Gå til innhold

~håpefull & lillehare & only~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har jobbet 5 år i bv. Erfaring fra med adopsjon, beklager å måtte si det, men man må være gift, det har jeg fått beskjed fra min leder. Får ikke lov til å godkjenne søknader av samboere. Dette kommer av de jurudiske sidene ved adopsjon. Men kan anbefale deg å bli fostermor til å begynne med, få et spedbarn feks, mange som trenger en som håpefull :)

Da blir sikker gravid med en gang også, ikke så uvanlig er min erfaring....

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renget med det, ja. Vi er nok ikke der riktig enda (adopsjon / fosterbarn), men pratet faktisk om det i går, at det kanskje er en fordel at vi gifter oss, tilfelle vi skal adoptere. Da blir det bare å svippe innom byfogden. Lager ikke noe store greier ut av det;-) Kanskje en fest en eller annen gang i ettertid..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei jenter... Nå er det lenge siden sist! Hvordan går det med dere?

Håper dere har hatt en deilig og avslappende jul med deres kjære..:)

Hvordan er dere i sykluser og planer for tiden?

Jeg er nå på dag 16 i syklusen, har sykluser på ca 32-36 dager - hvertfall de siste mnd. Men plutselig igår hadde jeg litt rosa på papiret når jeg tørket meg...?!? Kom bittelitt imorges, men nå er det ikke mer for nå virker det som.. Merkelig.. Har aldri skjedd meg før!

Tenkte HÆ, mensen igjen nå.. Men virker ikke sånn..

Jaja, time will show.. Var vel bare noe som måtte ut.

Juleklem til dere <3

Skrevet

Hyggelig å høre fra deg igjen!!!

Tja, hva skal man si?? Jeg har jo vært til forundersøkelse (21/12) i Posgrunn. Da fant de jo ut at el var rett rundt hjørnet. Så sånn ut av det blå, satte jeg el-sprøyte den kvelden. Da så eggstokkene mine fine ut, og en eggpose var "klar". Kanskje bidronninggeleen har slått inn??? Eller kanskje ikke eggstokkene mine er så verst allikevel??

Noen graviditet tror jeg allikevel ikke det har blitt, for spottingene er tilbake. Men nå er det "bare" spottinger, og ikke den friske blødningen som jeg plutselig begynte å få etter at jeg begynte med prøverørsforsøk.Skal teste 6/1, og ringe Pors. Denne dagen skal jeg også begynne hos refleksolog. Veldig spent på om hun klarer å hjelpe meg med blødningne. Hun var ihvertfall veldig klar på at man ofte kommer ut av naturlig syklus etter p-pillebruk, noe som kan føre til blødningsforstyrrelser, og det er noe hun forhåpentligvis kan hjelpe meg med.

Så skal jeg inn til hysteroskopi den 14/1. De tror ikke at de vil finne noe, siden ul ser så bra ut. Da skal de også fikse på den lille riften jeg har på livmorhalsen, som også skaper noe blødning. Tipper det blir fryseforsøk i februar, men er skeptisk til å bruke opp forsøkene mine før de finner ut av disse blødningsforstyrrelsene. Tror det er en medvirkende årsak til at jeg ikke har blitt gravid, spes under prøverør. Så jeg tror at alle de som har sagt noe annet i alle år tar feil!!!!

Hva skjer videre med dere ift. forsøk???

Ha en fin dag;-)

Skrevet

Oi, så spennende da!! Kan jo hende du er gravid alt! :) Kanskje det var noe rett i det lillehare sa..:)

Jeg skjønner ingenting...:S:S Blødningen har tatt seg opp litt, var litt blodspor og mere rosarødt på papiret igår og enda litt mer idag... Men ligner alikevel ikke helt en mens. Er jo barre på dag 18 nå!! Grrr...og selvfølgelig er Pors stengt frem til mandag, så hvis dette er mensen, så får jeg ikke begynt denne mnd...:(:( Dritt!!!!!

