Gå til innhold

Bringebærbladte mot kvalme, så effektivt (?) at jeg ble bekymra...

tromsøjenta

Anbefalte innlegg

Heia! Jeg har de siste ukene vært skikkelig kvalm. Det toppet seg forrige helg (fre, lør, søn, man). Satt bare i en stol og konsentrerte meg for å ikke spy. Men måtte spy en gang likevel... Er jo selvsagt glad for at jeg ikke har spydd mer enn jeg har gjort, men har jo hatt det skikkelig slitsomt og ubehagelig.

Jeg har prøvd alle gode råd jeg har kommet over. Noe har hjulpet litt en liten stund. Det siste på lista var bringebærblader og jeg ba mannen om å kjøpe dette i en eller annen form på tur hjem fra jobb på mandag. Han hadde kjøpt bringebærbladte og jeg drakk en kopp på kvelden med ganske bra effekt. Drakk en kopp om dagen etter det, tidligere og tidligere.

Kvalmen ble gradvis mindre og mindre. Var egentlig ikke veldig kvalm på torsdag. Fredag da jeg sto opp var jeg heller ikke kvalm og jeg ble bekymret for om det kunne bety at det var noe galt med de to i magen min. Har egentlig ikke noe særlig symptomer ellers... Drakk derfor ikke av teen i går, fredag, og på kvelden kom (endelig!) kvalmen sigende tilbake igjen:-) Var kvalm tidligere i dag også, så da tok jeg meg en kopp og er nå bedre igjen.

Jeg blir altså helt rar av å kjenne etter at symptomene er der. Kunne liksom ikke tro at den teen skulle være så effektiv:-) Har ikke fått noe særlig matlyst tilbake likevel. Teen kan jo kanskje være verdt å forsøke for andre som er kvalm.

Fortsetter under...

Takk for tipset! Jeg er ganske desperat etter å få gjort noe med denne kvalmen nå, dette er bare utrolig ubehagelig og hemmende! Jeg kjenner at det er vanskelig bare å sitte her og skrive til dere...blir helt dårlig av å stirre på skjermen. Så kanskje jeg må ut og finne meg litt te!

Heia.

På teposen jeg har kjøpt, står det at man kan drikke 1-2 kopper daglig mot svangerskapskvalme og at man kan øke til 3-4 kopper daglig ca 4-5 uker før fødselen. Ut fra det tenkte jeg at man måtte opp i "dose" for å gjøre klart til fødsel... Men det er jo ikke lett å vite hva man skal tro når det står så mye forskjellig...

Denne uka har ikke teen hatt effekt i det hele tatt, så kanskje det bare var tilfeldig i forrige uke at den hadde det:-/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...