Gå til innhold

Noen av dere som anbefaler pustealarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske så bekymret for at lillemor skal slutte å puste når hun sover. Hun er 9 uker nå og har "hivd etter pusten" siden hun kom til verden. Hun ble tatt med haste-ks, uten at det kanskje ikke har så stor betydning for pusten hennes.

Legen vår sier at ujevn pusting er vanlig for så små unger (og at det går over etterhvert) og jeg har jo lest meg til på ulike forum at flere foreldre har slike puste-bekymringer.

Når hun hiver etter pusten kommer det jo en høy lyd, men ikke sikkert jeg våkner av den hver gang.

Bakgrunnen for min bekymring er nok at jeg selv ble gjenoppliva to ganger når jeg var spedbarn og at min kusine mistet sitt første barn i krybbedød.

Så da er spm; er man litt vel overbekymret/beskyttende om man går til innkjøp av en pustealarm, eller er det en ting folk gjerne har?

Jeg ser jo at flere skriver at en pustealarm er en mekanisk valium-pille for foreldrene, da den ikke forhindrer krybbedød, men jeg liker å tro at om alarmen går, har jeg litt bedre tid til å prøve gjenopplivning, enn om jeg ikke hadde hatt alarm..

anyone??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei=)

Jeg hadde samme "problem" som deg, var så utrolig bekymret for at snuppa skulle slutte å puste mens hun sov.. Jeg sov ikke ordentlig selv om nettene, men så gikk vi til innkjøp av en sånn pulsmatte, babysense. Det er noe av det beste vi har gjort.. Vi sov bedre om nettene og slapp å våkne hundre ganger for å stå opp å se om alt stod bra til med henne..

Mange mener kanskje at den babysensen bare er en falsk trygghet, men jeg liker også å tro at sjansene er større for å kunne gjøre noe hvis ulykken skulle være ute. Det som er med den er jo at den alarmerer hvis det blir veldig store forandringer i pulsrytmen, hvis pulsen blir veldig lav også ved ingen puls.. Så jeg har god tro på at den funker bra og at den kan forhindre krybbedød:)

Jeg syns ikke det er å være for overbeskyttende. Vi tenkte iallefall som så at når vi visste at det fantes, så ville vi aldri klart å tilgitt oss selv hvis det skulle skjedd noe og ikke hadde kjøpt den..

Sier selvfølgelig ikke at alle må ha en sånn og at det er teit om en ikke har det. men for vår del var det veldig riktig å gå til innkjøp av en sånn ihvertfall:)

Skrevet

Tusen takk for svar, det hørtes greit ut at flere har den.

Du har jo et godt poeng, forferdelig om noe skulle skje (om man ikke kjøper den), og at man som foreldre føler at man ikke har gjort nok.

Tusen takk for svar. Den blir nok bestilt så fort som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...