Gå til innhold

Hva ville dere gjort i vår situasjon???

Anbefalte innlegg

Hei jenter!)

Etter 4 forsøk på ett år som ikke har ført til baby har jeg og min kjære hatt et halvt års pause.. slitne etter alt kjøret.Har hatt 3 innsetninger og et forsøk uten befruktning(det første..) På alle forsøkene har jeg hatt forholdsvis få egg, fra 3 til 7, og veldig høye doser med puregon og Luveris. Og nå er vi ferdige i det offentlige og skal velge en vei videre..

Alternativene da er enten nok et forsøk i Haugesund, hvor de NÅ kommer med nye forslag på medisinering, de foreslår å forsøke med menopur og klexane( blodfortynnende)

ELLER

Danmark,assisted hatching,spindelmikroskop osv..

Hva hadde dere valgt?? Jeg er 37 år, og har ikke noe tid å miste føler jeg..Har også begynnt en prosess med vektnedgang, har tatt av 10 kg og har planer om å få av 10 til. For etter siste runde med dette kjøret mente legen i Haugesund at dette kunne være positivt i forhold til eggene..

Meninger mottas med stor takk!!! Er så usikker på hvilken vei vi skal velge..

Ønsker selvfølgelig å gjøre det JEG kan for å bedre mulighetene våre..

Fortsetter under...

Hei frk bulle!

Tja hva skal man si.. Dette er jo en individuell vurdering, men som de fleste her inne er vi villig til å strekke oss langt etter gullegget:-) Vet dere om det er noen grunn for deres barnløshet, eller er dere en av oss uforklarlige?

Desverre handler også dette til de fleste om økonomi, og hvor mye man kan bruke. Når man er ferdig med det offentlige, koster 3 nye forsøk fort 80-100.000 inkl medisiner.

Samtidig tror jeg at siden enkelte av oss trenger lengre tid for å bli gravid, er de første forsøkene ofte er en utprøving og justering av medisiner. Så derfor blir det vanskelig å la være å prøve kanskje?

Jeg skjønner godt til frustrasjon ang alder. Er selv snart 36 og i gang med forsøk nr 3 (ruger), og tror nok selv vi tar en lengre pause om ikke dette går. Dette er en berg-og dalbane for kroppen, og selv har jeg lagt på meg en del under disse forsøkene. Om det er hormoner, eller bare mangel på treningslyst, og heller trangen til matlyst, er uvisst:-)

Nå vet jeg ikke helt om dette med vekt og graviditet, men tror nok at en sunn kropp (hva enn det er i disse tider;-) er et godt utgangspunk.

Hva du enn velger, ønsker jeg deg masse lykke til!!!

Jeg ville valgt hausken! Han har fantastiske resultater, mye bedre enn det offentlige, og de fleste pasientene hans har jo allerede hatt negative runder i det offentlige, samt høy alder. Ved neste barn skal vi dit, uten tvil:-) Har snakket med han på tlf noen ganger, og makan til hyggelig lege skal du lete lenge etter:-) Kjenner personlig to par, begge i slutten av 30 årene, de ene hadde 3 forsøk+7 negative frys i det offentlige, gravid på 1 forsøk hos Hausken. Det andre paret hadde 3 avbrutte (ingen berfuktning) og 3 negative og ble gravide på 2. forsøk hos Hausken, og de fikk flere befrukta og til og med to på frys.

Lykke til med neste runde forsøk, skal krysse fingrene for dere:-)

Takk for svar jenter! Problemet vårt er i hovedsak at mannen min ikke har egne svømmere, derfor må vi bruke donor. Dermed utgår desverre Hausken, for de har ikke sædbank.. men jeg vet at han er en fantastisk mann, han pleide å jobbe på Haugesund sykehus før, og vi hadde 3 runder med AIH som han hjalp oss med waay back i 2003..:) så vi har jo fajtisk forsøkt å bli gravide med hjelp hele 7 ganger totalt, høres så mye ut når jeg skriver det.. nei, what to do..ikke lett dette her..regner med at pengene flyr uansett om vi velger Haugesund el Danmark..!

Heisan (ble litt langt dette)

Vi er i samme situasjon så dere.

Tilhører også Haugesund og er 37 om ca et halvt år.

Har hatt 3 icsi å 1 frys der uten resultat å har blitt tilbud et 4 forsøk.

Nå gikk jeg på klexane på det siste forsøke,å det 4 eventuelt så vil de at jeg også skal gå på puregon å menopur.

Jeg og har tenkt å grublet Danmark,Hausken eller et 4 i Haugesund.

Men nå har vi bestemt oss for å ta 1 forsøk i Danmark på grunn av assisted hatcing. Har våre i kontakt med Copenhagen fert og Maigaard å begge foreslår assisted hatcing på meg. Og jeg spurte etter Predisinol å det skulle jeg også få,det har Haugesund våre veldigt nølene med å ville gi meg. Men kort regime ville jeg ha å det fikk jeg tilbud om i Haugesund å Danmark

Vis ikke det går så tar vi et til i Haugesund. Dyrt blir det jo uansett.

Jeg har en veninne så brukte opp sine i Haugesund så også tok 1 forsøk i Danmark å lyktes med en gang. Men det er jo ikke likt for alle :-)

Jeg testet negativt den 3/11 å ville i gang med en gang å det passer heller ikke inn med juleferien til Haugesund så då ble valget enkelt til slutt.

Du får ha lykke til med valge ditt. (jeg har trua på assisted hatcing og spindelmikroskop) :-)

Hei,

Vi har vært ved CFC/Nordica, skal nå til Haugesund sykehus men har bestemt oss for Hausken om vi ikke lykkes der. Han har en annen tilnærmingsmåte, tenker utenfor boksen og med gode resultater.

