Gå til innhold

Hvor mange timer om dagen er deres barn i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenta mi på 18 mnd er i barnehagen 8 timer 4 dager i uken og 5 timer en dag i uken. Jeg syns jo i utgangspunktet det høres lenge ut å være 8 timer i barnehagen når man er så liten, men hun sover jo i ca 2 timer også da. Det er ikke så lett å få til kortere dager når begge jobber. Jeg jobber heldigvis 80 % så da får hun ikke 5 fulle dager. Men jeg vet at det er mange som er der 8-9 timer 5 dager i uken. Har man ikke mulighet til å jobbe redusert er det ikke så lett å få til kortere dager.

Akkurat nå er det litt varierende, men stort sett ca 8-16, og fri en gang i blant.

Begynner i ny turnus snart, da håper jeg på litt kortere dager.

9-15 er ganske ideelt for barnet vårt tror jeg. Blir ikke så sliten og mer tid hjemme før leggetid.

Ca. 7-8 timer hver dag. 08.00-15.30. Noen ganger 09.00 - 15.30

Litt varierende..

Jeg har mulighet til å hente henne 15.00 innimellom -men ofte når jeg kommer da er de midt i spising -og da passer det dårlig :)

Hun blir litt sur da:=)

Annonse

2 åringen min er i bhg 5,5 timer om dagen, hun går i kjernetiden 9.30-15 og i denne tiden sover hun også cirka 1,5 timer. Hun får med seg det sosiale og det meste som skjer av aktiviterer, men får også mye tid til å väre hjemme, slappe av osv. Hun er nydiagnostisert med astma og har hatt en töff tid i det siste, så vi pröver å gi henne så korte dager som mulig samt at hun ofte har en fridag.

Gjennomsnittlig blir det kanskje 7 timer.

Jeg har permisjon med baby for tida, og mange vil kanskje synes at storesøster er lenge i barnehagen ettersom jeg er hjemme, men hun stortrives der. Hvis jeg henter tidligere for å døyve min egen dårlige samvittighet, vil hun stort sett ikke hjem, for hun vil leke mer.

Hun er stortsett i barnehagen fra 9.30 til 15.30-16.

Vi leverer jenta vår i barnehagen rundt 9 (noen dager 8 når vi begge begynner tidligere) og henter henne i 14:30 tiden. Noen ganger tidligere, og noen ganger senere når vi begge er ferdig sent.

Hun sover ca. 1,5 time.

Vi er begge studenter og har ikke alltid fulle dager (i alle fall ikke begge to samtidig). Har vi fri, har vi henne av og til hjemme, men det er ikke så stor interesse for det for hennes del.. Hun storkoser seg med vennene sine i barnehagen, og personalet er helt fantastisk! Så vi er kjempefornøyde og heldige.

• 3 uker senere...

Tulla er vanligvis i barnehagen fra 8 til 16, og ja, jeg syns også det er lange dager. Vi prøver å hente henne tidligere de dagene vi kan gå litt før fra jobb, men det blir ikke så ofte. Fra juni til august har jeg litt kortere arbeidsdag, og kan hente henne halv fire. Tulla sover forsatt i halvannen til to timer hver dag, så det korter jo ned på dagen.

Rent ideelt skulle jeg ønsk at tulla var i barnehagen fra 8 til 15, men det er vanskelig med tanke på jobben...

Annonse

jenta mi er 2,5 ho går i bhg fra ca. 9:30 til 15:30. så 6 timer stort sett. 5 dager i uka.

Men disse timene går fort for ho og ho er ikke alltid klar for å reise hjem når jeg henter.

Ho har korte dager fordi jeg er hjemme med lillesøster men til høsten skal jeg ut i jobb, så da må både ho og minsta finne seg i å være lengre dager.

Hvor gammelt er barnet ditt?

Sover det på dagen så husk at de timene vil ikek barnet merke at det er i bhg, så da virker jo dagen kortere.

Mannen min og jeg gikk begge ned midlertidig i arbeidstid til 80 prosent da vesla begynte i barnehage ved 14 mnd. Vi løser det sånn at hun er der 4 dager i uka (for kontinuiteten) og så har en mamma-og-vesla eller pappa-og-vesla-dag. Annenhver uke har vi dermed en dag som er helt "fri" da leverer vi seeent i barnehagen 9.30/10 og henter 14/14.30. Også får vi selv ordnet ærend o.l noe som gir mindre stress og mer kvalitetstid i helgen. Dette er det lureste vi har gjort noen gang!!! :-D :-D :-D

(Og det beste er at alle med barn under 10 år har KRAV på redusert arb.tid (altså ikke redusert stilling) iflg loven. Love Norge!)

Vi jobber begge i hektiske, krevende jobber med normalarbeidstid 9-17.

De resterende 3 dagene løser vi kabalen slik:

En av oss står opp grytidlig og er på jobb til 7.30/8 -den andre leverer 8.30/8.45- morgenfuglen har med matpakke de dagene så sparer 30 min lunsj -dermed er det greit å stikke fra jobb 15 og hente i barnehagen 1530.

Sånn har vi gjort det i halvannet år, og funker veldig fint for oss. Den som henter får da tid til å forberede middag o.l

Med andre ord: 4 dager i uka fra 8.30 til 15.30 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...