Gå til innhold

Svinevaksine til barn under 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan ikke barn under 6 mnd ta vaksinen? syns det er rart at med en gang ungen er over 6 mnd kan de få vaksinen..

Hva er forskjellen på en unge på 5 mnd og en på 6 mnd siden de under ikke kan få den?

Lurer bare på hvorfor det er greit for de over 6 mnd, det er ikke så stor forskjell på under og over 6 mnd.. Noen som skjønner hva jeg mener?

Hva skjer hvis de under 6 mnd får den?

Er det fordi den er ikke prøvd så mye på de under 6 mnd så derfor de over 6 mnd i første omgang?

Er veldig usikker på om babyen min på 6 mnd skal ta den eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rett og slett fordi det ikke finnes data på det enda, og uten data kan man ikke vaksinere/godkjenne vaksinen for de små. Men denne uken starter et prøveprosjekt med svinevaksine til babyer mellom 8 og 10 uker, og dersom det blir godkjent så åpnes det nok for vaksine til alle.

Er babyen din 6 mnd så kan den jo ta den :)

Skrevet

VEEENT!

Er du helt gal? Gi enda en vaksine i den lille kroppen!! At du tør pøse på! Regner med at barnet allerede er vaksinert med første dose (3mnd vaksinene) Og dessuten virker ikke denne vaksinen på så små barn.

Den er ellers uprøvd, uferdig, unyttig! Utrolig at dere bare lener dere på alt annet enn kroppens eget naturlige og unike IMMUNFORSVAR!

Hypen rundt svineinfluensaen har gått alt for langt! Landehysteri fra ende til annen. Våkn opp!

Les om dette innen dere gjennomfører risikoprosjektet på deres små...

Et godt råd: Mye informasjon på:

www.vaksineaksjon.no

Skrevet

vaksinemotstandernes vaksineaksjon.no er det samme som Næssas abort.no; fullt av sprøy, enveisskjørt til de grader med skylapper på.

Håper inderlig ikke du tar det som står der inne for god fisk, men heller hører på helsepersonell (fastlegen din, helsesøster, fhi) som faktisk _kan_ noe om dette. Og nei; de er ikke ute etter å ta oss ;)

Skrevet

Det er vel klinkende klart at helsepersonell o.l ikke er ute etter å ta noen av oss!

Men når denne vaksinen ikke er blitt forsket på og det er vi, alle som tar den nå, som er grunnlag for klinisk dokumentasjon på om vaksinen fungerer eller ei, må det da være opp til hver enkelt å velge om man vil være en forsøkskanin eller ikke?

Det settes ganske strenge krav for godkjenning av legemiddler, før de slippes ut på markedet. Og når denne vaksinen både inneholder organisk kvikksølv , er lite utprøvd, GSK fraskriver seg alt ansvar vedr. alvorlige bivirkninger, når leder for legemiddelverket vingler på hvor lang tid det tar før vaksinen virker og at det ikke er noe garanti for ikke å bli smittet selv om man er vaksinert, da er det ikke rart at noen oppegående hoder begynner å tenke at penger kan muligens være årsaken til denne massepropagandaen. Når Radio,tv,aviser og til og med norsk legestand blir sponset av legemiddelindustrien, er det jo påfallende at det ikke står skrevet i stor tekst om alvorlige bivirkninger i en eneste avis. For dette er det mange av, og tenk hvilke nyheter det ville ha vært! Det kan lønne seg å være skeptisk, ta egne valg, ikke alltid følge flokken og ikke minst gjøre seg kjent med hva som ligger bakenfor denne intense iveren etter å vaksinere alle og enhver med noe man ikke en gang vet om fungerer...

Å sammenlikne denne aksjonen med en abort aksjon er bare for dumt, beklager, men det er det virkelig.

Har selv jobbet i legemiddelindustrien og VET at det er ikke menneskets helse som står i fokus, det er pengene!

Innad i denne industrien kalkuleres det nøye ut hvordan man kan utvikle ny medisiner som IKKe kurerer , men holder liv i mennesket og gjør det avhengig av medisiner for resten av livet. Dette kunne jeg ha skrevet mye om, men for all del, er man engstelig og redd for å bli smittet av svineinfluensaen, så ta vaksinen, men la det være et selvstendig valg!

Skrevet

Hva med langtidsvirkningene? Kjenner jeg blir helt uvell når jeg hører om att venner og familie stiller seg i kø for å la seg vaksinere uten noen som helst betenkligheter! Kan ikke sette fingen på hvorfor, men jeg er bare utrolig skeptisk til dette vanvittige vaksine-hysteriet og da spesielt med tanke på barna......

Skrevet

Folka bak vaksineaksjonen mener også at:

Bush sto bak 9/11

Obama snart vil offntliggjøre at det har vært kontakt med vesner fra det ytre rom

At det er de samme folkene som sto bak Hitler og Stalin, som nå står bak Barak Obama.

Bare for å nevne noe..... Så de folkene må vi virkelig tro på....

Skrevet

Syns ikke man kan ta et valg utfra det som skrives her. Er jo nesten bare vaksinemotstandere her. Hør med fagfolk og søk på nettet, men vær kritisk til det du finner på nettet.

Sønnen (på 17 mnd) til en venninne av meg ligger for tiden på sykehus med svineinfluensa og får oksygentilførsel. Han er ikke i noen risikogruppe. Heldigvis er han nå utenfor livsfare, men det var ganske kritisk i en periode. Jeg er fullt klar over at det er få som blir alvorlig syke. Men så lenge man ikke vet hvem som blir det tør jeg rett og slett ikke å ta sjansen.

Så jenta mi på 19 mnd skal vaksineres og vi skal også gjøre det når vi får muligheten.

Skrevet

Generellt er vaksinen mindre effektiv til barn. I sverige har dei bestemt at barn under 13 år skal ha to dosar, alle andre berre ein. Ein veit rett og slett ikkje om det har noko for seg å vaksinere så små barn. I tillegg vil ein ikkje utsette så små barn for ein eventuell risiko.

• 2 uker senere...
Skrevet

Var innom legen får og få noen råd om jeg kunne ta vaksinen siden jeg er i risikogruppen, men før jeg fikk tenkt meg om hadde han tatt vaksinen på meg, jeg trodde selvfølgelig ikke at han hadde en vaksine liggende på kontoret sitt :(

Jeg vil ikke annbefale noen å ta vaksine har vært trøtt siden jeg tokk den ordentlig utmatta :(

Så jenta mi på 4 månder skal ikke ta den. Men dere som har små barn under 6 månder går dere rundt om i byen med de små og lever som normalt eller prøver dere å unngå offentlige steder ?

synes dette er vannsklig å vite hva man skal gjøre har jo lyst å få handla og ordna ting men vil jo ikke at dattera mi skal bli smitta, noen råd ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...