nurket4a Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Er i uke 11, er det da mulig å kjenne liv så tidlig? Har samme type "pusking" inni magen som jeg hadde sist, men da var jeg sikkert 17-18 uker på vei.
AinaW Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 vet ikke...men jeg mener å ha hørt at 2.gangsgravide ofte kjenner liv tidligere og ofte så tidlig som uke 11-12, fordi de vet hva de kjenner (kjent det før) Om det er hold i det utsagnet vet jeg faktisk ikke, men kan jo hende.
Ronja&Odin Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 jeg er uke ti og kjenner ofte sånn fiskehopp lignende greier... men har tenkt at det er jo alt for tidlig og kjenne noe nå... sikkert bare luft...
oopsidaisy:-) Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 jeg er 12 uker i dag og venter barn nr 3. syntes faktisk jeg kjente liv for en liten stund siden.... har lest flere steder at d er mulig:-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Skeptisk Har hadd fantomspark i et år nu, sia gutten min blei født
Plutselig_gravid Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 haha sunnybeach. Kjenner meg igjen. Etter jeg fikk min førstefødte svidde jeg av maaaange g-tester fordi jeg helt tydelig kjente spark i magen. Til tross for at sjansen for graviditet var liten da jeg gikk på minipiller og sjelden hadde sex.
Plutselig_gravid Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Og til HI Mange sier de kjenner liv fra uke 12 så da er det vel mulig. Har vel litt med hvordan bebis ligger, om livmor er langt foran eller bak osv De gangene jeg har kjent liv (når jeg faktisk har vært gravid,hehe) har jeg vært 100%sikker på at det var bebis. Det har vært rundt uke 18-23. Så om du faktisk merker bebis allerede så er det jo bebis Og da er du heldig! Mulig jeg har kjent noe før det også, men sånn sommerfuglaktige bevegelser, fisk som spreller osv beskrivelser har jeg når jeg har luft i magen og veldig stor tarmaktivitet.
tingeling87 Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Jeg er veldig tvilende til at man kan kjenne spark så tidlig. Jeg har også kjent fantomspark etter jeg fødte datteren min. Var overbevist om at jeg var gravid, men var jo ikke det. Jeg tror det er luft du kjenner. Fosteret er bittelite og har ikke krefter nok til å sparke så hardt at du kan kjenne det. Har lest om mange som er helt 100% sikre på at de har kjent bevegelser så tidlig, men jeg tror dessverre ikke på det. Fantomsparkene (når jeg ikke var gravid) var helt like sparkene til datteren min tidlig i svangerskapet, så jeg skjønner at det er lett å ta feil. Jeg så til og med at magen beveget på seg, men det var bare luft;) Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå