Gå til innhold

Noen her som er drevne på ketolyse/lav-karbo ?


-68mamma

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye karbo jeg bør ha i meg når jeg er gravid (men ikke vil gå opp noe særlig i vekt pga litt overvekt)

Jeg har hørt noe om 100g pr dag - kan det stemme ?

(når man er i ketose spiser man jo mindre enn 20g kabo pr dag)

Og hvor mye mat gir ca 100g karbo ?

Er det én brødskive eller to ? Eller mer ?

Trives godt med å spise lavkarbomat - men bør jo få i meg såpass at jeg ikke er i ketose.

 

Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er veldig individuelt hvor grensen går for ketose/ikke ketose. Jeg har og hørt 100 kh om dagen tidligere men vet og at det kan være mye for noen. Jeg foreslår at du kjøper ketostix eller ketodiaburstix (den måler glucose og), for så å teste deg frem.

 

Jeg er selv i slutten av svangerskapet nå, har lagt på meg rundt 20 kg, og har fått svangerskapsdiabetes. Jeg gikk derfor over på atkinskosthold men med flere karbohydrater, og jeg må spise veldig mye nå for å holde ketoner unna. Snakket med endokrinologen om dette, og han sa at de ofte fant ketoner i urin hos gravide og at det ikke gjorde noe. (man skal seff ikke slanke seg da).

 

Det er forskjellig innhold av karbohydrater i brød, så det må du nesten finne ut av ift. hva slags brød du spiser og hvor tykke blingser du bruker. Men du kan jo også øke med inntak av f.eks gulerøtter som mange som sverger til lavkarbo normalt ikke spiser. Videre er jo jordbær, blåbær og bringebær flott mat nå som du er gravid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det beste du kan gjøre er å spise vanlig mat og holde deg unna sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...