Prøver =) Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Hei alle sammen! Vet ikke hva jeg skal si men nå hører jeg plutselig til her. Tiden og tingene har gått ganske fort og sakte på samme tid. Det startet med at jeg sluttet på pillen fordi vi ønsket barn, men mensen kom aldri og det var derfor jeg oppsøkte lege etter et nesten ett år. Og nå har vi funnet ut hvorfor. Jeg har PCOS og reagerer ikke på dobbel eller trippel pergo.. Så i dag fikk jeg beskjed om at søknaden på IVF er sendt. Da er det bare den evige ventingen =) Men nå vet vi i alle fall hvorfor og at det er muligheter =) Ville bare si hei og tar i mot gode råd med takk. Gru/gleder meg litt til alt sirkuset med medisiner og alt...
sitron72 Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Velkommen hit! Her er det kjempemange koselige, optimistiske og kunnskapsrike damer Lykke til framover, det blir en spennende tid med mange gode og rare tanker og opplevelser underveis.
jenny84 Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Hei hei Jeg har også vært innom de samme forumene som deg. Og til slutt har jeg havnet her... Har nesten samme historie som deg, men jeg responderte derimot bra på dobbel pergo, men det ga ingen resultater for oss... Så nå har vi mottatt brev om første samtale i Haugesund i januar, så, da har vi en plan videre i det minste... Vi har vært sammen i snart 8 år, og er svært klar for barn kan du si. Hvor er dere henvist til? Har også blandede følelser ift det vi skal igjennom...men, så tar jeg til fornuften og tenker at litt må jeg jo ofre...Føler vel kanskje jeg har ofret mye det siste året allerede... Likevel, godt å høre at det er andre som meg. Kjekt å høre fra deg... Får håpe at det skjer noe bra i 2010
Pia76.. Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Heidu ))) Masse lykke til ja. Blir arti å følge deg. Håper du får drømmen oppfylt i 2010 )
Prøver =) Skrevet 23. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2009 Så kjekt at du har fått time til første samtale da =) Fikk brev fra St.Olavs på fredag om at de hadde mottat søknaden i alle fall. Men var to mnd ventetid sto der.. dør av all den ventingen. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves =) Det er kjekt å vite at det er noen der ute som har vært gjennomm tilsvarende ja =) Er i alle fall ikke alene om det selv om jeg ikke unner noen å være slitere. Forumet her er veldig fint for vi har ikke lyst til å informere venner og slekt om det vi går gjennom. Ikke før det blir noe resultater eller spørsmål. Synes det er litt privat, men jeg vet at jeg heller ikke hadde orket alt maset om det går bra, om jeg har det fint og sånn.. Ja vi har vært i lag i 9 år nå og har ikke fått barn egentlig bare fordi jeg har gått på skole. Hadde veldig lyst på barn når jeg startet på høyere utdanning, men jeg tror det er lurt å ha noe i ryggen. Så da ble det en liten hund som nå er 4 år men det blir absolutt IKKE noen erstatning, men noe annet å ha tankene på. Men med all denne ventingen blir jeg nødt til å finne meg en hel haug med hobbyer for at jeg ikke skal bli helt gal tror jeg ..hehe =) Lykke til alle sammen.
Meg1972 Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Eg er også i same situasjon som deg. Fekk påvist PCO for mange år sidan og slutta på P-piller sommaren 2008. Sjølvsagt ingen normal syklus etter det. Eg har sidan mai i år forsøkt enkel, dobbel og trippel kur med pergotime - utan at det gav eggløysing for meg. I slutten av mai vart det sendt søknad om prøverøyr. Lang ventetid gjorde at forsamtalen vart i oktober. Godt eg er ein tålmodig person... Men no er eg endeleg snart i gong! Startar i helga på primolut for å få blødning, deretter startar eg med nasespray i midten av desember. Planen er uttak og innsett av egg i veke 3 over nyttår. Veldig spent på korleis dette kjem til å gå! Håpar eg får effekt av all medisinen og at biverknadane vert til å leva med. Og at alt strevet resulterer i positivt resultat i 2010! Lukke til til deg og alle andre i same situasjon!
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Heisann ) Ville bare komme med en hyggelig historie! Jeg har også PCOS, etter 4 pergokurer som jeg reagerte bra på.. men som likevel endte uten klaff, ble vi henvist til prøverør. Første forsøk var i gang, men sprøytene fungerte ikke helt optimalt på meg, og jeg endte opp med 17 dager på sprøyter.. Og fikk ut 8 egg. Men flere av de var umodne. Så det var 2 egg som ble befruktet.. Og av de 2 var det bare 1 som var bra nok til å brukes.. Var jo veldig skuffet.. Av 8 egg, så var det bare 1.. Men det var gullegget ) I dag er jeg 7+2 og i går var vi på ultralyd å fikk se og høre et lite hjerte banke.. Så jeg håper virkelig at dere er like heldige som meg!! Ønsker dere masse lykke til fremover, og at det blir positiv test på dere alle snart :oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå