Gå til innhold

Til dere som har mistet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv om jeg ikke hører til 3 trimester osv så følger man jo med på de man har hatt kontakt med osv, man må få lov til å være der man vil uten at slike som deg skal jage oss vekk fra det.

jeg har tilhørt her inne 2 ganger før i år å er veldig glad for å være her igjen men jeg grua meg til å gå inn på denne siden denne gangen å mye er pga av at jeg ikke får lov til å være redd og bekymra fordi at slike som deg "jager" meg ut fra siden.

håper du aldri opplever det vi mange andre har opplevd for skrgen blir ikke bedre når dere prater slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere at Trulte er en gravid dame? for meg så virker det som om noen bare har laget en profil her inne for å bare lage krangler og diskusjoner???

Isåfall må dette være en utrolig sint og bitter dame....

Skrevet

Har tenkt det samme, Tingeling, så hun hadde svart på ditt innlegg om den horrible sjefen og.

Skrevet

"Jeg skjønner at dere må dele sorgen deres med noen, men jeg mener at 1 trimester debatten ikke er stedet for det, ikke 2 eller 3 trimester heller."

Vel, jeg mener at 1 trimester-debatten ikke er stedet for usmakelige innlegg som dette, så da kan du heller holde deg til forumet som heter kranglesiden. Med andre ord har vi alle forskjellig syn på hva vi mener hører til her og hva som hører til andre steder.

Tenker du over hva du skriver? Du beskylder folk som har mistet for å gni sin opplevelse på gravide, tror du virkelig at noen som har mistet pønsker ut en plan om å skremme nygravide ved å skrive noe på dette forumet? Siden du spesifikt skriver til de som har mistet så bør du være svært forsiktig med hva du sier. Du åpner ikke innlegg som kan inneholde triste ting, så da slipper du jo å lese om det. Hva er problemet ditt da? Og uansett så er det vel bare bra for deg at det er andre som mister, for da er sjansen for at du ikke gjør det mindre med tanke på prosentene.

Det er dessverre slik at mange av oss mister, og jeg synes det er helt greit at de som gjør det skriver her. Jeg har ikke mistet selv, men jeg skjønner at en del av prosessen er a å si fravel til 1. trimester-forumet. Forumet "Ufrivillig abort" har få innlegg i forhold til andre debatter, og det er uansett ikke der folk går for å trøste andre. På 1. trimester eller skravle får man derimot trøst når man forteller at man har mistet, og dette er jo trøst man trenger!

Hvis du ikke vil lese om triste ting eller ting som bekymrer deg så foreslår jeg at du melder deg ut av bim.

Skrevet

Bli voksen!!!!!!!!!!!

Å miste e dessverre en av livets realiteter, om du e så skjør at du ikke klare lese om d, så la være.

Når æ har mista har æ trengt trøst av andre, for e fanimæ ikke lett ska æ si dæ, om man miste 1 eller 10 ganga.

Å lese om andre sine grusomme opplevelsa gjør IKKE at DU trenge oppleve dm....

Kæm e DU til å fortelle mæ kor å ka æ ska skrive??

Hadde du sagt d samme til nån som skreiv om dødfødsel på 3 trimester? For du vet vel at sjøl om man kommer sæ over i 2.trimester e d ingen garanti for at alt kommer til å gå bra, for å ikke snakke om når babyen kommer ut!

Gå inn i dæ sjøl, reflekter litt! Du skal bli mamma, oppfør dæ som en voksent menneske.

Skrevet

Trulte har sikkert fattet poenget nå, men jeg vil også benytte anledningen til å signere de innleggene som støtter det at det må være lov å snakke om SA og MA på dette forumet.

Jeg har mistet to ganger, og begynner dessverre å bli "dreven", men den første gangen jeg mista i MA kjente jeg ikke til dette fenomenet i det hele tatt. Jeg ble fullstendig sjokkert, og ikke bare lærte jeg mye her inne, men jeg fikk også masse støtte.

