marihøne_1986 Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 hei flickor! jeg er så utrolig redd for å miste, som resten av dere! jeg tenker på det heeeele dagen, og det sliter virkelig på meg.. er nesten som at jeg ikke fungerer normalt... finnes det noen jeg kan snakke med? noen som har tid til å lytte og som kan gi gode råd?? føler legen min ikke har så god tid...
Linchen Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Jordmor bør ha både tid og erfaring med dette.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Hvis jeg var deg, ville jeg bedt legen om å få en henvisning til tidlig UL med det grunnlag av at du bekymrer deg så ille at det sliter veldig på deg. Da får du se hvordan det står til med spiren din. Gyn kan også gi gode råd og er godt vandt med gravides bekymringer.Syns ofte gyn har bedre tid også. Det går sikkert kjempe bra, men jeg forstår deg så uendelig godt da jeg både har opplevd at det går bra og at det ikke har gått bra. Riktig lykke til:-)
marihøne_1986 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2009 hei ZigZag! var på UL på mandag, og han sa at det såg bra ut! men alikevel..... Virker som ALLE mister jo! var trist med din MA da! går det an å bestille UL uten å gå igjennom legen? og hvordan får man kontakt med JM? Igjennom lege eller kan jeg fikse det sjøl! tusen takk for lykke ønskingen!
Øst Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Hei. Det å få ofte UL kan hjelpe. Jeg fikk 9+0 og og får igjen i 13+5. Det roer meg å vite at jeg får sjekket når jeg er over i 2 trimester.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Hvis det så bra ut på mandag, så syns jeg du skal slappe av :-) De aller fleste går det veldig bra med, vet du! Det var kjipt å miste så uventet som jeg gjorde, men det hører til sjeldenheten. Det er jo flere som mister både i 2. tri og 3.tri, så bekymringene forsvinner liksom ikke før ungen er født føler jeg! Du kan bestille privat UL også. Da jeg skulle ha datteren min bestilte jeg dette selv både i uke 8 og i uke 12 på Majorstuaklinikken, men det kostet 1200 kr pr. gang. Denne gangen ble jeg tilbudt henvisning til gyn av fastlegen min fordi jeg har hatt 2 SA tidligere også. Jeg bestilte jm time på helsestasjonen her hvor jeg bor jeg (Oslo). Det kommer til å gå veldig fint, trollmoor!
marihøne_1986 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2009 Øst: betaler du mye per UL?
marihøne_1986 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2009 Takk igjen ZigZag.. Tror jeg ringer etter JM på mandag jeg å får bestilt meg en time, så jeg får letta på hjertet.. så MÅ jeg ha meg et par UL.. var ikke redd i mitt første s.skap... var bare 17 da! redselen kommer vel med alderen. er bare 23 da men
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Bestill deg en time hos jm du! Syns du skal få deg en henvisning til gyn, jeg. Ikke godt å bekymre seg sånn hele tiden! Diskuter det med henne, så får du sikkert noen gode råd:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå