Gå til innhold

Gruer meg til barnehagestart!!

Anbefalte innlegg

Gutten min på 10 mnd må begynne i barnehage nå snart. Skulle egentlig ikke begynt før i januar, men noe uforutsett har gjort at han må begynne nå. Han får kun korte dager i begynnelsen, og skal ikke være der hver dag, bare 3 dager i uken. (barnehagen anbefalte egentlig at han var der hver dag, men korte dager nå i begynnelsen)

Jeg vet at det mest sannsynlig kommer til å gå bra, men gruer meg sånn til å ikke ha han trygt og godt hjemme hos meg!!! (hønemor, vet det...:) Noen som har gode erfaringer med barnehagestart ved 10 mnd alder? Det som bekymrer meg mest er at det ikke er småbarnsavdeling, men blandet. Yngste utenom min gutt er snart 2 år... Det må vel bli fryktelig mye støy og styr rundt lille pjokken min med bare store barn rundt? Ikke krabber han heller, akkurat begynt med åling... Han er sosial og blid og veldig glad i andre barn, men kjenner at dette er jeg ikke klar for... Får dårlig samvittighet overfor han...:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140978410-gruer-meg-til-barnehagestart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lett å si men syntes ikke du skal ha dårlig samvitighet for det. når situasjonen er som den er så må dere bare gjøre det beste ut av det.

gutten din kommer til å få det kjempe fint i barnehagen, han kommer til å få mange store barn som blir glad i han og tar vare på han. er sundt med blandet avdeling. da de minste ofte lærer fortere enn de som går med bare små. de får mer å strekke seg etter og de voksne kan ofte også ha mer tid til din gutt siden de store ofte liker å leke alene(selvfølgelig med de voksne som passer på osv), mens på en småbarnsavdeling må de gi alle de små oppmerksomhet hele tiden fordi de ikke klarer så mye alene.

ta tiden til hjelp på tilvenning så skal du nok se at dette ordner seg veldig fort.

lykke til dette går bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...