Collet :) Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Heisann! Lurer på om det er på tide å få minsten over på eget rom... Han har gått fra å sove hele natten igjenno (med noenn unntak selvsagt!) i flere måneder nå til å våkne 2-5 ganger i løpet av natta og skal ha kos, sove i vår seng og ha pupp... Jeg synes det er litt kos å ha han i senga, men det blir jo litt lite søvn da...! Kankskje han våkner av meg og melkelukta?? På tide å flytte han over? Han har rom vegg i vegg så vi hører han uansett godt, og han er 8 mnd. nå! Men det er så mange som sier at de skal sove på foreldrenes rom til de er 1 år!
Julle&LilleBus Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Har aldri hørt noen si at de skal sove på foreldrenes rom til de er 1 år. Det er bare en mulighet blant mange andre. Noen sover lengre sammen, andre flytter på eget rom nesten med en gang. Selv flyttet vi mini inn på eget for ca 3 uker siden, da han var ca 5 1/2 mnd. Ville prøve det, for vi hadde så mange oppvåkninger i løpet av natta, utenom den ene gangen han fikk mat. Jeg våknet bare han snudde seg osv., og tror han våknet litt av oss også. Rommene våre ligger vegg i vegg, trenger ikke bruke BabyCall eller noe, hører når han våkner til. Det har gått kjempe bra. Jeg våkner ikke fullt så fort lenger og det medfører jo at han ofte sovner rolig igjen etter litt murring i søvne =) Må jo opp noen ganger å gi smokk og sånn, men det går greit. Det er verdt å prøve hvertfall, er jo bare å flytte tilbake om så! =)
Frk Vims Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Vi flyttet ut sammen med grøtstart ved 4 mnd. Nattesøvnen ble myyye bedre. Fikk eget rom når han var 5 mnd - når vi hadde fått rotet oss til å ordne det ferdig!
MintCondition Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Vi flyttet lillebror her inn på rom sammen med storesøster da han var 8 mnd. Det har gått kjempefint. Har dørene åpne på soverommene når vi legger oss, og våkner om de gråter
Maia&Mathias <3 Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Vi flyttet lillegutt inn på eget rom når han var 5 mnd gammel. Rommet hans er vegg i vegg med vårt, så vi hører han hvis han begynner å grine. De første ukene måtte vi inn å gi han sutten en del ganger i løpet av natta, men i d siste har han sovet igjennom uten å våkne en eneste gang!
dr greve Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Vi flyttet henne da hun var ca 7 uker og det har gått så bra:) Det er jo bare å prøve. det er det beste og det lureste vi har gjort:)
Squirrel79 Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Vi flytta mini inn på eget rom i går kveld. Han er nå 9 1/2 måned. Hadde nok flytta han tidligere om vi hadde hatt et sted å flytte han. Vi ble ferdig med å inrede rommet hans på onsdag, og han flytta inn ved første mulighet. Det har gått veldig bra Han våkna lite som det var før vi flytta han, og det ble ikke noe værre første natta på eget rom hvertfall Jeg var oppe en gang, og det er omtrent det vanlige.
Gulljente+gullgutt Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Vi flyttet henne på eget rom når hun var 5 mnd, og det var det lureste vi har gjort. Hun sov mye bedre og følgelig vi også da. Så hiv deg rundt og sett i gang
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 begge mine flyttet på eget rom når de var 5 mnd, vegg i vegg med oss! både ungene og vi sover bedre
Ella12 Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Så deilig å høre alle de vellykkede flyttingene Gutten min er straks fem måneder, og på mandag skal vi også prøve å flytte han på eget rom. Jeg sover urolig fordi jeg våkner av hans minste bevegelse, og jeg tror også vi forstyrrer han når vi kommer å legger oss. Er litt spent da, for vi har soverom i første etasje, mens barnerommet er i andre. Men har babycall, så bruker den Kan ikke ha opp døra til rommet hans heller, i og med at vi har katt. Men nå ble jeg skikkelig positiv til flyttinga, og kjenner at jeg gleder meg! (da slipper jeg også å stresse om det er for kaldt til han. Vi er så glade i å ha opp vinduet om natta).
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Vi flyttet gullet på eget rom da han var 6 mnd for 2 uker siden. Han ligger vegg i vegg med soverommet vårt, men vi har babycall fordi døren må være igjen pga katt. De første 3-4 nettene våknet han og gråt på kvelden og natten, men etter det har han roet seg og sover nå stort sett fra kl 19 til mellom 05 og 07. Vi flyttet han fordi han pleide å våkne da vi la oss, fordi det ble vanskelig å regulere temperaturen så den passet oss alle og fordi vi har så trangt soverom. Må innrømme at det føltes litt vemodig til å begynne med, men nå synes jeg det går greit og jeg sover mye bedre når vi har fått soverommet for oss selv igjen. Fra helselstasjonen anbefaler de at barnet sover på samme rom som foreldre inntil 6 mnd alder for å forebygge krybbedød. Lykke til med flyttingen!
Ella12 Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 Forebygge krybbedød ved at man oppdager at noe er galt da eller?
Mamman til Philip ;-) Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 Vi flytta lillegutt inn på eget rom når han var 10 uker. Det har gått kjempe bra! Han våknet en gang for mat i et par uker. Etter det har han sovet hele natta... Nå er han snart 4 mnd og sover i 11-12 timer uten mat.. Det beste vi har gjort!! Alle sover bedre nå.. Fikk støtte på helsestasjonen i å gjøre dette. De syntes det var bra at vi flyttet han så tidlig... Lykke til!!
Lemonia Skrevet 14. november 2009 #14 Skrevet 14. november 2009 Vi flyttet ham på eget rom da han var 5 mnd. Har aldri hørt noe om at de skal sove så og så lenge på foreldrenes rom. Vi hadde på forhånd bestemt oss for å flytte ham over på eget rom når det var slutt på mat om natten. Herlig å slippe å være så stille på rommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå