blid frøken :) Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Hva tenker dere om ivf og alkohol? Jeg er nå igang med spray og skal begynnne på sprøyte 26. Vi skal på julebord både 27. og 28. nov og i den sammenheng lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Jeg er i utgangspunktet ei som ikke pleier å drikke veldig mye, men dersom jeg ikke tar et glass vin begynner folk å spørre. Jeg har veldig liten lyst til å fortelle noen om forsøket siden jeg er livredd for å ikke lykkes.
sitron72 Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Legen min sier at man kan drikke et par glass vin, dette gjør bare godt da det sørger for bedre blodgjennomstrømning til linvmoren. Ellers var det noen her inne som hadde en genial idé om at på de fester man skal ta med seg drikke selv, kan man bare fylle over alkofri rødvin på en vanlig rødvinsflaske med skrukork. Da er det ingen som aner ugler i mosen (så sant man ikke tar en slurk av vinen/saften, da...), så det knepet skal jeg benytte meg av. God feiring!
blid frøken :) Skrevet 15. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2009 Takk for svar. Vi skal ut på hotell så medbrakt er nok ikke lov, men jeg får la vinglasset bli veeeeeeldig drøyt. Ellers har jeg hørt at noen bytter etikk på eplemos e.l. til cideretikker. Mange lure triks
sitron72 Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Går jo an å sjekke om de har alkofri vin/øl i baren også, så sant man bestiller når ingen andre er i nærheten og overhører bestillingen...
SassyMom Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Kos deg med et glass vin, og la det vaaaare hele måltidet. da er alle så snurrete selv at de ikke merker at du bestiller en vanlig cola eller lettøl i baren. Bare få nartenderen tilå helle lettøl i vanlig ølglass (er egne lettølglass...). Happy julebord!
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 ... og det ser flott ut med en alkoholfri "paraplydrink" også... kos dæ du :-) Lykke til med spray og sprøyter !!
håpefull *er mamma* Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Må le litt når jeg ser for meg div situasjoner en kan havne i hvis man begynner å bytte ut etiketter og helle alkoholfritt over på vinflasker;-) Jeg står midt oppi samme dilemma selv. Jeg har startet på stimulerng idag, og har blitt oppfordret til å vise god moderasjon. Tror ikke jeg gidder å droppe kjøring bare for å ta et glass rødvin. Skal på julebord fredag og lørdag førstkommende helg. Aner ikke hva jeg skal svare på alle spm og kommentarer på mitt avhold..
blid frøken :) Skrevet 17. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2009 Det er vist mange ting vi skal måtte tenke på i tillegg til den viktige prosessen vi er inne i Kan hende jeg bare sier at jeg år på noen tabletter e.l. som ikke bør blandast med alkohol. Ellers så får vi legge noen flasker i bløtt over kveldden så etikketene flyter :)
MK73 Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 For mitt vedkommende er dette ikke noe problem.. Jeg er forlengst kommet dit at det i grunnen bryr meg midt bak... hva folk tenker om alkoholforbruket mitt. Jeg er kanskje heldig sånt sett ;-) Jeg var alkoholfri på julebordet ifjor, da var jeg gravid. Året før var jeg også alkoholfri, da var jeg ruger. På sommerfesten i juni var jeg også gravid og dermed alkoholfri. Det er få som bemerker det, og ingen som er såpass frempå/frekke at de spør om graviditet etc. De som spør om hvorfor jeg drikker får bare et eller annet svar om at nei, jeg drikker ikke i ikveld, eller nei, jeg føler ikke for alkohol i kveld eller noe annet som faller meg inn. Jeg pleier ikke å lyve/skrøne, og har heller ikke styrt med å lure andre til å tro at jeg drikker. Nå hjelper det kanskje at jeg ikke pleier å drikke mye, men alle rundt meg vet at jeg ikke er avholds. Dessuten har det jo blitt mindre drikking i løpet av de 5,5 årene vi har vært prøvere, men likevel blir det jo litt alkohol innimellom. Jeg må innrømme at dette hører til i kategorien med ting som jeg ikke orker å bekymre meg over - om folk vil tro at jeg er gravid, så må de så gjerne gjøre det. Det bryr meg rett og slett ikke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå