Gå til innhold

Må man venne barnet å sove ute i vogn før barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det der var jeg også veldig spent på, men tro det eller ei; de tilpasser seg! Jeg var så negativ til at dette ville gå, men etter kun et par dager sov hun til nøyaktig samme klokkeslett i nøyaktig en time hver dag. Jeg spurte de om de ikke måtte gå og gå med vogna for å få henne til å sove, og de svarte at hun brukte ca ti minutter og da gikk de rolig fram og tilbake. Hjemme er hun forferdelig sær på det med soving og mat og alt mulig, men i barnehagen fungerer hun optimalt. Aner ikke hvordan de får det til, men jeg tror barna fort lærer seg at de ikke har så mange valg som hjemme. For oss har dette vært veldig positivt.

Enig med Soveig.

Barnehagen får til at barna sover i vogn, eller 9 barn i samme rom på skinn eller madrasser.

Har flere ganger hatt barn som foreldre mener at ikke vil legge seg ned i vogn. At de må trilles SITTENDE til de sovner :-) men det har aldri vært noe problem.

En annen sak er at uansett hvor greit barnet ditt kommer til å sove i vogn i bhg, er det IKKE sikkert at h*n vil kunne sove i vogn hjemme uten å være kjempe trøtt.

jeg er redd det der skyldes at barnehagepersonalet ikke har anledning til å følge opp hvert enkelt barn i så stor grad som vi som foreldre vil gjøre.. - dvs.. ungene skriker og gråter mer i barnehagen enn de gjør hjemme.. dette gjelder nok også i leggesituasjoner!

Åh, jeg gruer for barnehagestart..

Når snuppa vår begynte i bhg og skulle sove kl. 11 mot 13 som hjemme fikk de det ikke til!'

Hun lå gjerne våken 1,5 time før hun sovnet de 45 min hun pleide å sove . var da 14 mnd når hun begyntte.

Så det at bhg får det altid til stemmer ikke altid.

Hun var vant til å sove i senga si på dagtid og i bhg hadded e sprinkelsenger men det gikk ikke særlig bra men når de til slutt spente henne fats i vogna si sovnet hun mye fortere da tok det bare 30-60 min.

Annonse

zxc:

Jeg gjetter at snuppa ikke er en som våknet tidlig om morgenen helt av seg selv. Og at du i tillegg har en jobbsituasjon som gjorde at du ikke trengte å vekke henne kl 7.

Å få et barn til å sovne igjen bare fire timer etter at hun har stått opp, er ikke noe bhg "alltid får til". Men å få en unge til å sovne i vogn om hun er vandt til seng, eller på madrass/i seng hvis hun er vandt til vogn o.s.v. dét får de til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...