Gå til innhold

Hvordan kan dette stemme!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tidlig ultralyd i dag. Er ca 7 uker utifra min egen og BIM utregning. Jeg ville ta en tidlig ultralyd fordi jeg har mistet før, og nå har jeg hatt en del brunt utflod. Var der rett og slett for å se om det stod bra til med den lille.

Legen sa at jeg var rundt 2 uker på vei. Men hvordan kan dette stemme? Jeg hadde mens i slutten av september og litt i førsten av oktober.

Jeg var så skuffa over hele denne situasjonen, pga den legen. For det første var han lite imøtekommende, han forklarte ingenting på bideskjermen. Han bare satt helt stille uten og si noen ting.. bortsett fra det med to uker på vei..

Kan noen komme med noen inspill om dette ?

God helg til dere alle, snupper :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han mener vel at den lille er to uker gammel, det vil si at du er fire uker på veg... Men veldig rart at det ble så annerledes enn du hadde trodd.. Veldig leit med leger som er så lite imøtekommende! Kanskje du skal bestille en time hos privat gyn? Men stod alt bra til med den lille da??

Lykke til!

Skrevet

det kan jo noen ganger bli feil med ultralyden fordi det er så lite og vanskelig å måle. Hvis det bekymrer deg mye så kan du vel bestille privat ultralyd til uke 12 eller noe? Sist gang hadde jeg mens termin 6. februar og ul termin 1. mars. hun kom 8 februar...så jeg mener at hvis du vet mens termin stemte så ville jeg gått ut ifra den først og fremst, men hvis han sier det samme på den ordinære ultralyden så har han sikkert rett

Skrevet

Han sa ikke noe om den lille , så jeg ble bare mer urolig av denne timen. Han sa absolutt ingenting om den, bare at jeg var ca 2 uker på vei. Jeg føler veldig sterkt at mens-terminen utifra min regning er riktig, Jeg skal til fastlegen min neste fredag, skrive papirer osv. Så tenkte jeg å bestille en time på volvat i uke tolv. Synes de er så flinke der.

Hvordan gjorde/gjør dere med ul, og jordmor/gynekolog? Bruker dere private, eller sykehuset?

• 2 uker senere...
Skrevet

(Jeg har skrevet lenger oppe her men skiftet nick)

Jeg gikk på ordinær ul i uke 19 sist gang, men ble stilt 3 uker tilbake så jeg fikk ny ul etter det. Også bestilte jeg en privat nesten rett før termin. (dette var en spesialist som jeg ble hendvist til av legen)

Jordmor var jeg hos kun en gang hehe fordi legen mente at det ikke var noe vits. Men da bestilte jeg på helsestasjonen. De har jordmor på samme helsestasjon som dattera mi hører til, og det var gratis.

Skrevet

Ta en sånn gravid test med uketallet på. Koster litt ekstra men det er det verdt når du er usikker.

Står det 2-3 uker på testen legger du til 2 uker så er man 4-5 uker på vei. Viser den mer så er du mer på vei.

Stol på deg selv og din intuisjon.

Leger har også vært studenter som mest trolig har strøket på både den ene og den andre eksamen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...