Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er snart åtte uker nå og jeg begynner å miste melka mi,er nå på andre døgnet med pumping hver andre time,vil så inderlig få dette til..men igår fikk jeg mensen????man skal da ikke det da man ammer???er det tegn på at melka er i ferd med å forsvinne helt?eller har det noe med mini pillen jeg begynte på for en uke siden?noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melka di forsvinner ikke, det er bare en myte. Heldigvis! Noen får mensen tilbake med en gang, andre venter i over ett år. Begge deler er like normalt. Når man har mensen kan melkemengden bli litt mindre noen få dager, men så er den tilbake til normal mengde igjen. Hvor mye har jenta di lagt på seg siden fødselen?

Skrevet

hun har lagt på seg godt,hun veide 3512 da hun ble født og nå veier hun nesten fem.men nå har jeg gitt henne litt mme også da.var nede i 20 ml pr pupp men idag etter intens jobbing med pump har jeg kommet opp i 80 ml på hver..men trodde løpet var kjørt siden mensen kom,trodde ikke men skulle få det..så tusen takk for svar,fikk jo ikke ringt legen siden det var fredag.

Skrevet

Masse nyttig info om amming, ja, alt du måtte lure på, finner du her:

http://www.ammehjelpen.no/?show=1

Tror ikke du trenger å gi tillegg, barnet ditt legger kjempefint på seg, og pumping sier ingenting om hvor mye melk barnet ditt får i seg, da de får ut mye mer melk enn du klarer å pumpe ut.

Jeg har aldri klart å få ut så mye melk som du pumper, og barnet mitt er fem måneder. Dattera mi legger på seg halvparten av di, og det er jo kjempebra. Høres ut som du gjør en kjempejobb med amminga, men mye stress kan føre til at du får mindre melk. Det beste rådet er å sove og hvile mye, og å amme ofte, så får du mer melk.

Skrevet

huff a meg!skrev jo helt feil,mente jo 80 ml til sammen.og hun blir svert utolmodig etter veldig kort tid på puppen.vet at når jeg har gitt henne flaske vil hun ha rundt 120ml.og etter att henne har gitt opp puppen så har jeg puma for å sjekke og da er det litt igjen?blir jo så frustrert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...