Dotten Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Jeg irriterer meg grønn over de som går gatelangs uten refleks når jeg kjører bil. Man ser dem faktisk ikke før man i enkelte tilfeller er altfor nære......! Og om en av dem har refleks, kan du banne på at den som går ytterst ikke har.... Her i huset har vi refleks på alle mann. Refleks redder faktisk liv.... eller hindrer deg i å bli påkjørt!!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Vi bruker refleks alle sammen! =) Guttungen bruker refleksvest. Vi bruker 2 refleksbånd, en på armen og en på motsatt ben. Hunden har refleks-sele =) Jeg er også en av de som irriterer seg grønn over folk som ikke gidder å bruke refleks... Det er nemlig ikke MULIG å se folk uten... Untatt rett før de treffer panseret kanskje? Huff....
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Ungne har sine reflekser men alle bruker refleksvest når me skal ut i kveldsmørket. Den er lettare å finna enn ein refleks som dessa små har hatt med seg over heile huset....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Jeg er refleksnazi og blir dritforbanna hver dag over alle hundeeiere som ikke har refleks og langt mindre "merker" bikkja som lusker i veikanten, skoleunger og syklister som skremmer vannet av meg når de plutselig dukker opp... Refleksvest om vi går til bhg før soloppgang (både barn og voksen), de dyrerefleksene man får bla på apoteket er sinnsykt effektive så tupp har en av dem på sekken (er refleksvesten på tres den utenpå sekken også, så hun synes bakfra), jeg har to på vogna + "innebygde" reflekser på skoene til tupp, regntrekket, jakke og sekk. Sykkel med lys fremme og bak + reflekser. Gav svigermor refleksvest til bikkja hennes til jul i forfjor, hehe...
cherry coke Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Ja, er veldig nøye på refleksbruk.
3småtroll♥ Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Her har vi reflekser på alle jakkene vi har i bruk til daglig! Vi har jo også vest til barna, men med refleks på jakke og sekk så syns snupp godt på vei til skolen;) Vi sliter litt med valpen vår for jeg får ikke tak i liten nok vest... Så nå har hun en refleks festet på båndet (helt ved halsen hennes) noen ganger tar jeg en slik til å tre rundt også- trer den rundt magen hennes:)
Snuppelura&Go`klompene Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Gutten min bruker refleksvest på vinteren når det mørkner tidlig. Selv bruker jeg sånne man smekker rundt armen når jeg er ute og triller, i tillegg til reflekser på vogna.
Verbena Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 Her i huset er det reflekstvang for både liten og stor. Guttene har vester som brukes når vi går til barnehagen og ellers når vi er ute når det er begynt å mørkne! Vi voksne har reflekser på alle jakker og bånd er det overalt, har alltid minst 3bånd ekstra i veska mi sånn at jeg har i tilfelde vi er sammen med noen som har glemt refleks. Og vi har virkelig en grunn til at vi er så strenge på refleksene også, tanta til guttene ble påkjørt for snart 2år siden og sitter i rullestol og lærer nå å kommunisere på nytt. Det skal sies at hun hadde refleks på seg, men den var på feil side i forhold til der hun ble truffet av bilen.
Fire småtroll Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Jeg jobber i butikk, og når jeg kommer kjørende hjem i åtte-ni tiden om kvelden på høst og vinter har jeg mang en gang forbannet disse ungdomsgjengene i svarte klær som plutselig dukker opp nesten rett foran bilen.. Så her i huset har vi strenge regler når de kommer til refleksbruk. Skal ungene ut etter middag skal de ha vest på, vi har mange vester så barn som er på besøk får låne. Vi voksne har refleks på begge siden av jakkene i tillegg til sånne vi smeller rundt ben og overarm. Vogna til minste er dekorert at sånn små rekleksbamser som de selger på apoteket. Vi lyser i mørket Så faktisk i en bokhandel at de hadde reflekser som var sorte å se på men som likevel lyste tilbake mot billyktene. Utolig bra, ingen unnskyldning for kule ungdommer som synes det er "dødsflaut" å måtte ha en oransje refleks!
*toppris* Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Her har vi refleksvest på gutten vår på 3 år, han syns det er s stas med vesten;) Selv bruker jeg bånd på arm og ben, også har jeg en hengende ut fra lommen på jakken. Har også festet refleks foran på vognen (er refleks i sømmene, men syns det er så lite) og leter etter refleks som man fester på sykkelhjul, skal ha disse på hjulene til vognen;) (Men det virker som om det er feil sesong å skulle ha tak i slikt.) Og har refleks hengende fra stellevesken;)
Gjest Skrevet 15. november 2009 #11 Skrevet 15. november 2009 Alle har refleksvest og får ikke gå ut uten når det er mørkt. Er veldig viktig med refleks!
Dotten Skrevet 15. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2009 Det er bra Tror mange som går uten refleks enten ikke kjører bil selv, eller faktisk tror at bilføreren ser dem like godt som de ser bilen...... !!
Gjest sug lut Skrevet 15. november 2009 #13 Skrevet 15. november 2009 Jeg er verdensmester i refleks. Den ungen jeg fortsatt har noe å si over er også det. Den andre mener man er mindre synlig når man trener (selv om treningstøy har refleksfelter i hue og ræva) så DA kommer refleksen på, men ikke når man bare er alminnelig svartkledd i høstmørket. Mannen er en tapt sak.
Gjest vinterbrud Skrevet 15. november 2009 #14 Skrevet 15. november 2009 Ja,her i huset bruker vi refleksvest.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 15. november 2009 #15 Skrevet 15. november 2009 barnevognen: -lykt som lyser eller blinker forann -en fotball reflex på den ene siden og en delfin på den andre -to spøkelser på hver side av håndtaket - reflex rundt som sømmer -og reflex trekk/gult med masse reflex på regntrekk vi -på jakka har jeg festet ett per reflexer og har rundt armen eller beinet hunden -halsbånd med reflex og båndet har reflex -reflex vest -reflex smykke som blinker -har haøsbånd som blinker også kaller oss familien reflx, men heller det en enn bil i baken....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå