Gå til innhold

BEKKENLØSNING, MED GANGPOBLEMER, AU AU

Anbefalte innlegg

Hei....

Venter nr 4 og siste, har 3 planlagte og 1 uplanlagt i magen.

Forrige svagnerskap endte med masse komplikasjoner pga en vond operert rygg og bekkenløsning foran og bak. Med stråling nedover begge ben, fikk tot gangsperre med store smerter.

Ble lagt inn på sykehus, men der får de ikke gjort noe, kjedelig er det og å ligge der. Ble sendt hjem med masse smertestillende jeg måtte ta hver dag, fikk ikke velge selv .

3 uker før termin torde de ikke å la meg gå lenger og det ble igangsetteing, ikke KS som de foreslo dengang, for det ville jeg ikke.

MEN DET VIL JEG NÅ...

Men sukk sitter her 24 uker på vei, med det samme.....:-(

DET er vondt og krykkene er tatt i bruk.'

Heldigvis så er fam min veldig hjelpsom, hjelper til m handling og vask av hus. Men det er jo ikke alltid det passer for alle.

Så nå har jeg gjort noe jeg ikke skulle, vasket huset fordi mine foreldre kommer på besøk i dag og hun er allergisk.

Så nå sitter jeg her da foran" daten "og lurer på hvordan i all verden jeg skal komme meg opp av stolen, alt er nå låst......Og det stikker av smerter......

SÅ DUM JEG ER.

Skal si jeg har nedtelling til den lille er ute...

Hvordan er det med dere andre "bekkendamer"???

Klem

Fortsetter under...

Stakkars deg. Dette hørtes ille ut. Har vært ganske plaget selv, men klarer fremdeles å gå uten krykker (så vidt). Fysioterapauten sier at jeg må bruke dem, men jeg synes ikke det hjelper det spor. Dette er nå 2. barnet mitt og jeg har en stor mnd. igjen til fødselen. Har underveis i dette svangerskapet gått til fysioterapaut, kiropraktor, akupunktur og bowenterapi. Av dette har bowenterapi virket helt klart best. Har også hatt nytte av kiropraktor, mens fysioterapi ikke har hjulpet det grann. Ganske komisk at det er det eneste en får dekt av det offentlige! Anbefaler på det sterkeste åat du prøver bowenterapi om du har mulighet.

Synes nettene er aller verst jeg. Sover dårlig pga. smertene. Skal love deg jeg har nedtelling jeg også!

Ønsker deg masse lykke til, og ta vare på deg selv så godt det lar seg gjøre.

Klem fra en medsøster.

Hei.....

Takk for svar, er litt merkelig, en ønsker ikke at andre skal ha det vondt/bekkenløsning, men det er godt når noen selv opplever det og skjønner hvor vondt det er....

I forrige svangerskap prøvde jeg fyso, naprapat, synes det egentlig ikke hjelper noe særlig, men hvem vet om det hadde vært verre uten?Har også invistert i tempurseng, massasjestol og massasjekar....

Ren kiropraktor er forbudt for meg, da jeg har hatt en rygg oprasj nederst i ryggen som ikke ble bra.....

Men tror ikke jeg har hørt om bowenterapi, kan du fortelle litt om det?

Masse lykke til du også.....du har igjen 1 mnd? Du får også prøve å hvile så mye som mulig, du trenger det frem til fødsel....

Klem , klem

Bowen teknikken utføres med en serie lette grep på muskler, leddbånd og sener, med omliggende vev på kroppen. Dette aktiverer sensorer i det berørte området som sender impulser til hjernen. Denne gir tilbakemelding til hele kroppen, balanserer og stimulerer energiflyten og trenger helt ned på kroppens cellenivå, noe som resulterer i en dyp avspening. Når kroppen oppnår dette dypt avslappede nivået, begynner helbredelsesprosessen og kroppen selv finjusterer og løser opp for spenninger og blokkeringer, slik at smertene minsker eller blir borte.

Det beste med alt dette er at en kjenner bedring allerede etter første behandling!!!!

Bowenterapi skal være ideell ved nakke og skuldreproblemer, ryggsmerter, bekkenløsning, tennisalbue, hofteproblemer og ved stress og spenningssmerter.

Du kan lese om bowen på f eks. Norges Landsforbund for Hømopraktikere. www. org-nlh.no.

Jeg ble bedre både i bekken, rygg og nakke. Smertene sprer seg liksom oppover til meg, når holdning og bevegelsesmønster er som å se en gås.

Klem fra meg.

Dette er virkelig AU AU...Krykker til avlastning, men da må man jo huske å bruke de riktig. Føler at min mentale kapasitet blir kraftig redusert av de konstante smertene. huff og huff.

Det aller verste er å skulle akseptere at det fysiske fungsjonsnivået er så kraftig redusert. Man vil gjøre så mye mer enn det som er "lurt". Og dytter man på grensen, så mister man den bitte lille gangfunksjonen som er igjen.

Jeg synes også det er vanvittig slitsomt å ikke få sove på natta - blir ikke akkurat mye overskudd til andre ting. Jeg teller derfor ned til dette er over. Under ti uker igjen til termin - og med tanke på at førstemann kom fem uker for tidlig ( og det gikke bare bra! ) - så kan jeg jo håpe at dette blir bedre om ikke alt for lenge...

Husk - når babyen er kommet ut, så blir det mye bli bedre. Etterhvert kan du begynne å trene deg opp, og da blir du bra igjen! Lykke til!

• 2 uker senere...

Stakkars deg. Kan love deg at det er flere som har nedtelling. Jeg har selv slitt med bekkenløsning siden uke 7. Dette er mitt 3, og garantert siste barn. Denne uka har jeg ikke kommet meg ut av senga ved egen hjelp. Lurer litt på den smertelindringa du fikk på sykehuset, hjalp det?

Kjempekjedelig å være så invalidisert! Har stort sett ikke gjort annet de siste 4 mnd enn å se tv, lese, dusje, spise og se litt på internett. Venter med gru på den dagen jeg ikke klarer å dusje og kle på meg selv. det er på hengende håret nå.

Annonse

har også bekkenløsning, sitter her å vet at d blir en søvnløs natt,

men har hatt veldi god hjelp av akupunktur, å dit skal jeg

HELDIGVIS i morgen, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skulle gjort...

det tærer på humøret å ha disse smertene og ikke er det noe gøy å ikke klare å gjøre noe heller... ikke hjelper det på at folk ser nesten ned på deg om man prøver å gjøre noe for å holde humøret litt oppe i dette også....

lykke til damer:)

• 2 uker senere...

Stakkars deg.. 4 barnet på veg og da håper en vel på en grei tid siden en har vært igjennom dette et par ganger før.. Men sitter vel i kroppen når en først har fått dette.. Sliter veldig selv med bekkenløsing, og har nå endelig tatt til vettet og sykemeldt meg 100% da jeg har igjen 10uker til fødsel.. Er mitt første svangerskap dette, så har jo null erfaring fra før med dette.. Men her jeg bor er det 2mnd ventetid på fysio'n.. typisk.. Håper du får trenet deg litt opp før fødsel:)

Klem fra førstegangs fødende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...