Gå til innhold

Brio Go på vinterføre og i ulendt terreng?

Anbefalte innlegg

Ser at Brio Go har fått veldig gode omtaler av folk som har den, og denne står for øyeblikket som nummer en på vurderingslista mi for vognkjøp. Er det noen som ikke vil anbefale den eller er alle fonøyde? Det jeg er mest usikker på er hvordan den er på vinterføre og i ulendt terreng? Vil gjerne ha ei vogn som kan brukes både i byen og på turstier/veier, og sommer som vinter. Og samtidig være lett å kjøre...

Fortsetter under...

Jeg har den, og synes den er god å kjøre. Men må innrømme at jeg føler ikke den er så god på brostein eller i ulendt terreng. Der synes jeg fortsatt at OTHen var bedre.. synes GOen blir litt skranglete, men kanskje det er fordi jeg fortsatt bruker bag-delen, mulig sportsdelen blir annerledes? Og så er det kanskje fordi jeg er redd for at den er mindre robust?

Vil også gjerne høre andres erfaringer.

Jeg var villt forelsket selv en stund. Kikket på den i butikken og trillet rundt på den, sjekket liggestilling og alt. Synes den virket fantastisk.

Men jeg kjøpte den ikke. Hadde den vært å få kjøpt på finn for en halvbillig penge sånn at jeg kunne hatt en vogn til i tillegg, hadde jeg kanskje gjort det. Men jeg og ville ha bare èn vogn som kunne brukes til alt.

Og så virket den kanskje litt smal i sittedelen/sportsvogna. Veldig lang, men smal. Tenker på vintertøy og pose...

Svigerinna mi har Brio Sing og anbefaler den ikke. Den er skikkelig skranglete, hun har hatt den i 1 år nå. Jeg har trillet den selv og den var ikke god. Kanskje det er slik med disse lette vognene, ikke vet jeg.

Endte opp med å spare flerfoldige tusen da jeg slo til på en brukt vogn på finn, kjøpte en quinny, 4-hjuling med svingbare store forhjul, like store som bakhjula, vendbar sportsdel, ikke for tung, stor og god plass i sportsdelen og full liggestilling.

Snakket med en selges på Babyshop, hun sa at de vognene med små hjul foran er laget mtp by-trilling på bar bakke. Og hun så flere kunder vinterstid som ankom butikken med vogna draende etter seg, og de klumper på hjula.

Skulle kunne gått an å få lånt vogna for en dag, midt på tjukkeste vinteren for å sjekke...

Vurder. Er du av typen som "orker" å slite litt mer i mye snø, på ulendt terreng? Det er jo ikke sikkert du vil så mye ut å trille på de værste dagene og på de værste stedene uansett...

Jeg er nemlig av typen som ikke orker å slite og plages. Alt skal skli som på ei fjøl.....

Lykke til;D

Annonse

Den er IKKE liten og kort i ryggen! Heller ikke smal. Har god plass til vinterpose og den relativt store gutten min på 16 mnd! Så det skal du hvertfall ikke tenke på! er got fornæyd med den i ulendt terreng også jeg.

Snø vet jeg ikke enda da. men jeg bor på vestlandet og er ikke særlig bekymret for akkurat det.. Skal komme meg igjennom de få snø dagene som eventuelt måtte komme:). men tror ikke den blir såååå gale på snø heller jeg. Får se:)

liker du vognen kan jeg absolutt anbefale den. Den ER super! Men velg en farge som har faste seler. Jeg valgte svart med hvit understell fordi jeg synst den var så kul. Men den har bare løse seler og det er noe dritt synst jeg. Angrer litt på det ja.. Men det er jo smak og behag d også..

Lykke til med vogn valget uansett:)

Takk for innspill :)

Tror det blir Brio Go, selv om jeg blir litt forvirret av alles ulike synspunkt. Men syns jeg hører mest bra. De små hjulene er vel større enn på mange andre vogner med svingbare hjul, så da er de vel litt bedre også på snø og ulendt terreng regner jeg med ??

Brio sing har vel derimot ikke fått så gode omtaler, så kan vel ikke sammenligne Brio go med den? Hva med Quinny med svingbare store hjul som ble nevnt. Har ikke sett noen slike modeller. Hva heter den modellen og har den fått bedre skussmål en 3-hjulingen fra Quinny?

Må snart bestemme meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...