Vi trenger også donor og jeg har vært i dialog med Hausken og ut fra hva jeg forstår kommer det en avtale på plass snart med Cryos så anbefaler at dere hører med ham :)

lykke til!

Annonse

Forstår godt du er sliten...Selv har jeg hatt 3 negative ivf og 3 neg frys på ett år, og er igang med det fjerde ivf.

Anbefaler maigård! De er hyggelige. Denne gangen har eggene fått modningshjelp av menopur, i motsetning til puregon forrige gang. Det har resultert i litt færre egg ved uttak(6 modne) men jeg satt til sist igjen med 4 perfekte, noe som er like godt resultat som da jeg kun gikk på puregon.

Klinikken har også gitt meg prednisolon, albyl e, samt at jeg skal sette pregnyl om noen dager. Eggene har fått assisted hatching.

Jeg er så sliten så sliten, at da jeg idag var ved klinikken her i århus og satte inn egg, så gråt jeg som et barn... :(

Føler virkelig at det er min tur nå! Barnedrømmen blir bare sterkere for hvert negative forsøk og den er absolutt ikke borte. Så eggdonasjon blir neste dersom vi ikke lykkes på de tre forsøkene vi skal ha her, men håper virkelig ikke at vi kommer dithen....

Hei igjen, dere flotte tapre jenter!

Så spennende å høre om erfaringene deres! Jeg var ikke klar over at Hausken er i ferd med å donor-tilbud, dette var meget interessant! Jeg kjenner nok at magefølelsen tilsier assisted hatching, men vil nok forhøre meg litt med hausken også..høre hva han sier..

Vinden1, hva er det prednisolon,pregnyl og albyl e gjør?? Det er så mange ting jeg ikke har fått tilbud om, var bare snakk om å gå over på menopur og klexane når jeg prata med legen i haugesund..

Heisan

Så jeg skrev tidligere så hører jeg også til Haugesund,så jeg kjenner meg igjen vedr medisinene.

Fikk brev på lørdag fra Haugesund med eventuelt et 4 forsøk.

Hva litt forandringer på medisinene,fikk noe av det jeg spurte etter.

Puregon kombinert med menopur,men ikke prednisinol.

(det er betennelse dempene så av og til gis til personer der forholdene(eggene) er fine men eggene fester seg ikke.

Fikk også klexane.

Men fikk også noe så heter orgalutran det vet ikke jeg hva er.

Håper noen kunne fortalt hva det gjør + pregnylen og albyl e så fr bulle og spør etter.

Hei!

Orgalutran er det samme som nesesprayen, den skal gjøre at du ikke har eggløsning av deg selv:) Gikk på dette nå sist, og det var herlig å slippe sprayen!

Alnyl-e er også blodfortynnende, tror den forebygger blodpropper som kan oppstå om jeg ikke husker feil.

Hører selv til i haugesund, og føler han er veldig syden med å prøve prednisolon og andre medisiner..

Hei frk bulle

jeg hører også til Haugesund. Virker som vi har samme erfaring med at de holder seg til standeroppskrift..Jeg var til samtale før dette 3 forsøket. Jeg håpet at Holst Larsen hadde noe "nytt" å presentere, noe som kunne gi litt håp. Det startet med at de hadde glemt hele samtalen, men jeg fikk 15 min alikevel.. Han syntes alt så greit ut, og så ingen grunn til å endre på noe. Jeg lurte ang ny utredning, (flere år siden d ble gjort)+ alternativ hormonstimulering. Han skrev ut rekv på nye blodprøver og spurte: har du lyst å gå på Menopur? Eh..ja...kan jo prøve hvis du tror det er lurt..."Ja, da tar vi det + klexane" Litt tilfeldig??

Vi holdt på å droppe Hgsd på siste forsøk, og dra til danmark i stedet, men hadde ikke råd til å la være...

Dersom det ikke går denne gangen, og vi orker flere forsøk, reiser vi til Danmark. Ciconia eller Nordica

Høres akkurat ut som min samtale med Holst-Larsen! Det jeg ikke fatter er hvorfor de ikke kunne prøve å tenke litt alternativt MENS vi var under det offentlige..!?! Neida, bare peisa på med mer av de samme greiene, bare større doser.. Visstnok er Menopur endel billigere også enn Puregon, så man kan jo lure på hvorfor de "pusher" de dyreste medisinene..Greit nok at det offentlige betaler, men vi må jo faktisk legge ut.. Har vært oppi 33 000 i utlegg på medisin på ett enkelt forsøk.. Så hos meg snakker vi hestedoser!

Har forstått det sånn at menopur er mer vanskelig å dosere enn puregon.. dessuten er det et eldre medikament.... men vet ikke jeg. Legen i dk sier det modner eggene bedre...

Albyl -e gjør blodet tynnere, og dermed blodgjennomstrømmingen i livmor bedre, slik at livmor får mer blodsirkulasjon og dermed gir bedre forhold for egget å feste seg. I dk er det faktisk acetylsalicylsyre, dvs dispril, som gies, de kaller det hjertemagnyl. Leste en gang en studie fra sør amerika tror jeg det var, der ga de dispril til kvinnene og fikk noe bedre resultater. Så for dere som ønsker det kunne dere jo bare kjøpt dispril og tatt en pr dag....

prednisolon demper immunforsvaret, dette gies pga en teori om at enkeltes immunforsvar er overaktivt og oppfatter eggcellene som fremmede og dermed støter de ut.

Det finnes ingen sikre statistikker som sier at dette hjelper....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...