Vil-bli-mamma! Skrevet 13. november 2009 #1 Del Skrevet 13. november 2009 Hei! Hvordan har det gått videre med dere som tidligere i oktober hadde få eller heller ingen symptomer? Jeg er 5+5 i dag, og veldig veldig nervøs... Jeg hadde en MA i mai (var da 8 uker og embryoet hadde vært dødt siden uke 5), jeg har derfor vært fryktelig nervøs hele denne uken..., skjønner ikke hvordan jeg kommer meg gjennom dagene og har mest lyst til å trekke dyna over hodet og bli der til uke 12... ;-) Jeg har hatt ømme bryster, men det kommer og går, noen dager litt ømmere og andre dager føles de ikke ømme i det hele tatt, og jeg går og kjenner etter symptomer, så jeg blir helt tullerusk i hodet... Har kjent meg littebittegranne "småuggen" innimellom og den siste uken hatt murringer i korsryggen, - mensen har ikke kommet og jeg har 2 positive tester, men må innrømme at jeg er livredd for å oppleve en MA en gang til, det var skikkelig tøft sist..., føltes som alt bare raste sammen og livet ble satt på pause... Jeg er 32 år, så føler jo at det er på tide og få barn, jeg har jo vært klar i 4 år, mens sambo først ble klar i desember - 08, så da begynte vi og prøve. Jeg spør meg selv stadig vekk, hvor vanlig er det å ha symptomer når man bare er 5 uker + på vei.... Det er jo så mange forskjellige erfaringer ute og går og hvert svangerskap virker så forskjellig.... Uff jeg synes tiden er tung nå og skulle så inderlig ønske at man kunne se noe på ultralyd allerede... Har fått time til Innv.UL neste fredag, men herregud det er jo så lenge til, hvordan skal jeg få dagene til å gå...!? Hadde vært fint å høre fra andre med samme/lignende erfaringer her.... og kommet i kontakt med andre, kanskje flere som er rundt 30 år her også? Uansett godt å få ut litt frustrasjon.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/
Gjest Skrevet 13. november 2009 #2 Del Skrevet 13. november 2009 Hei du ) Jeg tenker og føler akkurat det samme som deg. Det er egentlig litt godt å vite at man ikke er den eneste som snart blir gal av bekymring og redsel, hehe. Jeg er litt yngre enn deg (25 år), men håper det går bra at jeg svarer deg allikevel. Jeg er i følge terminkalkulatoren 4+3 i dag. I fjor sommer hadde jeg en MA. Da hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt unntatt positive graviditetstester. Derfor er jeg naturligvis svært opptatt av alle mulige slags symptomer slik som du er. Mine symptomer så langt er: - Uteblitt mens og positive graviditetstester - Ømme pupper (men ikke større ( ) - Sår og følsom i huden overalt på kroppen - Veldig vondt i magen stort sett hele tiden (dette bekymrer meg mye) - Hvit og kremaktig utflod - Må tisse ofte - Større matlyst - Tungpustet - Hodepine Jeg har ikke blitt kvalm ennå og heller ikke spesielt trøtt. Jeg tenker at jo flere og godt merkbare symptomer jo bedre, i og med at jeg ikke hadde noen med graviditeten som endte med MA. Jeg har ikke ringt til lege for å bestille time ennå. Jeg har lest på sidene her at det ikke er vanlig å få første time før man er omtrent 8 - 10 uker på veg. Jeg skulle derimot ønske at jeg kunne få UL bare for å sjekke om alt var i orden så langt. Skjønner at det virker som år til neste fredag! Håper at alt går bra med deg og at alt er i orden med bebisen ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-140974577
Vil-bli-mamma! Skrevet 17. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 17. november 2009 Hei! Takk for svar Tina. Ja,det er som du sier egentlig litt godt å vite at man ikke er den eneste som snart blir gal av bekymring og redsel.... Jeg går rundt i en slags tåke om dagen, føler jeg, er så utrolig redd for å oppleve en MA en gang til, det er liksom ikke det vi trenger midt oppi jula! Jeg vil heller at alt skal gå bra og at jeg i romjula kan fortelle venner og familie om det kommende familiemedlemmet. Prøver og slå meg til ro med at det går sikkert bra denne gangen, men det er jommen meg ikke lett, når man tidligere har vært gjennom en MA, og da går jo mye av tiden bort på å vente på at mensen skal komme tilbake..., det er noe dritt... ;-( Jeg er nå 6+2 og symtomene er: -Tisser litt ofte (men drikker mye vann) - Vondt i magen innimellom - 2 dager forrige uke hadde jeg mye vondt i korsryggen - Litt tungpustet - Litt hodepine - Og littebittegranne småuggen til tider - Begynner å bli trøttere Så det er jo noen symptomer, men allikevel er jeg så utrolig engstelig... Trener du noe forresten? Jeg trente spinning 3 ganger i uka, før jeg fant ut at jeg var gravid (har spinningsykkel hjemme), men nå har jeg blitt skikkelig redd for å trene... Redd for at det skal gjøre at jeg opplever å miste på nytt. Og ute bare regner det, så det frister ikke å gå tur heller... Så det har vært 1 1/2 slapp uke her nå... ;-) Det er faktisk mulig å ringe legen/gynekolog og få time til innvendig UL tidligere enn uke 8-10, jeg er 6+5 til fredag, når jeg skal på UL. Jeg virker kanskje hysterisk, som vil ta det allerede, men da får jeg i alle fall bekreftet om alt er i orden så langt eller ikke... Håper alt fremdeles går bra med deg og at alt er i orden med den lille spiren. Har du fått noen flere symptomer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-140994432
Gjest Skrevet 17. november 2009 #4 Del Skrevet 17. november 2009 Hei vil bli mamma =o) Det blir spennende å se på fredag om alt er ok. Da må du skrive til meg å fortelle altså. Hvor bor du, hvis du vil si det? Jeg har egentlig bestemt meg for at jeg venter til uke 8 med å ringe til legen. Jeg tør ikke å begynne å tro og håpe før det har gått litt lenger tid. Symptomene mine er faktisk færre enn for en uke siden. Det er bekymringsverdig! Ikke har jeg vondt i hodet eller magen lenger, ikke tisser jeg så mye, utfloden er den samme, puppene er vondere og er fortsatt tungpustet. Det kan hende det har noe med stress å gjøre og at jeg ikke kjenner etter så mye. Har to jobber + kurs, så tenker mest på økonomi for tiden. Det er mulig jeg synes magen ser større ut, den har ihvertfall blitt hardere. Kan jo hende at det bare er ønsketenkning selvfølgelig. Jeg trener ingenting jeg. Skulle ønske jeg var flinkere da. Liker å gå tur og sånn jeg oxo, hehe. Tror nok ikke det er farlig at du har trent spinning og du trenger jo ikke å gjøre det mer heller da i tilfelle liksom. Man tror jo alt kan være farlig når man er gravid vettu. Mange som trener hardt, drikker eller røyker i begynnelsen før man vet om barnet, som aldri får noe komplikasjoner av det. Jeg røyker enda! Ikke mange, kanskje 1-4 om dagen. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å slutte. Det er jo en skam egentlig =o( Ikke at det er noen unnskyldning, men vet om svært mange som har røyket mye gjennom hele svangerskapet og har fått helt normale unger. Vet ikke hva jeg skal tro. Har lest mye forskjellig. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-140999575
Vil-bli-mamma! Skrevet 19. november 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 19. november 2009 Hei igjen, Det skal jeg gjøre..., i morgen er det endelig fredag... Grugrugrugleder meg skikkelig! Ja, det er ganske mye forskjellig en leser, så ikke godt å vite hva som skal tas alvorlig og ikke, siste nå er at det ikke er så farlig for gravide og drikke alkohol, men den kjøper jeg ikke altså!:0) Håper alt står bra til med spiren din, har lest her at symptomer kommer og går, så da får vi krysse fingerene og håpe det beste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-141007566
Vil-bli-mamma! Skrevet 20. november 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 20. november 2009 Da har jeg endelig vært på UL og det gikk kjempebra!! Størrelsen var helt riktig i forhold til snart 7 uker på vei, (10mm) og vi så et hjerte som banken, med hjelp av gynekologen. Såååå utrolig bittebitte lite og helt fantastisk at et hjerte kan banke i noe så lite. Hvordan står det til med deg da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-141013469
Gjest Skrevet 20. november 2009 #7 Del Skrevet 20. november 2009 Hei du =o) Så bra! Det var sikkert fantastisk å få bekreftet at alt er i orden. Du er omtrent to uker lenger enn meg da jeg, i følge terminkalkulatoren, er 5+3 i dag. Fikk du noen termindato da? Jeg tenker jeg bestiller legetime når jeg er ca 8 uker jeg. Tiden går litt sakte synes jeg, hehe. Var barnefar med på ul? Tar du forresten noen vitaminer? Jeg tar Lifeline Gravid pakken. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-141014055
Vil-bli-mamma! Skrevet 24. november 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 24. november 2009 Hei igjen. Jeg fikk ingen termindato, det er nok for tidlig, men ut i fra terminkalulator.no er den 13.07:0) Ja, barnefaren var med på UL, det var en veldig fin opplevelse for oss begge to. Jeg tar noen vitaminer som heter "Gravid", (inneholder folat) kjøpt på apoteket, i tillegg tar jeg trankapsler, som jeg også fikk anbefalt på apoteket, sammen med "Gravid". Sikkert mye likt i de som i de du tar. Hvor langt er du nå da? Uke 6+? Hvor i landet er du fra da? Jeg er fra Buskerud. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-141034733
Gjest Skrevet 24. november 2009 #9 Del Skrevet 24. november 2009 Hei =o) Jeg har sjekket kakulatorene til både babyverden.no og terminkalkulator.com, men de viser noe forskjellig. Babyverden viser akkurat 6 uker i dag, mens terminkalkulator.com viser 5+5. Jeg aner ikke hva som er riktig. Min siste første menstruasjonsdag var i allefall 15 oktober, jeg hadde 26 dagers syklus og EL omtrent den 27 oktober. Er du samboer eller gift? Jeg har kjæreste, vi bor hver for oss. Jeg leier en ettroms (Akershus fylke), så det blir jo interessant å se åssen det blir å bo med en unge her, heh. Har veldig dårlig råd, så det blir fint å få overgangsstønad. Da får jeg mye mer enn jeg har nå. Så selv om jeg egentlig ikke har økonomi til å få noe barn nå, vil jeg faktisk få det når jeg får overgangsstønad. Litt spesielt system synes jeg. Jeg må si jeg gruer meg fælt til familie og venner vil se det på meg at jeg er gravid. Det vil desverre ikke bli positivt mottatt. Ikke minst pga min økonomiske situasjon, men oxo pga av noe fra fortiden min. Det vil bli svært slitsomt å forholde seg til stemningen som vil oppstå hver gang jeg er på besøk og at det ikke skal snakkes om. Det vil bli hardt å oppleve hvor skuffet de blir over meg. Men det er ikke noe å gjøre med annet enn å prøve å ikke la det gå for hardt innpå meg. Jeg klarer meg jo selv, så jeg er ikke avhengig av noen. Men det er kjipt å være alene om det så klart. Barnefar er egentlig ikke interessert i å få unge nå og vi har kun snakket om det én gang. Jeg er ikke helt sikker på hva som skjer med oss. Vi ser hverandre ikke så ofte for tiden da vi begge jobber mye. Jeg har uansett bare tenkt på meg selv og ungen fremover egentlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-141036582
Vil-bli-mamma! Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei igjen :0) Så trist å høre om situasjonen du er i. Jeg håper både barnefaren og din familie vil endre syn etterhvert når de ser at magen din vokser, og de skjønner at det kommer et barn til verden. Jeg ønsker deg uansett masse lykke til uansett hva som skjer :0) Stå på og ta vare på deg selv og den lille fantastiske spiren i magen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140973602-forvirret-over-symptomermangler-p%C3%A5-symptomer-og-veldig-veldig-redd-for-%C3%A5-oppleve-en-ma-p%C3%A5-nyttlaaaangt-innlegg/#findComment-141068815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå