgn etter op. brukte brufen og paracet i 4-5 dager. det var selvfølgelig ømt og stramt i såret og det var rett og slett vondt å hoste, snyte seg og å le.men du kan bare rulle sammen et håndkle og presse inn mot såret når du feks hoster og da gjør det ikke så vondt.

første natten våknet jeg av at jeg trodde jeg hadde fått blodpropp i lungen. jeg var helt stiv på hele høyre side av brystkassen, det gjorde vondt å puste og jeg kunne nesten ikke løfte armen. ble kjemperedd, men det viste deg at det var kolikk smerter..... tro det eller ei!!! :-) det er en stor nerve som går i det området og etter et ks blir den ofte irritert fordi... ja det husker jeg ikke helt, men det var ihvertfall luft! :-) har aldrig hørt om det, men nå er du advart ihvertfall. :-)

ble op på mandagen og utskrevet på torsdagen. det har gått veldig greit hjemme og elstemann har tatt lillesøster imot med åpne armer.

nå har ammingen gått seg til, vi har knotet en del i sarten. men nå går det veldig bra. har desverre fått gule staffilikokker i den ene puppen og det gjør jammen meg vondt. men nå er jeg i behandling og håper på at det går over snart. får ammet av den puppen også på tross av smertene, men gleder meg veldig til alt er bra igjen.

det var en veldig fin opplevelse og jeg er forferdelig glad for at det ble ks på oss denne gangen. :-)

vesla er helt fantastisk og jeg er dypt og indelig forelsket i henne. hun sover og spiser hele dagen og kvelden, og roter litt på natten. så det går opp og ned med nattesøvnen. men sånn er det jo. :-)

nå skal det mates igjen, vi "snakkes" lillefoxen. :-)

• 4 uker senere...

hei hei.

da er jeg også ferdig med fødsel og alt.

gikk litt fortere enn vi hadde håpet, men ikke uventet fra min side.

sorry at jeg ikke har fått svart på innlegget ditt før nå, har vært inne å lest d. men rett og slett ikke hatt energi til å svarte. mye vondter i slutten gitt.

jeg fikk jo ks dato den 5 januar, og skulle inn på samtale om snittet den 4 januar.

jaja, tenkte jeg. d får vel gå, men kan aldri tro han vil være inne så lenge. (følt på meg han har prøvd å komme ut lenge, hehe)

den 19 desember var vi en tur til oslo. og datra mi var litt sutrete så jeg bærte ho litt. etterpå følte jeg at noe drastisk hadde skjedd nedentil. var helt hard inni der. ekkelt.

meg og mannen tøyset med at nå kommer han vel da. hehe.

om natten våknet jeg av d jeg trodde var kynnere, hadde en pisslunken varmeflaske som hjalp meg gjennom takene. etter en stund så reagerte jeg på at jeg faktisk lå å pustet meg gjennom takene (men var så innstillt på at d var 5 januar han sku komme så tok litt tid i halvsøvne å skjønne d ikke var kynnere)

gikk da på do og der var d seff blod (tegneblødning) tisset og gikk og vekket mannen min ba han ta med tlf´en ut og ringe føden.

han ringte føden og der fikk vi bare beskjed om at vi kunne ta d opp med jordmor om 10 dager når vi skulle dit. hallo liksom, vi fortalte jo at d gikk fort sist og at jeg hadde rier/kynnere og blod.

2 min etterpå ringte vi opp igjen og sa d var 3 min mellom riene.

da fikk vi med nød og neppe komme opp på en kontroll da.

kom på sykehuset, ble seff lagt på ctg siden ho var dust i hue sitt.

etter en stund skulle ho sjekke åpningen endelig.

overrasket som ho var bekreftet ho, 6 cm åpning her gitt.

ja, d er jo d vi har prøvd å fortelle deg da, at d går fort.

jeg påpekte igjen og igjen at jeg ville ha ks, så ho skulle ringe legen å høre.

legen kom og fortalte meg at et haste ks var noe annet enn ett planlagt og hva jeg ville. KS sa jeg. (merket virkelig at jeg ikke var litt klar for å føde oppi alle riene. huff)

ja, da skulle en annen lege komme å sjekke meg og så ble d kanksje ks.

han sjekket meg og konstaterte åpning, men siden lillegutt ikke var komt ned i bekkenet så kunne jeg få haste snitt.

fikk en sprøyte mot riene og over i en ny seng for å bli fraktet på operasnjon. mannen min og lille jenta ble igjen på føden, helt greit for oss alle d.

på vei ned avtok riene noe og lillegutt ble helt gal, sparket som bare d. han skulle ut og ble sint når vi stoppet riene og planene hans. hehe. lite visste han at han snart skulle ut.

på operasjonen gikk alt som d skulle. og d var refleksoner i taket så jeg så hele operasjonen. gøy :-) jeg liker sånnt.

ene barnepleieren som skulle ta seg av meg kaldte meg for navnet til legen min, hadde nok lest feil i papirene mine der gitt. litt gøy. hehe.

orket ikke rette ho siden skulle jo ikke se ho igjen uansett.

når vi var på vei opp til sykehuset var jeg så stresset fordi jeg kanksje ikke rakk å få ks så jeg begynte så smått å sjelve. d fortsatte jeg med gjennom hele operasjonen og to timer etterpå. før jeg endelig klarte å roe meg og innse at alt gikk som d skulle.

så noe barn nr tre blir nok ikke. iallefall inne me d første. er rett og slett liv redd for å ikke rekke ks neste gang.

gutten min kom jo 3 uker før termin og var en cm større enn datra mi i hodet og veiet 200 gram mer.

3560 g, 35 cm i hodet, og 49 cm lang.

nei dette var prenensjon gitt. hehe.

men som sagt, alt gikk fint for seg og har ikke hatt noe problemer i ettertid.

gutten ble lagt på nyfødt intensiven noen dager siden han var så kvalm og sånn. men d var helt ok. var jo klar over at d kunne skje og jeg var veldig trøtt etter lite søvn om natten når han kom.

nå er vi vel hjemme. han kom den 20 desember kl 6:29 og vi kom hjem lille julaften. da hadde jeg vært klar i mange dager men ventet på at han skulle bli utskrevet.

jenta vår er sååå stolt og go med han. kysser han og skal ha han på fanget. så foreløpig går alt supert med de. ingen sjalusi.

går d bra med deg nå og? en stund etter snittet?

Annonse

Hvilket sykehus er dette?? Ganske ille at de nesten ikke gav deg KS selv om de SKAL få det hvis du begynner i fødsel før den planlagte datoen. Og at de ikke hører deg når du sier at du er i fødsel (vente 10 dager ja....). Synes det er ganske på trynet rett og slett. Blir sint på dine vegne! Men fint at det ordnet seg til slutt da! Og gratulerer så mye!

d var elverum sykehus jeg var på.

ho jordmora som hadde vakt den natten var på tryne ja, møtte ho på barsel etterpå og likte ho rett og slett ikke.

var ho som ikke gadd ta oss inn og ikke gadd å sjekke åpning enda vi pressiserte at d var lurt.

legene var veldig snille og flinke og jeg fikk selv velge om jeg ville ha ks eller vaginal.

men de sa etterpå at d bare var siden han ikke var gått ned i bekkenet.

hadde han gått ned i bekkenet ville de aldri tatt ks fordi di da måtte hente han opp igjen fra bekkenet. (vet ikke helt hvorfor)

dette er da grunnen til d ikke blir fler unger her tror jeg. liv redd for at neste skal gå for lagt ned i bekkenet så jeg må føde vaginalt.

er ikke d standard på alle sykehus altså? er d noen som henter barna opp igjen fra bekkenet under ks? (seff når ungen ikke kommer ut av seg selv så henter de de nok opp igjen men)

takk takk. værdens nydeligste gutt ligger nå å sover.

og d tullet de sier med at orsfølelsen kommer mye senere å sånn syntes jeg er tull. jeg fikk den med en gang med han d gjorde jeg ikke med datra mi. enda ho kom på den "normale" måten.

Du har nok rett i at de ikke henter opp ungen hvis den har kommet ned i bekkenet nei. Tenkte ikke på det. Særlig jordmoren virker ganske uhyggelig og uproff, fint at legene var greie! Er glad for at alt ordnet seg for deg uansett. Nå kan du kose deg med din lillegutt :) Snart min tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...