Gå til innhold

Argh! Slutt å ta på magen min!

Anbefalte innlegg

Altså - hva er det med folk og gravide mager? Jeg blir rett og slett forbannet jeg! Jeg er fulle 16 uker i dag og ja, magen vises litt, men den er fortsatt mer slapp enn struttende - og gud og hvermann kommer for å stryke meg over magen og klappe på denne og komme med diverse kommentarer, diskutere størrelsen osv. Det er både kollegaer jeg knapt kjenner, og folk jeg for eksempel møtte på fest i går. Særlig forbannet blir jeg når folk absolutt skal ta og klappe mens jeg sitter! Argh!

Er det bare meg som irriterer meg over dette? Det er alkkurat som om magen plutselig er blitt allemannseie bare fordi man er gravid? Det er da absolutt ikke naturlig at man kommenterer andres mager som det passer seg og tar på denne.

La magen min være i fred!

Fortsetter under...

Ja det er akkurat som om alle skal klappe på den ja :o) Men har 2 barn fra før så jeg var forbredt. Jeg synes ikke det gjør noe heller. Bare koselig at folk er engasjerte :o) Men skjønner godt hva du mener - det kan jo bli litt mye til tider ;o))

Helt enig!!! Opplevde akkurat samme det første svangerskapet mitt og hørt tilsvarende fra venninner. Er snart 14 uker denne gang og har allerede fått de første klapp på magen.Selv om jeg bruker løstsittende klær. Magen har vokst fortere denne gang. Er veldig fokusert på å overholde min egen intimgrense og den tråkkes langt over ved disse "velmenende" klapp. Svarer med å Klappe tilbake og de fleste har reagert med forundring og jeg sier da:" beklager så mye, jeg ikke spurte først om å ta på deg. De fleste skjønner da de har tråkket over grensen min. Når du evt. seinere får dumme kommentar om magens størrelse - for stor eller liten og lign. Så spør den som uttaler seg om deres faglige bakgrunn for å uttale seg om akkurat magen din. Er du jordmor eller lege? Slike kommentar setter ofte tanker og evt. bekymringer i gang hos den gravide som får kommentaren.

Lykke til og overhold grensene dine-

Takk for tips! Jeg har tenkt at jeg skal gjøre noe liknende tilbake selv, men har liksom ikke hatt guts nok til det - men da ville de i det minste skjønt at det ikke var ok. Det er jo selvfølgelig forskjell på hvem jeg vil skal ta på magen min, men synes alle virker som om det er ok å ta på gravides mager uten å spørre.

Skal tørre neste gang! gleder meg til å se reaksjonen, hehe

Huff, det var da veldig tidlig at folk gjør det! Jeg har jo aldri opplevd det før, så jeg aner ikke hvordan jeg kommer til å reagere! Antar at det vil være som du sier forskjell på nærmeste venner/familie og kolleger/bekjente. Jeg er snart 15 uker nå og kan ikke si at jeg ser frem til det. Foreløpig er det jo ikke så veldig mange som vet det, men magen min er på vei frem nå, så tror ikke jeg kan holde det hemmeligt mer enn en uke eller to til. Jeg orker ikke pakke meg inn i telt for å skjule det heller.

Annonse

det er helt ok når bestevenninnen min kjenner, og samboern og sønnen vår. men har andre venninner som "bare måååå ta på" og det er greit med en gang men det kan bli litt mye av det. greit nok når magen er kjempestor og babyen sparker. men så tidlig kjenner man jo ingenting og det føles bare rart. men kommentarer og sånt er hyggelig, bare de ikke grafser på meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...