EleResa Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Jeg leser på diverse nettsteder at dette er viktig informasjon dersom man leter etter eggløsning (Gjett om jeg leter!!) Men er dette noe man skal sjekke en gang om dagen eller flere ganger? Graver dere oppi der eller ser dere bare på det som kommer på papiret når dere er på do? Jeg har aldri tenkt over tilstanden på utfloden min, men skjønner jo at jeg må bli mer bevisst skal vi treffe på rett dag.. Så jeg tar gjerne i mot tips fra dere damer her inne Når jeg tenker meg om så er det nesten rart vi alt har ett barn, den gangen så jeg verken på utflod, telte dager eller testet av noe slag... Hmm
LillePersille88 ? Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Jeg tester ikke slikt:P Men, dersom det ikke skulle klaffe denne pp, så skal jeg begynne! Er jo verdt et forsøk.. Man skal visst begynne å sjekke dagen etter TR har dratt, og sjekke gjennom dagen. Minst 2-3 ganger. Står en del om det på på denne siden: http://www.pernille.info/ Gå inn på sekret øverst der, MYE bra info:)
EleResa Skrevet 14. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2009 Takk Var inne og titta litt, veldig forklarende og oppklarende ikke minst! Jeg sliter med lange sykluser, så tenkte jeg kunne sjekke det jeg kan uten å ta helt av, og utflod er jo en ganske enkel greie. Tror ikke jeg skal starte å tempe eller tafse på tappen - ihvertfall ikke riktig enda
LillePersille88 ? Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Nei, det kommer nok ikke jeg til å begynne med med det første heller;) Men jeg har nettopp begynt med EL-testing da:) Må jo være ganske greit å sjekke utfloden ja, aldri tenkt at jeg skulle begynne med det for å bli gravid, men.. Vil jo bare bli raskere gravid! Tok 11pp sist, så håååper og krysser alt jeg har for at det ikke skal ta like lang tid denne gangen!
EleResa Skrevet 14. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2009 Jeg også kunne tenkt meg å el-teste, men nå jeg ikke aner når jeg kan forvente den tror jeg det ville blitt en dyr affære
LillePersille88 ? Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Jeg kjøper ikke EL-tester på apoteket. Det hadde, som du sier, blitt veldig dyrt! Jeg bestiller mine på nettet, koster 159kr for 21 stk. Blir 188kr med porto:) Det er slike billigstrimler:) Finner de på billige-tester.no De har forresten også billige gravitester, og mye annet rart:P
EleResa Skrevet 14. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2009 Hvor mange tester er normalt å bruke på en syklus da tror du?
LillePersille88 ? Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Vet ikke helt.. Har man en syklus på 30 dager (slik jeg har), så sto det at man skulle begynne å teste fra dag 14. Og da rekner jeg med at man tester hver dag til testen bli positiv. Så dersom testen bli positiv på dag 16 f.eks, så blir det jo kun 3 tester. Men jeg bestilte 21 da, kostet liksom ikke så mye, og gudene vet hvor lenge det tar til jeg blir gravid igjen;)
Frk Marge Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 sekret er lettere å sjekke enn å bruke el-tester sjekker hver gang jeg er på do jeg, men holder vanligvis å bare dra papiret eller fingeren over før man tisser det er det eggehviteaktige slimet du skal se etter... når det kommer nermer el seg veldig, og siste dagen du obsererer dette slimet har du el.
EleResa Skrevet 15. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2009 God morgen Frk Marge Du får det til å høres så enkelt ut, og det er kanskje slik også! Spiller vel ingen rolle hva slags sekret man _kan_ ha, det viktigste er vel å se trender hos seg selv. Tror nok ikke alle har alle typene, men har man eggløsning så nærmer det seg vel ihvertfall eggehviteaktig.
Frk Marge Skrevet 15. november 2009 #11 Skrevet 15. november 2009 hehe, enkelt vel... men det er iallefall mye enklere enn å tolke el-tester :S fikk ikke det til jeg tror nok det er veldig ulikt hvordan det funker hos den enkelte ja, på Pernille sine sider finner du masse info. elelr kjøpte sambo en bok, så heter Billings metoden. leste den begge to, og lærte masse om min egen kropp generellt kan man si det sånn at den andre utfloden enten er tørr, melkeaktig eller kremaktig, noen ganger helt som vann. vanligvis er utfloden gulaktig eller som vaniljekrem omtrent for min del i allefall. alle de dagene har jeg garantert ikke EL. så kommer det et seigere, ganske klart strekkbart slim omtrent midt i syklusen. noen ganger har jeg dette i bare noen timer, andre ganger opp til 5 dager. når dette slimet er borte, har jeg hatt El.... man vet altså ikke når man får det, men man vet når det nermer seg, og når vinduet er lukket for å si det sånn... jeg synes i allefall det er mye lettere å bruke dette som indikosajon enn å slite med å tisse på pinner flere ganger daglig i 7-10 dager uten å få en eneste sikker avelesning... har aldri være så stressa noensinne som når jeg forsøkte på meg på el-testing tviler ikke på om El ble forsinket bare av stresset.... det er BARE EL-slim som er skikkelig strekkbart. det ser faktisk veldig ut som eggehvite og oppfører seg akkuratt sånn og. har du mye i en periode, kan det faktisk henge i en laaaang slintre fra deg ned i do, før det "sliter" og dropper i do... noen ganger har jeg måttet bytte truse fordi jeg har blitt våt rett og slett men så har eg som sagt perioder der jeg bare har hatt det i noen få timer... da er det ikke så lett
EleResa Skrevet 15. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2009 Bare noen timer med slim ja... Hmm.. Men det betyr vel at eggløsningen har skjedd og man bør forte seg å ha sex innen de nærmeste 12-24 timene? Eller bør sexen være unnagjort før dette slimet kommer?
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 15. november 2009 #13 Skrevet 15. november 2009 Gå inn på www.penille/info, så finnner du mange svar : )
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 15. november 2009 #14 Skrevet 15. november 2009 www.pernille/info . Skreiv feil jeg ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå