Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Vi skal bestille tur til Tunisia på 4* all inclusive hotell i jula. Lillefjompen er utrolig grei å ha med seg (vi har vært i Riga + Hellas med han tidligere, pluss x-antall steder innenlands), men jeg ble plutselig litt i tvil om det å skulle ta han med til Afrika ift sykdommer, matforgiftning etc. Er det noen her som har vært slike steder og vil dele erfaringer? Vi skal ikke bo i leilighet så kokemuligheter blir så som så (kan ta med en vannkoker i bagasjen, men sånn ellers..). Og hva med gammaglobulin-sprøyte? Det dukket plutselig opp mens jeg satt og søkte på ting om Tunisia og ferie. Noen som kjenner til det?
digger Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Personlig ville jeg ikke dratt, mest pga faren for matforgifting. Husker ikke hvilken alder de kan ta Hepatitt-A vaksine, men hadde hvertfall ikke beveget meg ut av Europa uten!
It's all about me Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Hadde funnet et annet land enn Tunisia. Et forferdelig ferieland som jeg aldri reiser tilbake til frivillig. Så kaldt blir det faktisk aldri her i Norge.
Gjest Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Ville ikke reist til Tunisia igjen verken med eller uten baby... Slitsomt sted å være for å se det mildt. Og faren for å bli matforgiftet/dårlig er stor... og havne på sykehus der med en 1 åring? Uff nei.. Ville absolutt funnet et annet sted å reise. Reiste forøvrig med Detur - og var fornøyd med det såvidt jeg kan huske. Men likte ikke stedet og de vannvittige innpåslitne selgerene...
Gjest ->>- Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Tunisia er et høl, men om dere reiser for sol og avslapning og stort sett skal være på hotellområdet er det jo ikke noe problem. De fleste all inclusive-steder holder greit hygienenivå, også i Nord-Afrika. Gammaglobulin er utdatert. Havrix mot hepatitt A er tingen, den kan tas av barn over ett år.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 huff, ikke for å ødelegge gleden din her altså, men jeg har også udelt negative minner fra min Tunisia-tur for noen år tilbake. SLITSOMT og usjarmerende land spør du meg, men holder man seg stort sett på hotell-området går det vel stort sett greit kanskje;) Reiste også med Detur, og har ikke noe negativt å si om dem ihvertfall=) (jeg var i Monastir og Sousse forresten)
yasmina Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Vi var i Tunisia for 4 aar siden med vaar da 8 mnd gamle soenn og vi hadde en kjempe flott tur. Vi var et stykke utenfor sousse, Port el kantoui ( el noe som likner ) og trivdes veldig godt. Vi var da siden ungen var saa liten innstilt paa en tur hvor vi var bed basseng, spiste ute og bare vandret litt rundt i gatene. Til det var det helt perfekt Tok ingen vaksiner i forkant og opplevde ingen problemer paa matfronten.
Rampongi Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 Jeg har vært i Tunisia 2 ganger, Sousse og Hammamet og var så som så fornøyd. I utgangspunktet et spennende land, men dere får vel ikke reist så mye rundt med en 1 åring. Jeg hadde tatt mange andre land i afrika før Tunisia med en liten pjokk. Hva med Egypt? Eller ta en tur til Kanariøyene?
solita 06 Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Har ikke vært i Tunisa, men ville tatt noen forhåndsregler med baby. Fordi det er helt annen bakterieflora der. Jeg var på Cuba med sønnen min da han var 10 mnd, skulle bo privat og trodde jeg ville ha kontroll da jeg selv kunne koke flasker, vann, mat m.m. Vi hadde 2 netter på hotell først pga visum og der ble han syk, skikkelig syk... Mistenker at det var fordi jeg ba om kokt vann et par ganger på hotellet, og at det kanskje bare var varmet opp. Oppkast og diaré, endte på sykehus for å få intravenøst fordi han ble så dehydrert. Skikkelig skummelt. Heldigvis snakker jeg flytende spansk så jeg kunne snakke ordentlig med legen, men ville ikke tatt en sånn tur igjen uten et enda fyldigere reiseapotek. De hadde f.eks bare tykke kanyler... Ville spurt masse på helsestasjon og smittevernkontor før avreise, og bunkret godt opp med sånn pulver med salter mot dehydrering, kanyler m.m. Og absolutt tatt med vannkoker. Og adapter. Samt masse Antibak, bleier og en del barnemat hjemmefra. Utover forhåndsreglene kan det sikkert bli veldig hyggelig med varme i desember :-)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Drar aldri til Tunisia igjen, og heller aldri med reiseselskapet Detur!!!!!!!!
Miss Dynamite Skrevet 15. november 2009 #11 Skrevet 15. november 2009 elsker tunisia. sousse,vært der..hmm 7 ganger ca (uten barn) reist m detur så det er forskjell på folk!
Gjest Skrevet 15. november 2009 #12 Skrevet 15. november 2009 Vi var i Tunisia tidligere i år med datteren vår, som da var 8 mnd. Bodde på et fint hotell med halvpensjon. Var innstilt på å ha 2ukers avslapping sammen, og hadde ingen planer om å dra så mye rundt omkring. Vi hadde en super ferie. Lillemor fikk pupp og grøt (grøten hadde vi med). Kjempehyggelig de som jobbet på hotellet, og vi følte oss 100 % trygg der. Samboeren min ble syk (magevondt), og det tok 45 min fra han ringte til legen var på hotellet. Vi reiste med Detur. Så konklusjonen vår var at det var en fin plass hvis man skal ha avslapning å være på hotellområdet. Jeg likte meg ikke noe særlig utenfor hotellet, så skal man farte rundt med barn, ville jeg ha dradd en annen plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå