C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 13. november 2009 #1 Del Skrevet 13. november 2009 .. meg som synes den er grimt ekkel - synes den klumper seg sammen å blir liggende der inne...? må nesten "ta den" ut selv..... Jeg har ikke brukt den ennå i forbinnelse med dette IVF forsøket.. men har hatt den ved andre regime... å jeg kan ikke for det - men jeg liker den ikke.... Vet noen som er gravide bruker eggløsningssprøyta for å holde på fostret.. Jeg tar heller sprøyter i 30 dager enn den gel... Gjennomfører heldigvis IVF forsøk nr 1 nå i desember... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140975766-fins-det-ikke-noe-alternativ-til-crinone-er-det-bare/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minneliten*venter tvillinger* Skrevet 13. november 2009 #2 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg har brukt noe som heter Progestan før, da vi begynte med prøverørsbehandling. Det er et ikke godkjent legemiddel, så det dekkes ikke av folketrygden. Men det fungerte fint, og vi har fått en skjønn liten gutt som nå er 1,5 år. Dette er tabletter/kapsler som en må sette 2 stk vaginalt hver morgen, ettermiddag og kveld. En må ligge/være i ro i ca 15 min etter at en har satt inn kapslene. Prøver nå å bli gravid igjen, og har i forbindelse med disse forsøkene brukt Crinone. Det er fordeler og ulemper med begge to. Det kom ikke like mye rester ut igjen med Progestan. Og det er små esker som er mye mer praktiske å skulle ha meg seg, for eksempel. Og de er ikke avhengige av temperatur på samme måte som Crinone (maks 25 grader ved Crinone). Crinone endrer visst også konsistens hvis en skal ut og fly og må ha den med eller om en skal høyt til fjells (pga trykkendringer). Jeg hører til ved Porsgrunn (det var de som gav meg denne informasjonen), og jeg har tatt opp med dem om det evt. er mulig å bruke Progestan igjen om jeg ønsker det, og de svarte at det ikke er noe problem. Grunnen til at de har begynt å foreskrive Crinone i stedet for Progestan, er nettopp det at Progestan ikke er godkjent og derfor ikke dekkes av folketrygden. Det ble visst mye jobb med NAV, så de valgte da å bytte til å i utgangspunktet foreskrive Crinone, men om jeg ber om det, er det ikke noe problem å få foreskrevet Progestan istedet, sa de. De sa også at det ikke skal være noen forskjell på de to preparatene i forhold til sannsynligheten for at det lykkes med graviditeten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140975766-fins-det-ikke-noe-alternativ-til-crinone-er-det-bare/#findComment-140977094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindynatt Skrevet 13. november 2009 #3 Del Skrevet 13. november 2009 Finnes progestan kapsler (brukes mye her i Tyskland) men også sprøyter... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140975766-fins-det-ikke-noe-alternativ-til-crinone-er-det-bare/#findComment-140977119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå