Gå til innhold

Dere med barnehagebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et par spm.

Hvilken undersøkelser gjorde dere før dere valgte barnehage?

Tok dere bare den nærmeste?

Eller undersøkte dere på forhånd hvilken av de i nærområdet som oppflyte deres krav?

Og hva er viktig for meg å tenke på når jeg nå skal søke?

På forhånd takk for svar, håper en del svarer meg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor landlig til og søkte de nærmeste. Jobber et stykke unna og var avhengig av bhg ikke ble for langt å kjøre fra der vi bor i forhold til jobb.

Men det er så små forhold her at vi liksom vet at bhg i nærheten er bra. Så her var beliggenheten det viktigste.

Er superfornøyd der han havnet hvertfall.

Skrevet

heihei =)

vi bor på et lite sted med bare en barnehage. men det som var flott var at de hadde bygget en helt ny barnehage som åpnet 2 uker før jenten vår begynte... den er stor og romslig, og jeg fikk inntrykk av at de ansatte var skikkelig greie (jeg kjenner sikkert halvparten av de fra før). stoler på de! =)

ja vi tok den nærmeste, som viser seg å være den fineste og beste barnehagen jeg har vært borti. (har jobbet i mange forskjellige selv)

vi tok bare den nærmeste, vi undersøkte ikke om de andre.

hvis du har mange å velge mellom hadde jeg først sett på beliggenhet og uteplass. så hadde jeg spurt om å få komme inn å se meg litt rundt og snakke med de ansatte! :)

det er viktig at de har pedagoger og slikt (det vil jeg jo tro de fleste har). at det er god hygiene ( jeg har jobbet i en barnehage hvor de skiftet bleier på en krakk i gangen) . i vår barnehage har de et flott og romslig rom med "heis" opp til stellebordet! slik at de ansatte skal slippe å bære og løfte så mye.

så ville jeg også sett på avdelingene, om det er god plass og ser greit ut =) lykke til!

Skrevet

Vi har mange bhg i nærområde. Men er nyinnflyttere i området og dårlig kjent.Vårt første barn og ingen erfaring med bhg fra før. Når vi søkte rangerte vi utifra beliggenhet og uteområder.

Vi ble også anbefalt å besøke de forskjellige bhg ene men gjorde ikke det. Første valget vårt var en bhg som skulle flytte inn i helt nytt bygg.

På både min og mannen min sin vei til jobb(begge bruker kollektivtrafikk) kun 2 min fra der vi bor. Vi hadde lyst til å ha det praktisk og ikke bruke mye tid på henting og levering.

Vi er kjempefornøyd! Og føler vi har vært heldige=)

Skrevet

Her hvor vi bor er det ikke sånn at man kan velge og vrake i barnehager. Her er det dessverre sånn at man på ta den plassen man får i hvertfall når man har 1-åringer. Vi valgte derfor etter beliggenhet og hvilke vi hadde størt sjanse for å få plass i uten å måtte reise langt. Man har jo bare krav på plass ett eller annet sted i kommunen, ikke nødvendigvis i nærheten. Men jeg ville jo ikke søkt i en barnehage jeg visste var dårlig. Vi bor i et område med mange barnefamilier så man får fort et visst inntrykk ved å snakke med naboene.

Jeg syns jo beliggenheten er veldig viktig, for det gjør jo hverdagen mye enklere. Blir mindre stress både for dere og barnet. Ellers er antall pedagoger viktig, ønsker man avdelingsbarnehage eller basebarnehage. Kosthold syns jeg er viktig (får de servert noe varmmat, eller må man ha med matpakke til alle måltidene), er jo viktig at de spiser sunt og variert. Barnehagens satsningsområder. Dette var de tingene jeg kom på i farten.

Skrevet

-Avstand til jobb og hjem

-Om de hadde småbarnsavdeling

-Åpningstider

-Sjekket hemmesiden deres for pedagogisk innhold

-Hørte med kjente om deres erfaringer

Da vi fikk tildelt plass, dro vi på besøk. Siden det sto litt åpent hvilken avdeling vi kunne få plass på, valgte vi den der omgangsformen mellom voksne og barn var mest hyggelig. Ikke sikkert vi har gjort et riktig valg, men magefølelsen vår sier oss nå det uansett. Det hører vel med til sjeldenhetene å kunne velge selv.

Skrevet

bruker ikke bhg enda, men har funnet ut hva som skal være førstevalget mitt når hun skal. Personalet er det aller viktigste ettersom alle barnehagene har fine uteområder og ok nok lokaliteter.

Skrevet

Bor du et sted der du kan velge hvilken barnehage du vil ha? Da er du heldig!

Jeg gikk til noen forskjellige barnehager og snakket med de ansatte og kikket på ungene, om de så glade ut og sjekket dette opp mot magefølelse og logistikk. Jeg valgte ut tre barnehager. Da gutten min skulle begynne i bhg sto han på henholdsvis 74., 50. og 15. plass på de barnehagene vi ønsket oss. Vi fikk bhg som innebærer 4,8 mil i rushtrafikk pr dag, dvs ca 2,5 timer i bil. Barnehagen er fantastisk og vi kunne ikke følt oss tryggere, ungen kaster seg i armene på alle som jobber der og det er en fryd å hente en blid unge som har fått sove, spist bondekost og lekt med andre unger.

Jeg ville sjekket om de ansatte ser engasjerte og snille ut (det merker du jo på hvordan de prater meg og møter DEG), om ungene på avdelingen ser trygge og positive ut og om de er ute og leker. Kanskje. Det er iallefall mine tips.

Skrevet

Vi søkte i utgangspunktet på to barnehager tilknyttet min samboers jobb, som ligger veldig nært der vi bor, og hvor min samboer har fortrinnsrett. Vi fikk ikke plass på noen av dem...

Nr tre og nr fire var rett og slett de to nærmeste barnehagene bortsett fra nr 1 og 2. Nr tre besøkte jeg (2x tror jeg), og fikk bra inntrykk av den - men som førstegangs er det ikke så lett å si hva som er "bra", synes jeg!

Vi fikk plass på nr tre - de reserverte til og med en plass til knerten min (som IKKE har rett på barnehageplass pga han er født i oktober) til inntaket ved nr 1 og 2 var klart, selv om de hadde flere andre på venteliste, og selv om de hadde sagt at de i utgangspunktet prioriterte barn som hadde barnehagen på første- eller andreplass. Alle disse fire barnehagene er private. Jeg tror absolutt det at jeg var på "befaring", og slik viste seriøs interesse, var medvirkende til at vi fikk barnehageplassen!

Skrevet

Her er det berre 1 barnehage....men eg er superfornøgd...er 5 avd i den barnehagen.eg har barn på 3 av dei 5 avd.og er kjempefornøgde med alle sammen.....!!!!

her blir du tildelt plass på avd,ut i frå kor stor prosent ein har søkt i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...