Jeg tror det å spontanabortere er mye mer vanlig enn man tror, men det er fremdeles litt tabubelagt. Folk vil helst ikke verken snakke om det eller høre om det (jfr Trulte), forbi det er ubehagelig, og skaper en angst. Men det er en realitet, og det kan skje med alle. Kanskje, om det var mer åpenhet rundt hvor vanlig det faktisk er, ville det ikke gjøre fullt så vondt for oss som har opplevd det.

Jeg vil bare si takk for støtten, jenter, i alle mulige situasjoner, positive eller negative. Og takk for at man kan "gråte" og være lei seg, også på 1. trimester. At det ikke skulle være lov, synes jeg høres helt vilt ut. De som måtte ha problemer med dette, får lære seg å takle egne følelser, ikke pålegge andre å legge lokk på sine.

Skrevet

Jeg fatter ikke at det er mulig å reagere så kraftig på at jeg synes noen av innleggene jeg uheldigvis har lest her inne har vært for hard kost.

Og igjen så har dere ingenting med om jeg har mistet en eller fem ganger, det er privat!!!

JEG synes det er usmakelig når folk som har mistet klarer å beskrive dette med mye detaljer bare gjennom overskiften, det er unødvendig. Og hvis dere er så opptatt av hverandre regner jeg med at dere følger hverandre såpass at dere kan klare å få fortalt det til hverandre uten å bruke grusomme overskrifter. Jeg sier ikke at ALLE dere gjør det, men noen.

sunnybeach uke8:)

Ja selvfølgelig vet jeg at jeg skal bli mamma! Og jeg forteller ikke deg hvor du skal skrive, men har et ønske om at grusomme MA/SA innlegg kan skrives andre steder eller i annen form. Og hvis du hadde lest hele debatten(!) ville du skjønt at jeg ikke bare mener her på 1 tri, men også på 2 og 3 tri. Har ikke dere lyst på et eget forum for slike saker, det må da være mye enklere å samle alle like situasjoner på et sted...

Det å sitte å skrive " oppfør deg som et voksent menneske" fremstår for meg som uhyre umodent, da har du ingen ide om hva det vil si å oppføre seg voksent.

Skrevet

Nu går du for langt Trulte......

Å hadde du mista 1 eller 5 ganga som du så fint sir, så ville du mest sannsynlig opparbeida dæ mer empati for andre og ikke laga d hær innlegge i d hele tatt.....

Håpe du kose dæ i dn bobla du så gjerne vil leve i, håpe dn ikke sprekke å du får virkeligheta kasta på dæ.

Absolutt ikke usmakelig at de stakkars jentan som har mista vil fortelle om d, søke trøst og kanskje klare komme sæ videre??

Skrevet

sunnybeach uke8:)

Jeg kommer ikke til å fortelle deg om jeg har mistet, det har ikke du noe med og er heller ikke relevant for diskusjonen. Det var da veldig vanskelig for deg å forstå... I tidligere innlegg har jeg skrevet at jeg er klar over at det medfører stor sorg og man trenger støtte når man har mistet, men det har dere tydeligvis ikke lest. Jeg har også skrevet at det kanskje hadde vært godt for alle de som mister å ha et eget forum å skrive om dette på, siden dere blir så fornærmet når dere ikke får støtte fra alle på BiM ang disse innleggene. (Mener da også andre innlegg om samme sak).

Det er mange ting som er en realitet og trist, men man trenger ikke skrive detaljerte beskrivelser om det. Jeg har tidligere jobbet på gyn på sykehus, så jenter; jeg vet godt hva det innebærer å miste og har sett det med egne øyne, men jeg har ikke noe behov for å beskrive det her...

Skrevet

Jeg blir oppriktig lei meg når jeg leser dette. Trulte, det er tydelig at du ikke har mistet selv. Jeg mistet i SA for litt over en måned siden. Har ingen barn fra før og hadde aldri opplevd å være gravid før. Visste veldig lite om SA. Følte meg unormal og rar. Fikk utrolig god støtte av jentene her inne på 1.tri. i perioden jeg blødde og var usikker og livredd for hva som skjedde. Hadde det ikke vært for de empatiske jentene her hadde jeg ikke hatt NOEN å snakke med. det hjalp meg VELDIG! hadde heller ikke peiling på at det var så vanlig med SA som det er. trodde det var noe galt med meg... så takk, jenter for at derer er her!!!!!!!!!!!!!! og sånne som Trulte kan jeg godt klare meg uten....

Skrevet

Leonora:

Hvordan i alle dager kan du skrive" tydelig at du ikke har mistet selv"??

Jeg regner med at du ikke ble gravid på egenhånd, så hva med å snakke med barnefaren eller familien din?? Er du så patetisk at du må søke støtte over internett istedenfor i den virkelige verden?

Det over her er et lite eksempel på at man kanskje ikke skal plassere folk i båser, jeg har ingenting med grunnen til at du velger støtte her og ikke andre steder, det blåser jeg i.

Hvorfor er dere så opptatt av mine erfaringer? Bare fordi jeg velger å ikke dele de med dere betyr ikke det at de ikke finnes...

Men,Leonora; Regner med at du var på sykehus, eller hos lege når du fikk konstatert din spontanabort. Helsevesenet er der også for å hjelpe deg, svare på spørsmålene dine, forklare deg ting osv.... Er ikke alt som står på nettet som er sant, bare et lite tips!

Skrevet

Selvfølgelig blei jeg ikke gravid på egenhånd, men kjæresten min er ikke akkurat lege så hvordan kunne han vite om jeg spontanaborterte eller ikke... hadde ingen smerter og lite blod.. var ikke på sykehus nei. kroppen greide å kvitte seg med alt selv. Fikk UTROLIG lite støtte fra legene jeg var til. de var generelt lite hyggelige. de opplever sånn hele tiden og har ikke ork til å sette seg inn i hver eneste situasjon dessverre. så som sagt var den eneste støtten og trøsten jeg fikk herfra!!! selvfølgelig var kjæresten min og vennene mine god å ha, men blir ikke det samme ettersom de ikke har opplevd det samme selv. Håper inderlig du slipper å oppleve det, Trulte, og sorry hvis jeg var litt brå i stad. Ble bare litt revet med. men jeg ber deg om å være så snill å ha litt medfølelse for de som mister og opplever at de kanskje holder på å miste.. det er utrolig skremmende og man trenger støtte og trøstende ord, man trenger IKKE beskjeden om å pelle seg vekk til et annet forum...

Skrevet

Kalte du nettopp Leonoora PATETISK som følte for å lette hjerte sitt her på forumet???

Fyfan sir æ bare, du ekke go!

Skrevet

Igjen så leste du nok ikke hele innlegget... Under står at det var et EKSEMPEL på hvordan mange her inne setter andre i bås, fordi de TROR de vet. Hele forklaringen på de første setningene står under, så les alt. Da slipper jeg å forklare ting hele tiden, sunnybeach uke8:).

Kanskje det bare er det at du ikke skjønner det står der, og da er det ikke meg det er noe feil med....

Skrevet

Da burde du dra å sjekke at du har kvittet deg med alt, og at livmoren er tom for rester. Dette gjøres med ultralyd, hvis ikke er du i fare for å få infeksjoner og det vil da også ta lengre tid til du blir gravid igjen.

Dessuten handler ikke dette om at jeg ikke har medfølelse for de som mister, det har jeg. Har faktisk jobbet med dette i noen år på gyn avd. Jeg har heller aldri sagt at de skal PELLE seg vekk og til annet forum, men foreslått at det kanskje er en god ide at finnes et eget forum for disse situasjonene siden det er mange som opplever det, slik at de kan beskrive hva som skjedde, hvorfor, hvor vondt det var og hvor mye blod som kom der, og ikke her.

