rufsetufsa10 Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Kan ikke dere holde dere til forumene som heter: " vi mistet vår baby" og "ufrivillig abort". Jeg vil helst slippe å lese om alle det ikke går bra med, er bekymret nok fra før av. Og jeg er IKKE av den typen som åpner innlegg som kan ligne på en slik historie en gang. Innimellom virker det som om dere bare vil gni det inn hos oss som fortsatt er gravide? Jeg tror ikke dere mener det sånn, men man kan jo begynne å lure...
Hekta Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Denne vil jeg gjerne skrive under på. Jeg er også bekymret nok fra før, jeg bare venter på å få en MA/SA siden 'alle' dessverre ser ut til å gå gjennom det :-(
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 signerer!! jeg har fått angst jegaltså, sliter skikkelig
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Å miste er en del av det å være på 1.tri! Det skjer mange, og det er må man bare leve med.... Syns folk skal få kunne dele sine bekymringer rundt blødninger ol. og jeg syns også de skal kunne få fortelle her når det går galt. Skjønner at en del gravide gjerne vil leve på sin rosa sky, men sånn er ikke realiteten. Å lure på om at folk som er så uheldige å miste, skriver her for å gni det inn, er respektløst av deg å komme med, HI. Gi heller folk noen trøstende ord, og vær glad for at det går man med en selv! Hvis man ikke tåler å lese andres innlegg, får man holde seg unna slike sider!
pcoskona,gutt10?12 Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 vist dere er såå himla engstelige så ikke les innleggene som handler om å miste,skjønner godt at de som har vært så uheldig å miste vli dele sorgen sin med noen,å da trenger de ikke folk som dere til å rakke ned på innleggene deres. selvfølgelig er jeg å redd for å miste,men leser da ikke innlegg som har med det å gjøre.. vist noen av dere sku være så uheldig å miste(gud forby) så tror jeg dere vil se litt anderledes på akkurat det her.. lykke til
Hekta Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Jeg har full forståelse for at de som har mistet vil dele sin sorg. For all del, jeg mener ikke å rakke ned. Man trenger ikke å lese innlegget for å se at noen har mistet. Det er fryktelig trist at noen mister. Og som HI skrev, så er det jo forum for de som mister. Jeg synes bare at det er så utrolig mange tråder med SA/MA, det kan også være at jeg legger så godt merke til de nettopp på grunn av bekymringen jeg sitter med. Jeg vet ikke, der er jo ikke noe fasitsvar på dette. Kanskje vi som er bekymret skal komme tilbake når vi går over til 2 trimester evt kun holde oss til terminklubben?
Tingeling27 Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Jeg er helt enig med ZigZag og Konepone! Og til deg Trulte: Hva gjør du her om du ikke tåler inleggene til de andre som er her? dette er ikke første usmakelige innlegg fra deg!!!
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Hei Hekta! Det forumet for dem som mister er for dem som faktisk har mistet. Mange av disse trådene som ofte skaper bekymring hos andre, er fra folk som blør og som er usikre på om de mister, og de har sikkert ikke så veldig lyst til å stille spm til folk som det har gått dårlig med inne på de andre forumene. Jeg tror at man legger spesielt merke til de innleggene fordi det er ens største frykt, og da blir de mere synlige. Men det er veldig vanlig å miste også da! Da jeg var gravid ble jeg også redd, men den redselen hadde jeg uavhengig av disse innleggene. Når jeg nå mistet selv for 14 dager siden, forstod jeg bedre folks behov for å dele det med de de har blitt kjent med på 1. tri. Denne diskusjonen kommer opp med jevne mellomrom, og synet er alltid delt. Jeg syns bare HI sitt innlegg var i drøyeste laget, og særlig den siste setningen! Riktig lykke til med svangerskapet:-)
Stolt alenemor til tre små Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Hvis alle skulle holde seg til det forumet som dere mener at de hører til, så ville ingen vært på 1.tri, for det er et forum for alt.. "Ung og gravid", "90+", "Gravid og student" osv osv.. Jeg har selv mistet to (tror kanskje tre) ganger nå, og kan ikke prate med mine nærmeste om det, og den støtten og de gode ordene jeg får her på har vært og vil alltid være den beste støtten jeg får!! Så kom ikke her og fortell meg at jeg ikke kan dele en bekymring, for dette forumet er for alle som vil! Den diskusjonen her har vært oppe mange ganger her nå, kan dere ikke bare la det ligge og komme over at verden ikke sirkulerer rundt dere!
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Kine-lille sitt innlegg signerer i hvertfall jeg også! Bra sagt!!!!
Stolt alenemor til tre små Skrevet 12. november 2009 #11 Skrevet 12. november 2009 Jeg måtte bare si det jeg mente nå, blir så forbannet på slike ego-tripper som tror verden handler om de..
Hekta Skrevet 12. november 2009 #12 Skrevet 12. november 2009 Hei Zigzag! Jeg har også mistet, men da SA. MA har jeg ikke tenkt på i det hele tatt før jeg fant dette forumet. Jeg bekymrer meg for at det er noe galt nettopp fordi jeg ikke blør. Ikke blødd en dråpe siden forrige mens (men jeg tror at jeg hadde bekymrerer meg uansett så lenge ikke noen hjertelyd er bekreftet). Synet er alltid delt, uansett hva det er snakk om. Det er en del av det å være menneske. Det jeg prøver å gjøre er å trøste meg med statestikken som sier sannsynligheten for at det går bra. Lykke til videre til deg og! Beklager at du mistet for 14 dager siden :-(
Zeke Skrevet 12. november 2009 #13 Skrevet 12. november 2009 Nå må dere faen meg gi dere, dette har vi vært igjennom så mange ganger nå, det er ikke der man skal være når man har mista SA eller MA det er naturlig å være her siden man ha rholdt seg her en stund, man følger hverandre. jeg ahr mista 2 ganger dette året å hadde ikke klart meg hvis jeg ikke hadde jentene her inne. slutt å vær så f... ufølsome har du ikke mista før veit du ikke hva dette er for noe. Trudde det var voksne mennsker her inne ikke små drittunger. Jeg går gravid for 3 gang dette året å har søren meg rett til å være her inne, vi at jeg skreiv sist jeg mista var bare for å si liksom at det kan gå galt nei nå får du jammen meg gi deg altså.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 12. november 2009 #14 Skrevet 12. november 2009 Ja, Hekta! Det er faktisk statistikken man må tenke på! Jeg opplevde nå og se hjertet slå på UL uke 7+0, masse symptomer og ikke noe blod. Allikevel hadde det gått galt en uke senere da jeg var på en kontroll UL fordi jeg ikke fikk ro i sjelen. Altså har man ingen garanti, og hadde ikke jeg tenket at dette tilfellet mitt hørte med til den ytterste sjeldenhet, hadde jeg ikke orket å prøve på nytt:-) Det er riktig som du sier at man bekymrer seg uansett, og sikkert enda mer når man har mistet før. Poenget er at man bekymrer seg alltid som gravid, men det er viktig å ikke la bekymringene ta overhånd. Barnimagen har gitt meg mange gode råd og støtte.....men det har også gitt meg mange bekymringer. Selvom jeg vil være dødsredd om jeg blir gravid igjen, kommer jeg fortsatt til å skrive trøstende ord til de som mister fordi jeg har vært der selv, og fordi jeg har hatt nytte av ordene andre skrev til meg. Jeg syns vi skal vise hverandre omsorg uansett hvilke bekymringer og erfaringer vi har rundt det som blir skrevet! Helt greit at folk er uenige her, og vi kan være enige om å være uenige:-) Men HI sitt innlegg syns jeg var skrevet på en stygg måte, derfor måtte jeg svare! Nå skal jeg stikke tilbake til det forumet jeg hører hjemme i, eller rettere sagt de andre forumene jeg tilhører ;-)
♥gullegull08♥ Skrevet 12. november 2009 #15 Skrevet 12. november 2009 Skriver under zigzag og påsan! Det er ikke for å være ekkel eller stygg enn skriver om sine opplevelser her inne. Men for å få sympati, beroligende eller oppløftende ord. Det er tungt å miste og det er mange i den situasjonen som er kommet seg videre og tilbake til trimestrene. Og de fleste skriver i overskriften hva det gjelder..så da er det bare å skygge unna.. Men belive me bekymringene forsvinner ikke om enn kommer seg over i verken 2 el 3 tri...de blir bare flere Og de bekymringene slutter ikke før du sitter der med en velskapt liten bylt i armene og da er det over til andre typer bekymringer Lykke til videre, ønsker alle alt godt!
rufsetufsa10 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 12. november 2009 Nå er det vel ingen av dere som kjenner til mine erfaringer eller om jeg har barn fra før, så å komme " dette vet jeg" holdninger er ikke interessant og det er ikke derfor jeg skriver et slikt innlegg heller. Jeg skjønner at dere må dele sorgen deres med noen, men jeg mener at 1 trimester debatten ikke er stedet for det, ikke 2 eller 3 trimester heller. Dessuten skriver jeg ganske tydelig i innlegget mitt at jeg er veldig bevisst på hvilke innlegg jeg leser og ikke, men noen ganger er ikke det ikke til å unngå å få med seg hva innholdet er pga overskriften! Egoister finnes det overalt og det gjelder spesielt gravide kjerringer...
rufsetufsa10 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 12. november 2009 Det er forskjell på usmakelighet og ærlige innlegg. Alle har forskjellige meninger og det må man respektere. Jeg er ikke her inne for å være venner og å dulle med alle, men å debattere med andre folk det er derfor det heter debatter....
Surk Skrevet 12. november 2009 #18 Skrevet 12. november 2009 Fikk beskjed av legen min at 6 av 10 mister!!! Eg har blødd i over 2 veker no.. såg eit hjerte slå for ei veke sida.. men beskymrer meg enda.. Har ein ny time neste fredag!! Syns det er greit å kunne lese og skrive om dette på 1 tri!!! Har ei velskapt datter fra før!! Håper så klart at dette barnet er i live enda.. men er forberedt på det verste!! Er bare 7 uker på vei!!
Øst Skrevet 12. november 2009 #19 Skrevet 12. november 2009 Trulte jeg håper det er hormonene dine som "prater", ser at du også har mange negative holdninger som du presser inn i andres innlegg. Synd egentlig for det er mer du som skaper uro her enn noen andre.
rufsetufsa10 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #20 Skrevet 12. november 2009 Hvorfor skaper jeg uro? Fordi jeg svarer på innlegg og er ærlig? Jeg føler ikke at jeg "presser" noe inn i andres innlegg når det er åpne forum... Tydelig bare "godkjent" her inne om man smisker og er superdupermega hyggelig.
Stolt alenemor til tre små Skrevet 12. november 2009 #21 Skrevet 12. november 2009 Din kommentar om at de som deler sine bekymringer under 1.tri gjør det for å gni det inn hos dere som svever på skyer, var usmakelig, det skal jeg være HELT enig i! Jeg utfordrer deg å finne en annen nettsiden med samme type forum og debatter som dette, som har 1 tri og som er helt uten innlegg om sa/ma.. Tviler sterk på at den finnes, da dette er en helt normal bekymring under svangerskapet!
Zeke Skrevet 12. november 2009 #22 Skrevet 12. november 2009 det du gjør er å rakke ned på de som har mista, ikke vondt nok at vi mister noe som er ønsket så mye men at vi bare skal holde kjeft om det også. at vi skal holde oss unna her bare forde at dere kan bli redde, hvis det er det så lag din egene forum så kan dere holde dere der på en rosa sky å oss andre få dele erfaringer på godt å vondt.
rufsetufsa10 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #23 Skrevet 12. november 2009 Jeg rakker ikke ned på noen jeg. Selvfølgelig er det trist og det følger stor sorg med det å miste. Det jeg mener er at det faktisk finnes forum for disse temaene, og når det gjelder å "høre" til forskjellige forum "hører" man ikke lenger til 1 trimester hvis man ikke er gravid lenger. Desverre. Og ja, jeg vil selvfølgelig prøve å nyte mine første 12 uker som gravid uten mange flere bekymringer enn de jeg allerede har, det er ikke snakk å leve på en rosa sky, for det å være gravid er ikke det.
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 12. november 2009 #24 Skrevet 12. november 2009 Har du mistet før Trulte??
Stolt alenemor til tre små Skrevet 12. november 2009 #25 Skrevet 12. november 2009 Hvis man ikke har fått beskjed om at man har mistet, men man har begynt f.eks å blø, så tilhører man 1. tri til man vet OM det har gått galt,. Har det gått greit så hører man jo til her, ikke noe vits å "melde" seg ut før man vet noe for sikkert.. Og noen syns det er greit å fortelle folk som man har hatt kontakt med her at man har mistet og går tilbake til et annet forum.. HVA er galt i det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå