Gjest eelis+kian oliver Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Han er nesten skallet oppå hodet nå. Han ser ut som en gammel mann, nesten. Ca når kommer det tilbake? Han var jo så fin med hår :-(
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Hvor gammel er han da? Min lille hadde masse rødlig hår som sto rett til værs når han ble født. Kjempesøt! Men det datt av etterhvert.... Nå er han 8 mnd og har masse blondt hår over hele hodet. Ganske langt har det også blitt. Begynte vel å komme når han var ca 5 mnd det...
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Han er en måned gammel i morgen. Uff, jeg vil ikke ha en halvskallet unge i flere måneder, han ser så rar ut uten håret sitt! Også har han enda langt, mørkt hår i en krans rundt hodet, og det ser helt fjernt ut..
Underveis --> Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 He he he Høres helt riktig ut ;-) Her så Lillemann ut som en munk en periode. Alt ble vel borte rundt 3 mnd, og nå 7 mnd gammel begynner det å se ut som hår igjen. Er også blond, og det er ganske tynt, så ser jo ikke ut som han har så mye da. Har faktisk blitt noen cm langt, men er jo slitt i bakhodet da, selvfølgelig.
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Hjelp, så lenge! Jeg liker ikke disse utsiktene... Hehehe, jeg føler meg sånn passe overfladisk her jeg sitter og ser på det hårløse hodet hans og sturer, men han ser jo så rar ut! Særlig med dette hormonutslettet som blir verre og verre på toppen av det hele. Kanskje jeg skal begynne å konsekvent bruke lue på han? Hihi
Gjest Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Herlighet, at barna mister håret sitt er jo HELT normalt. Det vokser ut igjen. Det er ikke akkurat som at han vil forbli skallet hele livet. Godt du ser selv at du er overfladisk iallefall..
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Wow, dette forumet er så trivelig altså :-)))
Gjest Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Hehe, ja det er utrolig koselig her inne til tider.. Neida, ikke hør på disse rare damene som svarer du Men, hun over her har rett i en ting: det ER normalt at håret faller av, og at det vokser ut igjen etterhvert, hehe
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Jeg var litt bekymret en stund, for han har vært plaget med flass/skurv, og så falt håret av akkurat over det utsatte området. Tok en telefon til hs for noen dager siden, og fikk beskjed om at det er helt normalt, så da ser jeg på det med et litt skrått humoristisk blikk (selv om ikke alle skjønte det) ;-) Men selvfølgelig ønsker jeg at håret hans skal vokse ut igjen, helst med en gang - det trodde jeg alle gjorde når babyene ble flekkvis skallet..?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 13. november 2009 #10 Skrevet 13. november 2009 Tassen min hadde MASSE svart hår da han ble født. Mistet bare mer og mer og for 3 uker siden klpte jeg av den siste "hanekammen" han hadde av babyhåret. Nå har han masse hår jevnt over hele hodet, bare at det er kort da vel og merke Er 4 mnd gammel. Syns håret hans har vokst ganske mye bare disse 3 ukene etter at jeg klipte bort babyhåret. Dessuten ser han mye finere ut nå som han ikke har flekker med hår rundt om på hodet, men at det er jevnt
Nå da? Skrevet 13. november 2009 #11 Skrevet 13. november 2009 Dette babyhåret heter lanugohår på fagspråket. Det dekker hele babyen mens den ligger i magen og faller av før den blir født eller litt etterpå. Så kommer det nytt hår etterpå. Så det er mange babyer med krans på hodet. Min gutt på 10 mnd hadde bare litt fjon i nakken da han ble født og har kanskje ikke mere enn èn cm over hele hodet enda. Det er i tillegg helt lyst og vises nesten ikke. Men verdens søteste allikevel... =)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 13. november 2009 #12 Skrevet 13. november 2009 Kanskje jeg kan bedre utsiktene dine litt eelis?? Snuppa her mista alt håret på toppen etter noen uker, så ut som syvende far i huset ;o) Men det begynte å vokse ut igjen etter etpar-tre uker her hos oss. Tok jo litt tid før det så helt greit ut, for det vokser jo ikke akkurat fort da, men når rett før tre mnd så sveisen symmetrisk ut igjen )
magica og lille tryll ♡ Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Åja...snuppa hadde også masse hormonutslett i ansikt og hode stakkar. Ikke særlig pent (selvom hun såklart er verdens skjønneste likevel ;o) Men det også gikk bort ved rundt tre mnd... Nå er hun så vakker atte!! ;o)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 sånn har jenta mi vært nesten fra hun ble født. Håret bak og på sidene har vokst kjempefort, og blitt nesten det jeg kan kalle langt (og nesten tykt), men oppe på hode har det nærmest stått stille, så hun kan se ut som en munk. På et bilde jeg hadde tatt, så hun ut som en gammel bestefar... ja, som noen nevnte: syvende far i huset. Regner med det går seg til. Ihvertfall er det ingen andre i familien som er under 60 som mangler hår på hodet.
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 13. november 2009 #15 Skrevet 13. november 2009 Hahaha, syvende far i huset! Så herlig å høre at det vokste så fort ut på snuppa di, jeg krysser fingrene! ;-) Gleder meg nesten til han blir tre måneder, hehehe. Og ja, pjokken her ser ikke så veldig pen ut, men herregud, han er nydelig!
septbaby09 Skrevet 13. november 2009 #16 Skrevet 13. november 2009 Her hadde nurket masse langt hår på toppe, flere cm langt, så fikk han fint kort hår rundt hele veien, men nå begynner det å forsvinne rundt på sidene, men det lange på toppet er der fortsatt, og strekker seg frem mot panna, så han har skikkelig mohawk å ser rar ut han også hehe..
Gjest Skrevet 13. november 2009 #17 Skrevet 13. november 2009 Haha - det hadde jeg heeeelt glemt! Leste overskriften, tenkte hmmm... aner ikke, også kom jeg på... jenta mi mistet jo alt håret sitt hun og!!! Eller nesten alt håret. Hun hadde ikke langt hår da hun ble født, men mørkt heldekkende hår. Etter en stund ble det en helt bar flekk i bakhodet, der hun lå. Også mistet hun resten av håret - nesten. Mistet alt bortsett fra en dott med lange fjoner på toppen og rundt ørene... så ut som en mann med måne egenetlig;) Haha:) Når det vokste ut... datt gradvis av og vokste gradvis ut igjen... Nå er hun straks 1 år, håret er igjen heldekkende og tykt og fint, det har det vært hvertfall siden i sommer - og jeg hadde glemt at hun noengang hadde mistet det! Det kommer tilbake! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå