Gå til innhold

Sykemeldt, tilrettelagt arb., men mister mye inntekt? Hva er riktig?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått sykemeldt grunnet ekstrem kvalme og oppkast siden uke 5 (nå uke 13) . Syns det er fryktelig trasig og tenker mye på arb. giver som kun får sykemeld. for 2 uker av gangen og skal dernest dekke opp vaktene mine. Jeg jobber 70 natt. Har prøvd meg to ganger tilbake siden uke 5 men blir bare fryktelig uvel og trøtt. Legen min mener vi på sikt om kvalmen kommer seg skal se på om arb.giver kan tilrettelegge arb. for meg kun gi meg dagvakter. Jeg ønsker veldig gjerne dette når foremn er bedre ser ikke helt for meg å gå hjemme helt til termin i mai liksom, blir noe stusselig tenker jeg, men ved å gå over på dag så mister jeg veldig mye inntekt. Finnes det noen regler for dette hos NAV, evt. at de dekker det tapte mot at jeg går ut i en dårligere betalt arb.tid. Det er snakk om litt penger, ikke at det betyr alt, men hjula skal jo gå rundt i permisjonen også og det blir nok mye ekstra utgifter når et barn kommer til verden :-).

Noen som har vært i lign situasjon og som kan hjelpe meg?

Setter stooor pris på svar :-)

Stavanger jente med nr 1 påvei :-)

Fortsetter under...

Hei, hei. Jeg er ganske sikker på at du ikke skal tape penger på å gå inn i tilrettelagt arbeid og jeg tror at arbeidsgiver må fortsette å betale deg som om du går natt selv om du går dag. Jeg opplevde i alle fall det første gang jeg var gravid. Da ble jeg flyttet fra kveldsvakter til dagvakter i lang tid fordi jeg ikke klarte å gå kveldsvakter, men jeg fikk beholde lønnen som jeg skulle hatt etter turnusen. Derfor gikk det ikke ut over inntekten i den perioden jeg jobbet "tilrettelagt" og heller ikke permisjonstiden. Håper du finner ut av det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...