Gå til innhold

Kløe?

Bolle i ovnen [HØYGRAVID]

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg klødd så veldig, rundt på hele kroppen egentlig, lårene, armene, og nå på magen. Noen andre som har opplevd det? Har hørt om svangerskapskløe, men det er visst mest vanlig i 3.trimester? Og jeg er jo bare såvidt gravid. Begynte å ta Folat idag, kløe står som en sjelden bivirkning. Men denne kløen begynte altså for to dager siden.

Noen som har noen meninger eller tanker rundt dette? Er jo ikke sikkert det har med graviditeten å gjøre i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg klør også en del, tidvis no innmari. Er jo litt tidlig for sv.skapskløe, så jeg har en teori om at det rett og slett dreier seg litt om hudforandringer e.l. Kanskje noen andre VET helt sikkert? Men du er iallefall ikke alene ;)

Skrevet

Klør hele tiden jeg og :( er bare 4+3.

Skrevet

Jeg klødde veldig, spesielt etter at jeg hadde dusjet, i uke 4 og 5 (og kanskje 6). Dette har gitt seg. Nå er jeg bare veldig tørr i huden.

For meg hjalp det å smøre med rikelig med fuktighetskrem.

Skrevet

Jeg klør noe infernalsk på puppene, og har tenkt det skyldes av huden strekkes. Har melonpupper allerede:( Er dritredd for strekkmerker, så jeg smører som en gal. Loation lindrer faktisk kløen en stund.

Skrevet

Titter innom fra 2.trimester her..

har slitt endel med det samme. SMØR DERE MASSE!! ikke vær gjerrig på krem!

man KAN få svangerskapskløe tidligere enn vanlig, men mest sannsynlig er det hormonene som påvirker stoffskiftet og det gjør at det klør en del. Fikk beskjed av legen ang dette.

Bare smør dere masse og prøv å la være å klø(ja jeg vet dette er håpeløst!) :)

ellers masse lykke til videre:)

Skrevet

Klødde masse de første ukan, nu e d heldivis over ;)Hormona påvirke hele kroppen våres ;)

Skrevet

Jepp, jeg hadde masse kløe fra uke 6 og utover, så det er fullt mulig det har med svangerskapet å gjøre. Legen min forklarte at det var pga hormoner og endringer i kroppen. Jeg fikk hjelp med akupunktur. Det hjalp mot både kløe ogkvalme - kan anbefales :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...