Men det er tydeligvis bare jeg og noen få andre som mener det...

Skrevet

Nå syns jeg virkelig du burde gå inn i deg selv TRULTE!!!!

Hva er det du vil oppnå med dette? og hva gjør du her inne om du ikke er her for å snakke om hvordan du har det osv? du er tydeligvis her bare for og krangle, og da er det vel heller DU som burde flytte over til ett annet forum.

Hva gjør du her inne? Hva ønsker du med denne siden?

Du skriver selv at du ikke er her for å dele ting som er privat, og du har jo tydeligvis mann og venner du kan snakke om ting som er vanskelig og ting du lurer på....så da fatter jeg ikke hvorfor du er her i det hele tatt!!!

Blir faktisk provosert av måten du holder på ....

Skrevet

Kjære alle sammen!

Dere må bare kutte ut å svare på dette innlegget - det er KUN tull fra HI sin side. Nå oppnår hun/han akkurat det hun /han vil - diskusjoner og krangling!!!

La oss heller ha det fint her inne og snakke om akkurat det man har på hjertet - om det innebærer SA/MA, så kom med det. Det er en stor del av det å gå gravid.

La oss være snille med hverandre og helle roverse de som er her inne for å gjøre livet surt for andre - de har det nok ikke så bra med seg selv i utgangspunktet!!!

Lykke til videre alle gravide medsøstre :)

Skrevet

Helt enig Emma&EliasMamma-m/julispire♥!

Vi får bare overse slike mennesker:)

Skrevet

Ja selvfølgelig har jeg mann og venner jeg kan prate med ting om. Jeg har ikke sagt at alt er privat, men om jeg har mistet og evt hvor mange ganger er privat, kan ikke skjønne at det skal være så jævla vanskelig å skjønne det!

Jeg er ikke her for å krangle, bare fordi du er lett lar deg provosere er ikke mitt problem. Jeg er her for å lufte meninger/holdninger, svare på innlegg og snakke både privat/ikke privat om andre ting enn SA/MA.

Skrevet

Heisann. jeg testet positivt i går, men det er pga denne hetsen med at man ikke kan dele bekymringer og det at flere av oss har mistet at jeg holder meg inne på bli gravid. Mistet i ma i uke 13+5 i juli, og er kjempe bekymret for å miste igjen. På bli gravid har jeg all den støtten jeg trenger. Hadde jeg visst at jeg fikk det her hadde jeg hoppet over hit med en gang. Dere som ikke takler slike innlegg som er en del av hverdagen burde heller finne et annet forum. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor noen skal styre ALT!!! Veldig bra av dere andre, særlig Kine lille og Påsan som sier hva dere mener om det rett ut.

Skrevet

Ikke la ett lite forumtroll skremme deg katta! Vi andre er ganske greie å ha med å gjøre. :-)

Skrevet

ja det vet jeg dere er, for har jo kjent de fleste av dere fra bli gravid. Kommer over litt på besøk frem til jeg har vært på tidlig ul. Synes det er litt trygt foreløpig. Klem

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til!

Klem tilbake.

Skrevet

Jeg ga opp da jeg hadde lest halvparten av innleggene, men tenkte jeg ville legge inn en liten kommentar til de jeg har lest.

Jeg synes det må være lov å komme med et ønske eller oppfordring uten å få hele forumet etter seg.

Jeg synes ikke Trulte_85 var usakelig eller usmakelig i det første innlegget sitt (har ikke lest alle de andre). Kun en oppfordring fordi hun som gravid ble bekymret av å lese om alle som mistet.

Man kan godt være uenig og mene at det bør være rom for dette inne på 1. trimester. Men å gå til frontalangrep synes jeg er helt unødvendig!

Man må nok passe seg litt her inne, for det er mye hormoner ute og går....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...