Gå til innhold

~håpefull & lillehare & only~

Anbefalte innlegg

Hei jenter... Begynner atter en gang på en ny tråd..:)

Har dere det bra om dagen?? Håpefull, leste det andre innlegget ditt..:( Håper du føler deg bedre nå! Mange opp- og nedturer vi har om dagen, utrolig slitsomt.. Men så BRA at de endelig tar tak i det!! Kanskje vi er igang igjen rundt samme tid neste gang..:)

Lillehare? Lenge siden sist... Du skal vel kanskje snart igang igjen? :)

Jeg venter egentlig på tlf fra pors idag.. Skulle egentlig ringe meg tilbake igår, men det fikk hun visst ikke gjort. Jeg har sagt at vi nå ønsker IVF, og det tror jeg vi får.. Hun jeg snakket med sa at hvis vi tar den lange veien, så kan jeg begynne med spray en gang før jul. :) Men hun måtte prate med Kahn først da - håper han sier ja.. Er mest klar for det nå kjenner jeg!

Ja, en liten oppdatering! :) Ønsker dere en nydelig helg!! :)

Jeg skal med min lille familie på Blåfjellteater imorgen i Oslo. Gleder meg stort..:D Klem til dere!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140974893-~h%C3%A5pefull-lillehare-only~/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontrabeskjed idag.. Skal visst prøve Menopur og ikke spraye likevel, men IVF blir det! :) Phui....endelig skjer det noe mer!! Men blir jo ikke før i januar da.. Men da kan jeg bruke hele julen på å slappe av og forberede meg!! :D En liten opptur igjen..;) Ikke så mye som skal til..

Håpefull, var det du som brukte Menopur(?)?

Hei dere!

Flott med ny linje. Det trengte vi;-)

Jeg har vært på farten til andre enden av landet sammen med min mor. Kost meg og besøkt noe familie. Deilig å komme bort etter "sjokket" før helgen. Idag har vi vært i Porsgrunn. Ikke blitt noe klokere, annen enn at jeg nå vet at jeg fortsatt ikke har noen cyster, polypper eller muskelknuter på eggstokkene eller i livmoren, og livmorslimhinnen er som den skal. Mensen har nå utvilsomt kommet på ordentlig, så jeg skulle bare dra rett hjem og starte på stimulering. Så nå er første sprøyte satt i denne runden.

Only: så flott at dere har fått det slik du ønsket;-) Du skal gjennom samme regime som jeg er gjennom, bare at jeg bytter ut ivf med icsi denne gangen. Jeg går på Menopur jeg også, ja. Hvor stor dose skal du på? Jeg gikk på 225 ie forrige gang, og 300 ie nå.

Lillehare: Bra med deg???

Ha en fin kveld;-) P.s. kan man bli ferdigutlært i å leve i uforutsigbarhet og spenning??? ;-)

Hei, nei her er det ikke bra. jobber 15 timer hver jævla dag, t.o.m helgene. Er bare så sliten. Bare depper og griner.

Jeg har forsatt blødninger, hatt det siden 2 november. Snakket med Pors idag og ser ut som det ikke blir ny runde her heller, så satser på januar.

Beklager at jeg er så selvopptatt nå, men klarer virkelig ikke tenke på annet nå. vet hvordan dere har det, det er for j.... hvorfor skal det være forbanna slik??? Ahhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!

Sint&Sur klem.

Ta vare på deg selv, lillehare. Blir litt bekymret for deg når jeg leser innlegget ditt. Fort gjort å begynne og deppe hvis man er veldig sliten. Jeg mener ikke at du ikke har andre ting å deppe over, men det hjelper ihvertfall ikke å være sliten. Noe dritt med disse blødningene. Vet alt om det. Har styrt humøret mitt mang en gang også.

Helt greit å være litt selvopptatt av og til. Vi trenger å være det også;-) Håper du får roligere dager etterhvert sånn at du kan begynne å lade opp og glede deg til neste runde.

Bare sånn for å syte litt, så har jeg hørt noen tilfeller i det siste om folk som blir gravide i fylla, one night stand. Drit og dra, kan dem gjøre da. Klarer ikke helt å legge disse historiene fra meg.. Livet er så jææævlig urettferdig noen ganger!!!

Vi får jobba på alle tre. Ha en fin kveld:-)

Hei dere flotte jenter.

Idag har jeg blødd lite, så nå er det runder i senga til helgen vil jeg tro :) Sliter eldig med jobben, folk er bare så utrolig utakknemlige, uansett hva man gjør så blir de sure, grinete og klager på alt!!!

Blir ikke noe runde på meg i des, rekker det ikke pga kluss i syklusene...

Men du er jo i gang igjen :) Det er jo helt supert!!!

Only: Hvordan går det?? Leste det ble ivf på dere??

Klem :)

Annonse

Jepp, jeg er igang med stimulering igjen. 5. dagen idag allerede. Har ikke hatt så mye tid så langt i denne stimuleringstiden til å tenke på om jeg har troen på det den gangen her. Julebord fre og lør denne helgen. Har SÅÅÅÅÅÅÅ lyst til å drikke, men står over pga medisinene. Så dene gangen BØR det gå bra!!!!!!

God helg

Å, du er heldig som kom igang igjen så fort håpefull..:) Denne gangen må være den rette!! :)

Vi har fått svinern i hus tror jeg - mannen ligger rett ut, har gjort det siden tirsdag..:S Håper ikke at vi får det, men kan vel bare belage oss på det...

Hva tenker dere i forhold til vaksina da? Er så usikker jeg.. Har snakket med pors, og det er greit om jeg tar den nå når jeg ikke skal igang igjen før i januar, men hun ville ikke anbefale det?! Å, blir helt tussete...

Skal egentlig ha EL rundt nå, men som vanlig så dukker den ikke opp.. Tror kroppen min har gått helt i hi jeg.. Merkelig, tenk for et mirakel at vi fikk dattera vår!! :)

Jeg synes det er helt fantastisk, Only, at du kan kjenne el din sånn som du gjør;-) Jeg skal ikke ta vaksinen. Først og fremst pga utsettelsen det da vil bli med forsøket. Men tror egentlig ikke jeg ville tatt den uansett. Er ikke i den situasjonen at jeg er mye utsatt for smitte, og ikke er jeg i risikogruppen. Sambo har tatt den. Han er allergisk, og derfor i risikogr, men han har tatt den mest for min skyld, så kan ihvertfall ikke han bli en smittekilde for meg oppi disse forsøkstider.

Hvordan er det med deg, lillehare???? Har ting roet seg for deg???

Ååå, så spennende!! :) Lå mange egg klare?

Her går det greit... Venter og venter! Fikk en blekke med ting på pors igår.. Hjelpes så anderledes det er med menopur..:S Så mye styr!!! Håper jeg får det til..

Ellers var søstra til sambo på UL igår, og inne henne lå det jammen to små kropper og svømte..:D Herregud, hu grein seg til en tredjemann, hihi.. Så de skal bli firebarnsforeldre i mai.. Litt sjokk, men veldig morro! Men kjenner at det stikker litt, og blir utrolig misunnelig...:S

Hvor lenge har du tatt menopur nå da, håpefull? Syns det gikk så fort denne gangen.. Eller kanskje bare ikke jeg som har vært innom så ofte?!

Klem til begge hvertfall! :)

Hei!

Håpefull, spennede da, virker som du er ved godt mot og er sikker på at nå klaffer det :) Hadde du flere egg denne gangen eller?? Jaja, håper det går bra denne gangen.

Er du også i gan med meno nå only?? Så spennede da, heldige dere er, i gang begge to!!!!

For min del så sluttet blødningene på lørdag, og da har jeg holdt på i 18-19 dager. Grusomt.... I tillegg til en skikkelig drittjobb. Ahhhh, fy f.. er så lei sutring og klaging fra ansatte nå...

Men gynekologen min ringte meg idag, vi har ringt forbi hverandre en stund nå, så nå må jeg undersøkes. Time på fredag og hun vil se på slimhinnen om det nærmer seg en mens eller el eller om det som skurrer der nede. Så konklusjonene er at det ikke blir fryseforsøk før januar tidligst. Helt herlig, not....

jaja, godt å ha dere her damer :)

Er så spent hvordan det har gått med deg idag håpefull..:) Håper du slenger inn et lite innlegg etterpå!! :)

Lillehare, jeg er ikke igang, skal ikke før i januar.. Men de har sendt meg resepter og div spisser o.l. Huff...er lenge å vente ja! Men skal faktisk bli veldig deilig med en god, lang og avslappende jul.. Skal bare gjøre kroppen klar..;)

Annonse

Hei dere.

Ja her går det unna i svingene. Synes også at det går fort, men det er sikkert fordi det også gjør det. Hadde nok føltes anderledes hadde jeg måtte gå på nedregulering. Tok Menopur i 8 dgr denne gangen, og 10 dgr forrige gang. Ble "bare" 5 egg i går også, ut av de 9 posene som ble sett på mandag. Så da ble resultatet det samme, sådan. Nå går jeg bare å teller timene. Skal ringe inn litt over kl. 11 for å få resultatet på befruktingen. Icsi på alle, så jeg håper vi får flere enn bare ett befruktet egg denne gangen.

Vi får holde motet oppe alle tre, uansett hvor i prosessen vi er. Nå må jeg barre finne på noe å gjøre.

Hei, hei, så lenge!!!

Åå...har ikke fått vært inne her på noen dager... Ser du fikk 3 perfekte egg ut, og ett inn igjen..:) Så bra!!! :) Har virkelig troa på deg nå!

Nervrepirrene 14 dager - IGJEN...;) Får håpe dette blir siste gang! :)

Jeg har nok ikke hatt noen EL denne mnd, så da håper jeg bare mensen kommer som den skal neste helg, så jeg kan komme igang med den syklusen.. Lang ventetid til helt etter jul, men godt det er mye som skjer i desember! :)

Ha en nydelig helg begge to!

Hei, hei.

Bare rd 1 idag. Føler meg faktisk mye roligere rundt dette denne gangen, så får vi se hvor lenge det varer;-) Er sm i neste uke. Veldig deilig. Har ikke tenkt å ligge pal, og gjør ikke det nå heller, men skal gjøre det jeg har lyst til i mitt eget tempo:-) Tar Crinone 3 ganger om dagen nå, med ca 8 timers mellomrom, og fått beskjed om å bevege meg i 15-20 min etterpå. Forrige gang fikk jeg beskjed om 10 min. Så kl. 8 i morges sto jeg og vasket badet. Så det blir gjort endel husarbeid, da. Aldri så galt...;-)

Da er det jo jammen ikke lenge til du starter med stimulering, Only!!! Blir det første gang du skal på stimulering? Bare el-sprøyter tidligere?

Lillehare, hvordan ligger du an?? Bra med deg??

God helg!!!

Hei damer :)

Her er det ikke mye nytt. Etter at jeg skrev her i forrige uke, tok jeg en el test med kveldsurin, og den var positiv så da var det bare å valse litt i sengen :) Var på ul hos gyn på fredag. Alt sto fint til i hula, høyre eggstokk er sunnsykt øm og da var en del egg der. Var hos gyn pga den lange blødningen. Så det ble ikke fryseforsøk denne mnd, så skal ringe pors senerefor å avtale i januar.

Håpefull, har stor tro på at dette skal gå, men allikevel har jeg følelsen at dere kalrer dette selv. Rart, men det er min intuisjon :)

Only: men da skal vi igang i januar sammen :) Dere klarer dette fint, og den sitter snart !!!

Håper ingen av oss får smakt jule julevin, sprit o.l :) Unner dere ikke det!! Smil :) :) For nå skal vi bli tjukka snart alle tre :)

Ha en fin dag da!!

Hyggelig å høre fra deg igjen, lillehare. Rart med den følelsen du har om at vi kommer til å klare det selv;-) Kanskje du blander med deg selv, og har blitt på tjukka nå når du har hatt el ;-) ;-) ;-) Men; uansett veldig hyggelig at du føler det, da. Har ikke helt troen på det selv. Nå klaffer det forhåpentligvis for oss denne gangen. Er mye roligere nå enn sist. Er sm fra jobben denne uka. Deilig å ikke ha det stresset.

Desember går fort, så da er dere snart igang begge to!!!!!!

Hallo igjen... Noen dager siden jeg var her sist :) Håper det er fint med dere begge to!

Only: Hvordan går det, klar for å komme i gang i januar??

Håpefull: Godt å høre at du er ved godt mot. Sikkert ikke så dumt å være sykemeldt nå, kroppen trenger ikke stress i rugetiden akkurat.

Her er det ikke mye nytt, hadde el. forrige tirsdag (ca) og skal vel ha mensen snart, men vi håper og håper!! Gyn mener forsatt at vi klarer dette selv og at det bare er "psykologiske" årsaker til at det ikke klaffer. Men vi har bestemt oss for å ikke ha fryseforsøk denne mnd uansett hvordan det ligger an men tanke på mens og hele den pakka. Kjenner bare at jeg er veldig frustrert av alt dette. Fikk resept på crinone og progynova. Kjente bare at jeg lurte på jeg orker dette i januar. lurer på om vi satser på februar. Åhhh, nei vet virkelig ikke jeg...

Jaja, ha en fin søndag da jenter :)

Hei dere. Jeg har hatt noen kjempetøffe dager. Startet blødning torsdag forrige uke. Ser idag ut som det skal avta noe. Har fortsatt med Crinone, og skal teste på fredag og ringe pors da for å høre om veien videre, samt hva de har kommet fram til. Legene skal da forhåpentligvis har sett noe på min problemstilling. Går bedre med meg nå. Hadde det helt jææææævlig i helgen, så sørget nok fra meg da;-)

Lykke til videre til dere i ventetiden. Kan jo skje noe på naturlig måte, da;-) Du får kjenne på det, lillehare, hva du orker og sånn. Er nok ikke dumt å ha overskuddet i forkant av forsøkene;-)

Er det vanlig å få progynova ved fryseforsøk?

Hei!

Leste du testet neg håpefull, uff trist å høre, men det blir din tur snart, ikke mist håpet :S Testet neg idag og torsdag, blir så deppa. Kanskje jeg skal prøve samme oppskrift som deg?? Kunne du gi den til meg?? bidronningsgele og noen andre greier....

Det blir forresten ikke noe fryseforsøk i desember pga jula, og heller ikke forsøk i januar, for da er det pokker meg fullt, så løsningen vår er faen meg februar. Begynner å tenke på adopsjon snart jeg....Uff, beklager sutringen altså, men denne prøvingen pårvirker psyken min veldig nå...

Only, hvor i huleste er du, har ikke sett deg her...

Klem til dere begge :)

Hyggelig å høre fra deg:-)

Ja, det tar på dette. Jeg jobber med å beholde den meningsfulle tilværelsen min, som jeg har hatt før, mellom slagene. Stort sett går det greit. Har også begynt å lukte litt på adopsjon. Greit å ikke være helt grønn, hvis man skal sette igang med det.

Min oppskrift er jo ny for meg også. Sambo bruker den vitaminoppskriften som jeg fikk av deg, en gang. Jeg går på vitaminer som heter "Gravid". De er beregnet for de som prøver å bli gravid eller er i 1. trimester. I tillegg tar jeg omega 3. Etter at vi startet på dette, har ihvertfall de befruktede eggene våre gått fra å få nest best karakter til best!!

Leste tips fra en homeopat: bidronninggele fra 1. syklusdag og fram til el. Etter dette gå over på wild yam. Det er da viktig å vite når du har el. Wild yam kan hindre graviditet, og må derfor ikke tas før el. Man skal heller ikke ta den mer enn en uke, da den ikke bør tas dersom man er gravid. Effekten wild yam gir, er visst at den roer livmoren godt og er en fin progesteronstøtte. Les gjerne selv om dette også på nettet;-) Vurderer også å prøve fotsoneterapi og akupunktur igjen.

Tors vet jeg mer hva som skjer. Startet nok med fryseforsøk i feb jeg også. Stor pågang i jan, vet jeg, siden de har stengt i julen..

Hei hei... Har ikke vært her inne på en stund jeg, trengte visst en liten pause. Så leit å høre om negative tester..:( Jeg fikk mensen igår, så da er det bare å vente enda lenger.. Blir vel kanskje februar på meg også da, hvis det er fullt i januar?! Ble egentlig lova januar, men... Skal ringe dem på mandag. Har hatt sykluser på 33-35 dager de siste gangene nå, håper det holder seg sånn.. Kanskje jeg har fått en nesten "normal" syklus..:)

Kan jo håpe...**

Får virkelig håpe vi klarer det snart alle tre!!!

Vi er ikke gift engang vi.. Må man ikke være det for å få adoptere?

Begynner å vurdere å få oss hund...får å gi snuppa noe hun kan være gla i, og som bare er hennes...

Fortsatt god helg! :) Nå må jeg lage litt frokost!

Hei damer :)

Håpefull: Så fint at dere har egg på frys da!! Det er jo spert!! Vi har slurvet litt med vitamin tilskuddene, vi er så lei det styret og håper på å komme i gang igjen så fort vi får en dato å forholde oss til. Ahhh, men alt dette tar på voldsomt på humøret...

Only, godt å høre at du er her igjen. Ja man trenger litt pause fra bim, da kan ta litt overhånd til tider...

Jaja, jeg venter på mensen jeg da, forsatt ikke kommet, testet neg to ganger nå. Syklusen er sikkert tilklusset av all stress og behandling så jeg får bare belage meg på å vente...

Ha en fin søndag da :)

Vet ikke only, om man må vente til feb med å komme inn til Pors, hvis det er planlagt at man skal i inn i jan. Mulig det bare gjelder oss som har kommet slentrende i ettertid. Vi er heller ikke gift, og har skjønt det sånn at man må være gift nesten uavhengig av hvilket land man skal adoptere fra. Vært samboere i snart 7 år. Dette er krav som adopsjonslandene setter. er forøvrig dritt lei av å bli forsjellsbehandlet med de som er gift;-( Kanskje jeg tar en tlf til bvn for å høre om dette.

Ja, ja. Ellers så er mensen i anmars her. For det er klart; den forbannede livmoren min sprenger vel etter å få blødd litt ekstra. Har jo nå "bare" hatt blødning i 11 dager. Litt syting her. Venter spent på tors, for å høre hva de tenker videre om meg i Pors. Du kan få litt mensen av meg, lillehrare;-)

En fin søndag ønsker dere også, jenter;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...