Nå har jeg ventet 2 jævla mnd....og så skal den plutselig komme 2 uker for tidlig nå??? Møkka lei den forbanna kroppen her nå!!

Da blir det vel kanskje februar på meg og da..

Beklager syteinnlegg idag..:( Ha en fin dag i kulda og snøen. Vi skal ut å stå på skøyter og ski..:) Få tankene bort fra dette!!

Skrevet

Neeeeei. Tror nok ikke jeg er så heldig, at jeg nå skulle blitt gravid. Men tanken på det lillehare har sagt, har jo streifet meg. Disse spottingene gjør at jeg er ganske sikker på at det ikke er noen graviditet. Går og lurer på om jeg skal kose meg med litt vin på nyttårsaften, eller om jeg skal la være. Får tenke på det litt til.

Vet ikke hvordan du pleier å ha det i tiden før mensen. Det høres jo ikke ut som du har fått ordentlig mens enda. Kan det være en el-blødning du har? Er visst ikke veldig uvanlig. ....og jeg begynner å få LITT peiling på dette med blødninger;-) Skjønner godt hva det vil si å bli lei kroppen sin. Du snakker om å leve sitt eget liv:-S

Jeg går da her og spotter. Og spotter og spotter og spotter og spotter.. Men er jo ganske fornøyd med at det ikke er så mye som det har vært etter at jeg startet med prøverør. Ikke akkurat bortskjemt, sådan;-)

Hvor er du da, lillehare???

Skrevet

Hei jenter.. Ville bare sende dere en godt nyttårklem..:) ***

Håper dere får en deilig kveld med deres kjære! Vi skal bare kose oss hjemme, tenne stjerneskudd før snuppa skal legge seg og spise god mat med et vennepar. :) Gleder meg!

Ellers ser det visst ut som det var mensen likevel, har hvertfall tatt seg opp utover uka denne blødningen. Så da var løpet kjørt for januar.

Men vi vurderer nå sterkt å kjøpe oss hund nå, for pengene vi har spart til dette forsøket, og utsette prøvingen til april...:S Er jeg gæren da? :)

Hehe...har funnet en fantastisk herlig hund som jeg gjerne vil ha.. Og tror det kan være godt for meg, og veldig koselig for snuppa å få noe som er hennes..:) Tror jaggu det blir sånn! :) Egentlig deilig å bestemme seg for det!

Skal ringe pors til mandag da, og høre hva de sier om det. Og om vi kan "holde av" en plass i spril. :)

Godt nyttår, og stor klem til dere!

2010 skal bli vårt år <3

Skrevet

Skulle også ønske at vi hadde den muligheten at vi kunne kjøpe oss en hund. Jeg har hatt schafer i 12 år tidligere, og det skulle vi gjerne hatt, begge to. Men sambo er allegisk;-( Så at du kjøper deg en hund er deg vel undt. Skaper mye glede i hverdagen;-) Blir spennende å se når du er i gang igjen, da, only. Synd det er mensen din som kom så tidlig, men aldri så gæærnt... Hvis en liten hund kan komme i hus, er det vel ikke så farlig om dere venter noen mnd ekstra på neste forsøk;-) Med et lite hvalpenurk, kanskje du senker skuldrene og blir mer fruktbar;-)

Stor nyttårsklem til dere!!!

Skrevet

Hei damer, og godt nytt år :)

Er tilbake nå, trakk meg litt unna en stund, ble litt mye en stund.

Håpefull: Hystoskopi?? Husker ikke hva det er?? Bidronninggele, hvordan var det, merket du noe, noe forskjell?? Er veldig spent...

Only: Skal du ikke ha forsøk før april?? Det var voldsomt lenge til....

Jeg har akkuratt testet positivt på el tester, faktisk 3 eller 4 dag på rad, så jeg kjønner ikke stort, sikkert noe med hormonene mine, bare tull der nede om dagen. men, får ikke fryseforsøk i januar fordi det er fullt så vi får det ganske sikkerti februar. Blir sliten av å tenke tanke, men vurderer å sykemelde meg noen få dager etter innsett. Lesere overalt at man skal ta det med ro etter innsett, så da skjønner jeg ikke hvorfor pors sier det motsatte.

Ellers håper jeg på en snarlig oppdatering fra dere jenter :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei jenter;-)

Da er jeg innom en tur igjen. Trengte en pause fra BIM. Hvordan går det med dere, og hvor er dere i prosessen? Høres lurt ut, lillehare, å sykemelde seg noe ekstra. Tror du kan ha det ganske belastende på jobb, og det er ikke dumt å ta litt ekstra vare på seg selv.

Jeg var inne til hysteroskopi i går. Det er en kikkertundersøkelse av livmor, hvor de får sett nøye hvordan det ser ut der inne. De fant ingenting galt, som forventet, siden ul ser bra ut. Livmortappen min har en rift, og er litt rød og sår (sees på undersøkelse). Den ble penslet samtidig. Så slipper jeg ihvertfall å lure så veldig på om blødningene mine kommer derifra.

Ellers har jeg vært hos refleksolog to ganger nå, og ser allerede en bedring på blødningene mine. Lurer på om jeg skal tørre å håpe;-) Mensen ble kortere, og sluttet som den skal. Ikke noen ekstra dager med spotting etterpå. Nå blir det spennende å se når el kommer neste uke, om jeg blir spottingfri. Er jo ikke sikkert, men.. Nå fikk jeg jo en blødning etter inngrepet i går, som er mindre idag. Håper de forsvinner helt, snart.

Jeg skal ringe Pors fredag 22/1, for å planlegge veien videre:-)

Håper jeg hører fra dere igjen snart;-)

Skrevet

Tror vi alle har trengt en liten pause fra dette stedet...:) Kan bli litt tullete av å lese diverse innlegg hele tiden.

Lillehare, så dere skal igang i feb dere da? :) Ser du har hatt EL, kan jo være dere har truffet..! :) Kan jo håpe på det hvertfall!

Håpefull, så bra at ikke de fant noe annet galt da! :) Har virkelig troen på alternativ behandling i forhold til dette.. Om det ikke gjør deg gravid, så tror jeg det hjelper kroppen til å bedre ta imot det som venter.

Blir spennende å høre hva de sier i pors.. Kanskje det blir feb på dere og?

Vi da.... Tja... Snakket med pors her om dagen og har holdt av en plass i april! Hvis, jeg sier HVIS, syklusen holder seg sånn passe "normal" skal jeg igang ca 10. april.. Kjenner at det er utrolig deilig å ha tatt en avgjørelse, dette er det jeg som har valgt! Jeg er helt rolig i kroppen og syns det er veldig godt..:) Dessuten har vi en valp som venter på å få flytte inn hos oss..:D:D Hun ble født 1.januar og kommer til oss i slutten av feb! Rett før snuppa sin 4årsdag, så det blir litt av en bursdag..:) Gleder oss veldig! Jeg trenger dette nå... Noe annet å tenke på! :)

Koselig å høre fra dere igjen!

Stor klem til dere, og fortsatt god helg!

Skrevet

Hei dere.

Er bare såvidt innom. Går og bekymrer meg for hva jeg kan gjøre for å bli kvitt disse spottingene. Er igang igjen. Startet etter inngrepet, som jo er naturlig, men har nok nå gått over til de vanlige spottingene. Skal snakke med Pors på fredag, og ser vel ganske mørkt på om det er noe de kan gjøre. Fortsetter hos refleksolog en stund til. Har jo bare vært der to ganger..

Håper du klarer å holde skikk på syklusen din, only;-)

Skrevet

Hei damer :)

Hyggelig å høre fra dere!

Håpefull: Fint å høre at de ikke fant noe på hysteroskopi, alt sånt er bare en lettelse. Hva er reflksolog? Har så lite peiling på dette, kanskje jeg skal begynne å vanke her oftere, men blir litt tullete av det også.

Only: lenge til april, men du ernå sysselsatt med valp, og det er jo kjempestas :) Da blir du sikkert gravid fordi du får noe annet å tenke på.

Ellers raste det fullstendig for meg i går. Ble helt panisk. Enda en venninne som er gravid, og hun bare klager og sutrer. Åhhhh, kunne gitt så mye for at det kunne vært meg!!! Det er bare så urettferdig!!!! Ennå hun vet hvordan situasjon jeg er i så forsetter hun å klage og sutre. Blir så deprimert av dette jeg...

Fikk mens idag og starter derfor på progynova i kveld og frem til neste uke, da er det ul.Hva er i granskaugen kan jeg vente meg???

Hart mistet håpet mtp fryseforsøk. Jaja, nok klaging for i dag :)

Klem fra desperat lillehare..

Skrevet

Halloen.

Godt å høre litt fra deg igjen også, lillehare:-) Så spennende at du er igang igjen!! Du skal vel til ul på dag 10, eller? Den 30.?

Jeg pratet med Porsgrunn sist fredag. Har nå vært igjennom så mange undersøkelser, så de mener jeg ikke trenger flere. Skal bare fortsette med forsøk. Har nok hatt el denne uken, men ikke merket det.

Det er ganske fullt i pors om 4 uker, så det blir ikke noe forsøk i denne runden. Men har et inntrykk av at jeg kunne fått det, hadde jeg lagt litt press på. Jeg la selv opp til at det er helt greit å vente en mnd ekstra. Da får jeg gått flere ganger til refleksologen. Hun jobber ikke i kombinasjon med medisiner, siden målet er å få kroppen tilbake til sin naturlige syklus. Får stadig mer troen på dette. Har hatt mange flere spottefrie dager etter at jeg startet med dette. Tør nesten ikke tenke det en gang ;-)

En soneterapeut og en fotsoneterapeut er det samme, har jeg nå skjønt. En refleksolog er en soneterapeut med videreutdanning. De jobber med soner ellers på kroppen også.

Hvis ikke syklusen min nå endrer seg noe spes, blir det nytt forsøk på oss i uke 11. ser fram imot dette, ihvertfall hvis det blir en ordning med disse blødningene mine, og det blir spennende med et nytt opplegg. Har jo bare hatt ferskforsøk..

Klem;-D

Skrevet

hei,

nå er jeg så full av progynova, ahhh, er så øm og forferdelig humør. jaja, ul i morgne, spennnende åhøre hva de sier der...

håper det er fint med dere begge :) klem fra meg!!

Skrevet

Hvordan gikk ul, lillehare? Så spennende. Jeg har laget et innlegg om at jeg spottingfri for tiden, så sier ikke så mye om det her nå. Men det er ny rekord, og helt fantastisk!!!

Skrevet

Hei, da kal lese innleget ditt. Det er sikkert den refleksologen som har hjulpet litt... Kanskje jeg skal vurdere det litt mer seriøst :)

Var i pors i går og vi har 6 embryoer på frys, så da er saken slik at dersom begge utvikler seg normalt får jeg satt inn begge. Dersom det ene utvilker seg unormalt blir det ikke satt inn. Så skal inn på tirsdag :) Har mye bivirkninger av progynova. Synes dette er faktisk verre enn fersk forsøk. Helt for j... bare. Helt ubeskrivelige pms liknende tendenser. Bare irritabel og kranglete. Sambo har emigrert på byen. Like greit det. Men nå skal jeg lese innlegget ditt :)

Skrevet

Da høres det ut som at ul gikk bra. Har hørt at det kan hende at man ikke har ønsket effekt av Progynova. Hvor mye tar du? Har du hatt kort el langt regime på ferskforsøkene?

Jeg har fått høre at jeg skal ta 2 tabl på morgenen og 1 på kvelden..

Blir spennende å høre hvordan det har gått på tirs:-D Lykke til!! Håper det blir verdt å ha litt bivirkninger, nå da. Vet du hvor mye egget vanligvis er delt ved innsett ved fryseforsøk? Det rekker kanskje å utvikle seg noe mer da, før innsett?

Skrevet

Hadde vel kort regime ved ferskforsøk, hadde ikke nedregulering med spray. Jeg tar 2 på morgenen og 1 på kvelden, og idag startet jeg med crinone igjen, morgen og kveld. jeg blir skikkelig tullete og fjern av disse greiene. Fikk beskjed om at våre embryoer har delt seg flere ganger 6, 8 10 ganger tror jeg, men husker ikke helt sikkert. Khan påpekte at vi hadde veldig fine embryoer på frys.Så får vi nå se. Så fra tirsdag er jeg ruger igjen.

Det stemmer at embryoene dyrkes og utvikles i varmeskapet ipåvente av å komme inn i livmoren.

Ahhh, håper dette går denne gangen....

Skrevet

Hvordan går det med deg, lillehare?? Håper eggene dine klarte seg, sånn at du ruger nå!! Jeg er ikke så mye her inne for tiden. Blir litt tullete av det jeg også ;-)

Jeg er ferdig med mensen nå, og har litt spottingetterheng, men helt svak. Håper jeg er minst like heldig med spottingsfraværet denne syklusen også, som forrige!! Ved neste mens er det min tur å starte med Proginova. Kjempespent ;-)

Skrevet

Dytter.

Er så spent på å høre fra deg, lillehare!!!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Der fant jeg tråden vår, den var veldig langt bak...

Nei, det går ikke bra her. Har vært deprimert og stresset. Våkner på natta i full panikk angst og redd for å ikke få barn. Jeg kjenner at dette har gått for langt og derfor har jeg meldt meg litt ut. Beklager at jeg ikke har skrevet.

hvordan er det med deg??Klem :)

Skrevet

Guuuuuud så godt å høre fra deg!!!! Har tenkt utrolig mye på deg. Har full forståelse for at du tar deg pause herifra. Har gjort det selv noe ganger. Håper det går bedre med deg nå. Dette skal vi klare!!!

Generelt går det ganske bra her, tiltross for at fryseforsøket etter 2. ferskforsøk gikk i dass. Skulle egentlig hatt innsett av fryseegg 17. mars, men ingen utviklet slik de skulle ;-( Men det at jeg har fått "kustus" på spottingene mine etter oppstart hos refleksolog, og pensling av livmortapp, har gitt meg en helt ny hverdag og håp. Skal etter planen igang med ny stimulering ved neste mens, som nok blir i uke 15/16. Litt spent hvordan det blir m syklus nå, siden jeg fikk blødning ca 14 dgr tidligere enn jeg skulle pga stopp på hormoner når det ikke ble innsett. Kan visst forvente mens ca 4 uker etter denne blødningen.

Hvordan ligger det an med deg nå da, ift neste forsøk?

Skrevet

...ikke hørt noe fra Only, forresten. Vet hun skulle ta seg en planlagt pause. Håper hun kommer innom igjen snart ;-)

Skrevet

Tusen takk for varm velkomst.

Det har vært veldig opp og ned med jobb og det sosiale. Ekteskapet går fint men sliter med jobben. Masse tull hele tide, dritt å være leder, bare f... skap. Konstant. Blir så stresset av dem. Har vurdert å sykemelde meg, men klarer det liksom ikke.

Har ikke noe sosialt liv lenger, ingen ringer og når jeg ringer venninner så merker jeg at dem trekker seg. For noen venner, noen av dem vet hva vi holder på med. Skulle tro man hadde litt høyere terskel men men...

Vi skal i gang i uke 18/ 19. Er ferdig med denne mensen om 2 dager og skal i gang til neste syklus. Med sprøyter og det hele. Fikk satt inn to egg sist, men festet seg ikke.

Har vært hos aku, skikkelig kjerring, aldri mer.

vel vel, nok syting. Vi skal nok klare dette. Er forøvrig med deg mtp private klinikker. Bare kjøringen i seg selv til Pors er grusom. Må juge til arbeidsplassen min.

Jaja, titter her innom i morgen, ha en fin kveld :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...