Gå til innhold

Huff.. blør i dag. Fikk komme på ul på klinikken.

Isopora Gravid♥

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselg veldig menssmerter, så begynnte jeg å blø. Dette skjedde på fredag også, men smertene gikk fort over og det blei bare noen dråper med brunrødt blod. I dag blødde jeg rødt og mye mer. Sterkere og mer smerter. ringte klinikken og fikk komme bort. Veldig heldige som bor så nærme klinikken syntes jeg.

Fikk snakke med Kahn, han mente jeg var 5 og en halv uke på vei ca. kortere enn jeg trodde, jeg har vist missforstått regnemåten? hmm.. Så det er jo så tidelig at det ikke var mulig å se noe annet enn EN fostersekk inne i livmora. Da vet vi hvertfall at det er noe der og at det bare er en. Men som han sa, vi vet ikke hvordan det går vidre.

Huff, jeg har ikke tro på at dette går bra nå, er kjempe lei meg.. Fikk beskjed om å legge meg på sofaen og ta det rolig. Glad for at jeg er tatt ut i svangerskapsperm, hadde ikke vært noe særlig å vært på jobb nå. Tror liksom ikke helt på at hjertet skal begynne å slå.

Skulle ringe på mandag og få ny ul time i slutten av uka hvis jeg ikke hadde mista. Han sa at det ikke var noe håp hvis jeg begynnte å blø mye og ha veldig vondt.

dette blei litt rart, men måtte bare få det ut ;(

Fortsetter under...

Forstår deg godt! Jeg begynte å blø tirsdag og ble kjempenervøs.Ringte legen min og han beroliget meg med at mange blør i svangerskapet og at det ikke er noen fasit på dette på hvor mye man blør og hvor lenge.Men har man en sterkt mensblødning bør man ta en sjekk.

Har du tatt blodprøver for å sjekke HCG-stigning?

Bare 5 uker er nok litt tidlig.Vent til neste UL du :-) Spennende!

Sender deg en trøsteklem, dette skal ikke være lett du :-)

Skjønner jeg veldig godt at du er nervøs. De første 3 mnd er håpløst nervepirrende og det er alt for god tid til å kjenne og føle etter alt mulig. Når en begynner å blø så er det klart at en blir helt fra seg.

I går og i hele dag har jeg mens smerter, men når jeg gikk med første mann for 10 år siden, hadde jeg masse menssmerter. Det er mange som blør i svangerskapet og det er mye menssmerter den første tiden, vi må tenke at det er mange som får friske flotte bebisser for det.

Prøv å ta det med ro og slapp av, det er det beste du kan gjøre:)

Hvis du går hos Khan i Porsgrunn og bor veldig nære, ble jeg veldig nyskjerrig. Jeg er en av Khans pasienter og jeg også bor veldig nære, så nå kikker jeg på nabo damene og tenker er du Isopora-Gravid m/1 eller 2?

Lykke til, beste ønsker til deg:)

Hei Isopora!

Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret, men jeg vil bare si én ting til deg nå: Hold motet oppe!!! Du er i akkurat samme situasjon som jeg var i for nøyaktig to uker siden! Fredag formiddag fikk jeg kraftige menssmerter, og så kom det en blødning. Ikke så stor, omtrent som du beskriver. Jeg ble helt motløs, bare sank sammen på sofaen. Blødningene fortsatte utover dagen, det samme gjorde magesmertene. Det var for seint til at jeg kunne få hjelp noe sted, og legevakta sa bare at de ikke kunne gjøre noe siden jeg var i første trimester. Jeg fikk bare tilbud om en samtale med lege siden jeg var så uttafor...men siden jeg ikke var interessert i det, så sa de at jeg bare måtte legge meg nedpå og ta det helt med ro. Jeg ringte Haukeland, også, og fikk time for UL mandagen. Deretter lå jeg på sofaen og gråt resten av helga. Jeg var jo bombesikker på at det hadde gått i vasken. Smertene varte hele helga, selv om blødningene avtok (blødde såvidt på søndagen igjen, noen dråper). Da jeg kom på UL mandagen var jeg egentlig bare innstilt på å få avtalt et tidspunkt for utskrapning. Så sjokket var derfor stort da legen så et foster med bankende hjerte! Jeg var da 6+6, altså akkurat langt nok til at hjertelyd kan registreres. Noen dager seinere så de to vitale hjerter på ny UL.

Jeg vet det kan være vanskelig nå, men forsøk å ikke tenke at løpet er kjørt! Det er nemlig svært store sjanser for at dette går bra, selv om du kanskje har vanskelig for å tro det akkurat nå! Jeg ble jo litt fortvilet da jeg skjønte at jeg hadde gravd meg ned i et dypt, sort hull helt uten at det var grunn til det. Jeg krysser alt jeg har for deg, men satser på at dette går bra!

Klem fra meg

Takk for svar jenter!

Rose :)

Jeg har ikke tatt blodprøver for å sjekke hcg, det blei liksom ikke nevnt da vi var hos legen. Jeg var så ute av meg og det gikk så fort, så tenkte ikke på å spørre om det. Men vi skulle jo få komme tilbake slutten av neste uke da, så får hååpe at de kan se mere da. :)

GORDONSETTER :)

Ja, nå blir det noen lage dager hjemme på sofaen. Godt det :)

Vi har både vært hos Kahn og Friberg, litt fram og tilbake.

Vi bor i skien. Ser du ikke har noe profil, hvor nære bor du da? :) Blir jo nyskjerrig jeg å.

Astra71*gravid* :)

Jeg prøver så godt jeg kan å holde motet oppe :) Det at vi hvertfall så en forstersekk, at det var noe der gir jo et håp. Har bare kommet noen dråper i dag, så det er jo bra :) Litt mer optimistisk i dag!

Så fantastisk at du har sett to hjerter banke! Det må være en fantastisk følelse :)

Satser på at jeg får bli her inne med dere :) Veldig godt å ha dere her inne som kan komme med erfaringer og støttende ord!

Klem Isopora

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Det er nok veldig vanskelig å se noe særlig når man ikke har kommet lengre på vei.

Smerter og blod er ikke morro altså, skjønner veldig godt at du blir bekymret av det. Får bare håpe at det er en av disse ufarlige blødningene som mange av oss opplever :(

Hvordan går det med deg nå egentlig? Er jo et par dager siden du skrev dette innlegget så.

Takk for det snøfilla - 3 i magen :)

Bjørnen Collargol*gravid :)

Håper det er ufalige blødninger ja! Nå blør jeg ikke lengere :) Ikke mye smerter heller. Pittelitt rosabrunt i utfloden, men svært lite. Så nå ser jeg mye lysere på det og håååper å få se et hjerte som banker om ikke så lang tid!

denne tida er nærvepirrende altså, blir litt psykisk slitsomt.. Gleder meg til den usikre perioden er over! :) Detta skal gå bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...