Gå til innhold

Hvordan feller jeg av i vrangbordstrikk??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

åh ikke verre nei:) Men vrangborden er en rett og en vrang og den måten jeg kan å felle så strikker jeg to sammen og setter løkka tilbake på pinnen...det går jo ikke her eller? Må jeg ta den varianten at jeg tar en løst av pinnen, strikkermaska (enten vrang eller rett) og så drar masken over??

Huff mye her nå :P

Jeg pleier alltid å strikke rett når jeg feller av selvom jeg feller av etter en vrangbord, syns det ser greit ut etterpå og har aldri tenkt over at det er feil å gjøre det sånn. Det å strikke sammen masker blir nok ikke så fint hvis alle maskene skal felles, så da bør du gjøre det på den andre måten. Jeg strikker to masker rett og så løfter jeg den første maska jeg strikket over den siste (dvs den bakerste over den forrerste), så strikker jeg en maske til og løfter igjen den bakerste masken over den forrerste osv osv til jeg har en maske igjen, da ryker jeg over tråden og trer tråden gjennom den maska.

Du kan nok også strikke annenhver maske rett og vrang og gjøre det på samme måte, men jeg har aldri gjort det og syns som sagt at det ser helt fint ut.

Tusen takk.

Jeg gjorde som du skrev på slutten det å det ble veldig bra. Det sto i oppskriften så måtte bare prøve :P

Er nisser som skal toves så ingen krise uansett ser jeg, men takker så mye for hjelpen!

God helg!! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...