spirehåp Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 er det noen av dere som tenker på hvor lang lutealfasen er? tiden fra el til tr.. har lest litt at den bør være ti dager for at egget skal få tid å feste seg, kan gå med færre dager også, men det ideelle er visst ti til fjorten. Også leste jeg at vi ikke skal telle el dagen og mensdagen, bare dagene imellom, da hadde jeg bare ni sist varierer litt håper jeg.. Noen tips for å forlenge denne lutealfasen? har noen prøvd vitaminer etc som har virket?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Har lurt på dette selv i pp-ene. Håper du får svar!!! klem
~Månestråle~ Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Hei, hei! :-) Jeg temper og registrerer alt inne på www.fertilityfriend.com, og der holder de tellingen på lutealfasen for meg. Det stemmer det du sier, man begynner å regne lutealfasen fra dagen tempen stiger (altså dagen etter EL) og dagen før neste mens. Første mensdag regnes jo som første dag i syklus, så derfor kan ikke den regnes med. jeg fant da ut at min lutealfase varierer mellom 9-11 dager, og leste på nettet at under 9 dager kan regnes som "defekt lutealfase" Ringte gynekologen jeg bruker og forhørte meg og han sa at dette var sammensatt og at man ikke kunne basere det kun utifra lengden, det er mye mer som spiller inn. Slik at han mente at lutealfase på 9 dager er mer enn bra nok fordi egget ofte har festet seg innen 1 uke. Det må utredning til for å bekrefte at det er lutealfasen som er grunnen til manglende befruktning. Jeg har hørt at Wild Yam skal hjelpe til med å forlenge lutealfasene, jeg forsøkte dette i forrige måned og kan vel ikke akkurat påstå at det hjalp meg hehe. Men man er jo forskjellige jaja. litt langt svar, men håper du ble klokere Masse lykke til med prøvingen!! Vennlig hilsen
Babyønske �� Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Pyridoksin(vitamin B6) kan forlenge lutealfasen. Men man må ta en ganske stor dose(80-120 mg) over tid, ca 3 mnd. Jeg forlenget min lutealfase ved hjelp av 120 mg B6, samt et naturlegemiddel
Ella78 m/ A&M Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Jeg prøver meg på å bruke en krem med Wild Yam, som skal være "bioidentisk" med progesteron som er viktig for hvor lang lutealfase man har, visstnok. Dette er første pp jeg bruker den, så jeg kan vel kanskje ikke regne med resultat umiddelbart (selv om jeg selvfølgelig håper). Om det ikke skjer noe før jul skal jeg kontakte gynekologen min og be om utredning.... Kanskje jeg må prøve disse B-vitaminene også...
spirehåp Skrevet 14. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2009 tusen takk for svar alle ble litt beroliget av det du skrev månestråle får kjøpe b-vitaminer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå