Gå til innhold

Mff...halsbrann...ugh

♫røverdøtreog♪røver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt tidlig, vel? Har vært plaget av masssssse halsbrann de forrige gangene også, men husker ikke når det begynte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :o)

Jeg hadde det skikkelig ille rundt uke 6. Jeg gikk til legen, men han kunne ikke hjelpe meg.... Jeg gikk likevel innom apoteket for å spørre, og ironisk nok var hun bak disken høygravid og visste akkurat hva jeg trengte. Hun fant frem tyggetabeletten Gaviscon til meg. Den tygger du og svelger og massen legger seg som et slags lokk oppe i magesekken og forhindrer syrer i å komme opp igjen. Det fungerte veldig bra for meg, så den kan jeg anbefale. Hun på apotekter forsikret meg at den var trygg for gravide og hun hadde brukt den mye selv også :o) Jeg er helt kvitt problemet og er nå i uke 11.

Lykke til :o)

Skrevet

Tidlig om du ska plages daglig resten av svangerskapet ja, men de aller fleste har nån uker i .trimester der alle hormonan gjør den glatte musklaturn slapp og man plages allerede da med fordøyelsen/halsbrann. Forsvinne som oftest og kommer tilbake for fullt i slutten av 2-3 trimester, men ikke alle som plages da ;) Dm sir at da får man baby med masse hår ;) Æ hadde kronisk halsbrann i siste trimester forrige gang, å gutten min hadde masse sort hår ;) Så kanskje d stemme :)) Han har forøvrig blonde krøller nu da, hihi ;)

Har brukt samarin og Gaviscon sjøl i nån uker nu, melk kan å hjelpe. Ligg på venstre sia, siden lukkemuskelen e på høyre sida. Syns også sure grønne epler hjelpe både mot kvalme og halsbrann ;)

Går man lenge med halsbrann blir man ofte kvalm av d tilslutt å d e ondt sirkel :(

God bedring ;)

Skrevet

Jeg slet MYE med halsbrann når jeg gikk gravid sist. Nå har jeg (foreløbig og bank i bordet) ikke vært plaget.

Jeg brukte Gaviscon, Link, kjøpte også noe på helsekosten, samt at jeg prøvde akkupunktur på slutten.

Lovehearts har også en god effekt, jeg hadde opptil flere pakker "overalt". Melk hjalp meg en del også. Drakk ett glass melk før jeg gikk og la meg.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...